2014-01-07, 21:47
Medlem
Intressant; 30% av de domar som överklagas till HR av den tilltalade ändras i domslutet.
Citera
2014-01-07, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag har läst på tråden att MB är vänsterhänt (hittar inte inlägget dock).

har också läst att MB är vänsterhänt. Vad är det som tyder på att GM är vänsterhänt?
Citera
2014-01-07, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om det var Uno så säger föraren så här:

Efter att Uno i förra veckan fått upp lukten från död människa i havet utanför Yttre Vattenholmen vid Saltö väntar nya sökningar för Sveriges just nu enda utpräglade likhund.

– Uno letar bara efter lukten från döda människor. Han har ingen annan lukt och jag belönar honom bara med bollen om jag är helt säker på att han markerat rätt, säger U*f Lun*ström samtidigt som han lägger ner en gul boll i fickan.

http://bohuslaningen.se/nyheter/vastsverige/1.2459438-uno-reagerade-vid-samma-omrade

Uffe är nog minst sagt partisk när det gäller Unos kvaliteter
Hittar hunden ett sjölik som man bärgar då finns det ju ingen tvekan. I bilen fanns inget sådant bevis.
Citera
2014-01-07, 21:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Uffe är nog minst sagt partisk när det gäller Unos kvaliteter
Hittar hunden ett sjölik som man bärgar då finns det ju ingen tvekan. I bilen fanns inget sådant bevis.
Inget hittades där Uno markerade utanför Saltö. Men för att kunna påstå att han markerade fel måste man tömma Skagerack. Alle man till pumparna!
Citera
2014-01-07, 21:58
Bannlyst
Det finns väl ingen fråga i någon av stugorna om KJ är skyldig eller inte, det som man undrar nu är om samhället ska låta killen gå på våra gator om 7 -10 år ? Nu när han fått smak på makten över liv och död.

KJ är inte ens 33 år OM han släpps från anstalt. Min teori Killen vägra se livet utan för sin dröm GTA och andra videospel där han alltid vann.

GM överförde tv spelen och leksaksvapen och såg sig själv som duglig på sina egna kort på sin egen stationära dator på sitt eget rum.

KJ är inte den siste och den största udda personen som kör en mini "Columbine" men så länge som jag har barn runt 20 -30 år skyller jag galna mord på tv spelen.

Ungdomar kollar på You tube varje dag men är du frisk skadar du ingen.

2 killar från Columbine med små stakar som sköt sig till historien.

https://www.youtube.com/watch?v=UeO5QTAryNE MORDVIDEO
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
har också läst att MB är vänsterhänt. Vad är det som tyder på att GM är vänsterhänt?

MB är högerhänt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Var de av samma längd? Hur vet du det?
Kanske blandade ihop det? Har det i bakhuvudet?? Har det framkommit vilken längd det var?
Citera
2014-01-07, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En ägare av en sushi-restaurang i Boden höjde, som jag har förstått det, golvet i en del av sin restaurang för att kunna sätta in traditionella låga bord med plats för benen för stackars västerlänningar i den vevan.

Tillägg: Mittre bilden på sidans nederkant. http://www.sushiochte.se/boden.htm

intressant- jag hörde att restaurangen av okänd anledning varit stängd dagarna efter den 4 maj- stämmer det?
Citera
2014-01-07, 21:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Kanske blandade ihop det? Har det i bakhuvudet?? Har det framkommit vilken längd det var?
Bara den sammanlagda längden och antalet bitar.
Citera
2014-01-07, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Öh.. Båda? Va?
Jag fattar inte vad du är ute efter,

Han kanske rökte kvitton och skit men när tejpen kommer på tal blir han nervös.

Han trodde nog inte han lämnat tejp i håret på V, och han trodde säkert han gjort sig av med rullen också.
Som jag skrev förut så har han tappat koncentrationen när han ska köra en tvättmaskin efter att ha slitit i timmar med att städa och fixa. Han tömmer fickorna och lägger upp tejpen på badrumshyllan, av bara farten, för nu är han trött och allt börjar bli luddigt. Han orkar inte hela vägen.
Vem bryr sig om han rullat cigg med någon form av tejp? Tejpen på hyllan är delningabar och av samma typ som den bit man ser i Vs hår.
Frågor på det?

Ehh, tror du han någonsin städade eller tvättade?? Han levde bland margarin på golvet i toaletten, skräp överallt, skitiga kläder, sängar utan lakan osv. Tills någon annan ordnade det åt honom.
Han skulle inte bemöda sig att lägga en tejprulle på en hylla, inte ens ta ut den ur fickan.
Citera
2014-01-07, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Kanske var det hon som MB hade haft ett förhållande med för åtta år sedan också?

Att KJ nu inte har en allvarlig psykisk störning gör för mig ännu svårare att begripa de sjuka placeringarna i värn, fp1 och fp2. Hade han varit psykotisk vid gärningen så hade jag trott mer på att han ensam utfört detta. Blir alltmer övertygad om att det är två personer som varit inblandade i detta. Därmed utesluter jag inte att KJ varit delaktig.

Lite som får mig att fundera på och som jag vill ha svar på:

1 Dels att få kroppsdelarna till och från värnet (om de nu varit där) underlättas om det är två personer med tanke på att torso troligtvis burits horisontellt. Har kroppen styckats i värnet så krävs definitivt två för att bära kroppen horisontellt till värnet (om inte VB gick in själv i värnet).
2 Slagningarna på KJs bil är ett stort frågetecken.
3 Inga besudlingar i kupén på Sonatan.
4 Mannen med skägg som stängde fönstret.
5 Inga spår från mord- och styckning.
6 De okända spåren från skor och andra spår i ödehuset, sid 265.
7 Vittnesuppgiften vid Lejonbacken är mer säker än grannen som sett henne komma till KJ.
8 Telefonen som övergår från 3G-2G vid tiden för MBs taxifärd kan tyda på att VB gick vid Lejonbacken/Åberget.
9 Spår i bakluckan/handsken/påsen känns som de kommit dit vid samma tillfälle, inte vid fler olika tillfällen.
10 Sidolägenheterna där KJ bodde hade några okända hyresgäster. Vilka bodde där egentligen?
11 Varför kände sig VB rädd i slutet av april/början av maj?
Bra frågor.

Här följer en version om hur det kan ha gått till:
Del 1:
VB stalkade MB genom att skicka massor med SMS, skrev på facebook och ringde. Mb blev less och dissade henne vilket hon även skrev den 3 maj. Hon ville visa sitt oberoende och kontaktade därför KJ för att "...plugga". KJ och VB har tät kontakt den 4 maj. MB svarar någon dag senare skrattande att nu är det han som blir dissad varpå han säger "plugga hårt".

Den 4 maj kommer VB och KJ överens om att han ska hämta upp henne på efter middagen. KJ mötte upp henne med hans bil och de for därefter tillbaka till hans lägenhet. VB märker att KJ beter sig lite konstigt så hon skickar ett SMS till MB 17:04. Inte långt därefter uppstår en situation som urartar till att KJ försöker strypa henne. VB kämpar emot och klöser honom på armar och mage, samt försöker ringa 112. VB tuppar dock av men kvicknar till en stund senare. KJ slår henne därför i skallen så att hon börjar blöda lite. Han plåstrar om hennes huvud med tejpen, sätter på munkavle och binder fast henne. MB svarar på VB SMS kl 17:28 och frågar vad som händer, KJ svarar MB med SMS och låtsas vara VB. Därefter ställer KJ in VB mobil så att den inte kan ta emot inkommande samtal.

KJ åker till sin bror för att hämta verktyg, släpvagn och en yxa som DJ visar för honom som Polisen senare hittar i stugan. Efter att ha varit hos sin bror åker han tillbaka till lägenheten för att kolla om någon har ring eller skickat SMS till hans eller VB mobil. CB försöker ringa VB kl 23:48 men kommer inte fram då den är blockerad. Hon försöker ringa igen kl 23:52 och då slår KJ sönder den. CB skickar ett SMS kl 23:53 som aldrig kommer fram då VB mobil är trasig. RÅ försöker ringa KJ kl 00:10, men KJ svarar inte. Sedan skickar RÅ ett SMS till KJ kl 00:18 som KJ svarar på kl 00:19. KJ var i området och inom mastens täckningsområde.

En stund senare kör KJ till ett övergivet garage? inte långt från Bodsvedjan, torterar och slutligen dödar henne. Han lyckas dock inte lossa repen från handlederna så han väljer att hugga av dessa, hon faller ned på golvet och han släpar upp henne på släpet genom att dra i fotlederna. Han styckar henne på släpvagnen och lastar i torso i sin medhavda ryggsäck. Benen fick inte plats varför han lade dessa i en plastpåse och därefter i bagaget på bilen. KJ gör sig av med händerna och mobiltelefonen i älven. Därefter kör han kroppen till föräldrahemmet och vidare mot Smedjefortet. Till höger om vägen bakom ett förråd finns ett skyttevärn i betong (korv) där han stoppar in henne. KJ åker tillbaka till sin lägenhet. Strax kring åtta skickar han ett SMS till RÅ om att det inte blir något airsoftande. MB var under denna tid i stan och i Sävast.
Citera
2014-01-07, 22:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Anser du att man kan lita på hunden till 100%?

JA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in