Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
Stämmer säkert, men då jag själv aldrig varit ute för det, så förutsätter jag att det inte är knutet till en kedja som tidigare nämndes, utan till hur den enskilda terminalen är konfigurerad.
Vilka butiker är det som det är så i då?
Bara för att gjorde jag ett köp från en Coop Konsum idag. Där var det precis så som jag skrev.
2007 fick samtliga Coop-butiker samma kassasystem, nämligen StorePos från Visma.
Även ICA (om det är alla vet jag ej) använder StorePos.
Från manualen till StorePos Coop version:
Citat:
6.2 Betalkort
Detta avsnitt innehåller instruktioner för betalkort (ej MedMera). Vid kortbetalning kan kunden
påbörja registrering av kort och pinkod under pågående köp, då behöver endast beloppet
godkännas efter att man tryckt Kort.
Vad jag stör mig på: kasspersonal som frågar "var det bra så?". Ja, annars säger jag själv till om jag behöver något extra bakom kassan (tobak osv). Står de och säger så till varenda kund? Det gör de ju inte, bara ibland som de lägger till det. Irriterande och onödigt är vad det är, att behöva hoppa igenom en verbal kullerbytta.
Lagen om att kassapersonal måste fråga om kund vill ha kvitto är också riktigt jobbig, både för mig bakom kassan (papegoja) och kunder som man känner som man vet aldrig vill ha kvitto.