2014-01-07, 17:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Ja det står i mitt inlägg att sammanlagt fyra platser på rullen var blod/dna från VB. Två plus två blir fyra. Jag gör tolkningen att alla fyra besudlingar var blod.
Nej, i ditt inlägg står det att det var besudlingar på två platser.
Citera
2014-01-07, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, i ditt inlägg står det att det var besudlingar på två platser.

Sammanlagt fyra besudlingar av blod framtaget med två olika metoder från två platser. Några andra dna-besudlingar har jag inte sett till. Och inte du heller.
Citera
2014-01-07, 17:10
Medlem
Citat:
Är det detta du har misstolkat?
Taget från tråden:

Tejprullen som hittades på badrumsskåpet i KJ:s lägenhet. Citerat ur förundersökningen sid. 299.

Till statens kriminaltekniska laboratorium (SKL) har tejprullen S034 från toaletten, skickas för DNA analys, fingerspårsundersökning och sammanpassning mot den tejpbit S023 som anträffades på offrets kropp.

BD1/316-13/S034 Tejprulle - På toalettskåpet
SKL:s materialnr: 201300745708

DNA, standardanalys
I två besudlingar (på rullens pappersdel som tejpen är lindad på) påvisades blod. Resultaten talar extremt starkt för att blodet/DNA:t kommer från Bangsuan (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting.

DNA, specialanalys, LCN
I två områden (ett på rullens pappersdel, ett på utsidan av tejpen) påvisades DNA. Resultaten talar extremt starkt för att blodet/DNA:t kommer från Bangsuan (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting
Det enda som jag kan komma på är: KJ hade tejpen hemma. VB var hos honom och blödde (kanske från hennes tå?). Hon hämtade tejpen (därför kom dna utan blod på rullens pappersdel och på utsidan av tejpen från hennes fingrar). Hon skär en bit från tejpen och använde den för att täcka såret. Hennes finger blev blodig och lämnade blodspår på och under tejprullen när hon lade den tillbaka.
Citera
2014-01-07, 17:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaThorulf
Det är väl självklart han inte har rökt med plasttejp, att rulla med bara tejp runt filtret kommer göra att joppen drar tjuvlyft och är omöjlig att röka, speciellt om man använder kvitton.

Testa själva och se om ni lyckas, jag har rullat tiotusentals och jag kan inte få ihop det, lägg därtill att KJ's finmotorik knappast lär var på klockmakarenivå och ni kommer snabbt inse att det inte är möjligt.

Jag har nu även testat rullat en med plasttejp och röka och inte en chans att det går utan att du även som kronisk rökare hostar lungorna av sig.

.

Däremot tejpen som var i badrummet och som var avriven på mitten är fullt möjligt att rulla med och dessutom en logisk förklaring till varför den var riven, för att minimera mängen tejp på "ciggen".
Men tejpen i badrummet var plasttejp. Jag tycker du säger emot dig själv.

Men om man tittar på källan till KJ:s tejp talar den också för att det var papperstejp. Källan är en gammal SAAB, och ägaren säger att det är en Scotts Micropor troligen nummer 33. Scotts Micropor finns inte, men däremot 3M:s Micropore, och det är papperstejp. I bilen beslagtogs en papperstejp av annat märke.
Citera
2014-01-07, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det enda som jag kan komma på är: KJ hade tejpen hemma. VB var hos honom och blödde (kanske från hennes tå?). Hon hämtade tejpen (därför kom dna utan blod på rullens pappersdel och på utsidan av tejpen från hennes fingrar). Hon skär en bit från tejpen och använde den för att täcka såret. Hennes finger blev blodig och lämnade blodspår på och under tejprullen när hon lade den tillbaka.

Möjligtvis om KJ själv berättat denna story innan de skickade rullen till skl. Men det gjorde han inte.
Citera
2014-01-07, 17:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Sammanlagt fyra besudlingar av blod framtaget med två olika metoder från två platser. Några andra dna-besudlingar har jag inte sett till. Och inte du heller.
Läs ditt eget inlägg:
Citat:
DNA, standardanalys
I två besudlingar (på rullens pappersdel som tejpen är lindad på) påvisades blod. Resultaten talar extremt starkt för att blodet/DNA:t kommer från Bangsuan (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting.

DNA, specialanalys, LCN
I två områden (ett på rullens pappersdel, ett på utsidan av tejpen) påvisades DNA. Resultaten talar extremt starkt för att blodet/DNA:t kommer från Bangsuan (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting
Hur många besudlingar kan du räkna till? Jag kan räkna till två, i första stycket. Ordet besudling förekommer ingen annanstans.
Citera
2014-01-07, 17:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Möjligtvis om KJ själv berättat denna story innan de skickade rullen till skl. Men det gjorde han inte.
Brukar du ha koll på vad tjejerna gör i ditt badrum? Det kanske KJ inte hade.
Citera
2014-01-07, 17:19
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Citat:
Men tejpen i badrummet var plasttejp. Jag tycker du säger emot dig själv.

Men om man tittar på källan till KJ:s tejp talar den också för att det var papperstejp. Källan är en gammal SAAB, och ägaren säger att det är en Scotts Micropor troligen nummer 33. Scotts Micropor finns inte, men däremot 3M:s Micropore, och det är papperstejp. I bilen beslagtogs en papperstejp av annat märke.

Det gör jag då sannerligen, men faktum kvarstår att han inte kan ha rökt plasttejp sen gör väl tyvärr källan till min expertkunskap inom det ämnet till att jag blandar ihop fakta,jag trodde det var sårtejp.
Citera
2014-01-07, 17:20
Bannlyst
Citat:
Läs ditt eget inlägg:

Hur många besudlingar kan du räkna till? Jag kan räkna till två, i första stycket. Ordet besudling förekommer ingen annanstans.

Har du problem med att få fram något citat där det står att någon besudling på rullen inte var blod?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nu är inte KJ enda undantaget som bekräftar "regeln" - han verkar trög men spelar mer trög än han är.

Nej, KJ skulle inte kunna planera och genomföra detta av egen kraft och eget initiativ, inte en dorf - han är för lat och oföretagsam för detta. Jag tror att KJ haft MB till viss hjälp i det här - som initiativtagare, medplanerare och igångsättare, en person som jag tror delar störning med KJ.

När du nu är så påläst inom psykiatri....varför inte även läsa på om funktionshinder som AS och ADD.
KJ har AS och ADD och att han mår fruktansvärt dåligt psykiskt just nu kan mycket möjligt bero på att hans vän VB är död samt att han befinner sig i en otroligt jobbig situation där han anklagas för mord.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaThorulf
Det gör jag då sannerligen, men faktum kvarstår att han inte kan ha rökt plasttejp sen gör väl tyvärr källan till min expertkunskap inom det ämnet till att jag blandar ihop fakta,jag trodde det var sårtejp.
Jo, det är kirurgtejp, men det finns både av plast och papper.
Citera
2014-01-07, 17:21
Bannlyst
Citat:
Brukar du ha koll på vad tjejerna gör i ditt badrum? Det kanske KJ inte hade.

De få gånger någon tjej börjat blöda hemma hos mig har de frågat efter plåster som jag hämtat till dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in