Citat:
Ursprungligen postat av
matematiker
VB kan ha gått till KJs granne (MBs bekant engla) som var bortrest. MB väntade på henne där. (VBs telefon var i samma zon som KJs tills den dog?)
Kanske var det hon som MB hade haft ett förhållande med för åtta år sedan också?
Att KJ nu inte har en allvarlig psykisk störning gör för mig ännu svårare att begripa de sjuka placeringarna i värn, fp1 och fp2. Hade han varit psykotisk vid gärningen så hade jag trott mer på att han ensam utfört detta. Blir alltmer övertygad om att det är två personer som varit inblandade i detta. Därmed utesluter jag inte att KJ varit delaktig.
Lite som får mig att fundera på och som jag vill ha svar på:
1 Dels att få kroppsdelarna till och från värnet (om de nu varit där) underlättas om det är två personer med tanke på att torso troligtvis burits horisontellt. Har kroppen styckats i värnet så krävs definitivt två för att bära kroppen horisontellt till värnet (om inte VB gick in själv i värnet).
2 Slagningarna på KJs bil är ett stort frågetecken.
3 Inga besudlingar i kupén på Sonatan.
4 Mannen med skägg som stängde fönstret.
5 Inga spår från mord- och styckning.
6 De okända spåren från skor och andra spår i ödehuset, sid 265.
7 Vittnesuppgiften vid Lejonbacken är mer säker än grannen som sett henne komma till KJ.
8 Telefonen som övergår från 3G-2G vid tiden för MBs taxifärd kan tyda på att VB gick vid Lejonbacken/Åberget.
9 Spår i bakluckan/handsken/påsen känns som de kommit dit vid samma tillfälle, inte vid fler olika tillfällen.
10 Sidolägenheterna där KJ bodde hade några okända hyresgäster. Vilka bodde där egentligen?
11 Varför kände sig VB rädd i slutet av april/början av maj?