Citat:
Vad är skillnaden på KJ och en psykopat enligt min okunniga bild av psykopater, jo: han är för trög.Min källa är studier inom området psykiatri samt erfarenhet av psykopater.
Läs mina tidigare inlägg. Där ger jag en översikt beträffande vad som karaktäriserar en psykopat. Inte den populärvetenskapliga förklaringen som jag förstått att några användare googlat fram och postat.
Läs mina tidigare inlägg. Där ger jag en översikt beträffande vad som karaktäriserar en psykopat. Inte den populärvetenskapliga förklaringen som jag förstått att några användare googlat fram och postat.
Han är socialt avvikande medan psykopater är omtyckta och välanpassade
Han är utan arbete och klarar inte att sköta sitt hem och sin hygien, glömmer ta på strumpor om han inte blir påmind, ekonomisk katastrof, utan utbildning och så vidare..
En psykopat är helt tvärtom, ofta pedanter, välklädda osv.
Jag kan inte med 100% säkerhet säga att K är mördaren, men OM han är det så har jag väldigt svårt att tro att denne "man" planerat och utfört detta efter sin plan.
Nix nej aldrig
Det här är en impulshandling, det blev inte som han hade tänkt sig, V tyckte han var otäck och konstig och när han märkte det råkade han hugga henne med kniv i bröstet. Då blev det väldigt besvärligt, han vet att det var fel och försöker dölja det han gjort.
Oplanerat. Ur hans synvinkel var det kanske tom V som gjorde så att han råkade och det var nog en olycka men nu minns han det inte längre för allt blev ett blurr.
Mannen är inte kapabel att planera och de saker man funnit visar på att han inte var tillräckligt uthållig heller. Det blev inte fullbordat, inte slutfört. Skulle en psykopat göra sådana misstag?