Citat:
Ursprungligen postat av
pacifiera
Jag kan omöjligt hinna läsa alla teorier som florerat. Men jag har fått uppfattningen att KJ sagt att VB lämnade honom klockan 21 och det är då ni tror att MB plockade upp henne. Tror du att KJ ljuger om när VB lämnade hans hem? Varför gör han det i så fall?
Visst tänker man att M plockat upp V på vägen, inledningsvis så tänker man så, men det finns alibi. Skulle frun fortsätta begå mened för hans skull (med risk för fängelsestraff) efter att ha läst i FUP om hans otrohet? Inte med en, utan med fler kvinnor.
Sannolikast är att K skulle köra V hem, alternativt att V blev huggen i lägenheten (två skrik) och sedan styckades och stoppades i en Kånken för transport till ödehuset/skogen.
V lades först i värnet där blod tvättades av, eventuellt levde hon då & dog samt styckades i värnet,
för att sedan flyttas. Alternativt så var hon redan död och förvarades där medan K åkte till bror för att elda upp hennes kläder eller liknande.
K åker hem och städar sitt badkar/golvbrunnen intensivt, han jobbar på som en iller utan hejd och med den koncentration en Asp kan ha när det behövs.
K har inte ätit eller sovit pga detta maniska städande och fixande,
Han åker ut i skogen för att flytta på V.
K tycker att ödehuset är en fin plats för Vs sista vila, han placerar benen som om hon låg där och vilade sig eller nåt. Han ska hämta torson..
Flytten av torson avbröts dock PUPP <när det blev jobbigt> och torson hamnade i skogen. Jag vet dock inte ur minnet var den hittades (om det var mellan värnet och huset?),
I detta skede är K utmattad, han börjar tappa i koncentration och motorik,
Nu tappar K helt fokus och hemma för att avsluta med att tvätta kläderna PUPP tömmer han fickorna och då sätter han en blodig tejprulle på badrumsskåpet när byxorna ska in i tvätten.
Vad tejpen öht gör i Vs hår? Kan vara så att hon stoppades i sopsäckar (lika hunden) och sedan pulades in i stora väskan. Tejp runt säcken? Huvudet uppåt=tejp fastnat på håret?
Blodet i bilen.. K är noga alltså, inget blod spills ut men PUPP när han brister i fokus och blir "autistisk" så hamnar blod på bilen och handskarna blir kvar i bilen.. K blir helt stirrig och får minnesluckor, K isolerar sig och minns sen inte riktigt.