2014-01-07, 11:56
Medlem
MBoudines avatar
Livstid lär bli ett faktum, det finns inget förmildrande i detta - snarare försvårande eftersom VB plågades innan hon avled. Domen är synnerligen välkommen då den är ett incitament för KJ att demonstrera sin berättarkonst i de fortsatta tingsrättsförhandlingarna. Där kommer han att berätta både om mordplanen, vem som var anstiftare, om den misslyckade kremeringsplanen samt vilka förutom han som deltog i eventet mot Vatchareeya Bangsuan.
Citera
2014-01-07, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag vet att det har gåtts igenom flera gånger, och oenigheten är total.

Nja. Oenigheten har inte handlat så mycket om hur blodspåren faktiskt ser ut och är beskaffade, utan mer om vilken betydelse de kan ha i skuldfrågan. Det är en annan sak.

De gånger blodspåren diskuterats i sak och detalj utan att bara vara ett argument för eller emot viss GM, har det varit uppenbart att de, genom sin placering och sinsemellan olika karaktär, rimligen inte kan vara resultat av en plantering.
Citera
2014-01-07, 12:02
Medlem
Då återstår det väl för Advokat Forsberg att presentera nya tunga bevis som kan öppna fallet igen,kan han inte det kommer Kj att få tillbringa lång tid inlåst.KJ kan naturligtvis fortsätta bedyra sin oskuld i all oändlighet och aldrig berätta vad som egentligheten hände och han har ju många anhängare icke minst här på FB och det kanske känns bättre att aldrig erkänna. Om så där sexton år kommer Kj att vara en fri man och då är enligt han själv fortfarande en oskyldig . Är det fler inblandade?en teroi som som många förfäktar i såfall måste det vara en mycket närstående person vem det nu kan vara.
Citera
2014-01-07, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Jag kan omöjligt hinna läsa alla teorier som florerat. Men jag har fått uppfattningen att KJ sagt att VB lämnade honom klockan 21 och det är då ni tror att MB plockade upp henne. Tror du att KJ ljuger om när VB lämnade hans hem? Varför gör han det i så fall?
Visst tänker man att M plockat upp V på vägen, inledningsvis så tänker man så, men det finns alibi. Skulle frun fortsätta begå mened för hans skull (med risk för fängelsestraff) efter att ha läst i FUP om hans otrohet? Inte med en, utan med fler kvinnor.
Sannolikast är att K skulle köra V hem, alternativt att V blev huggen i lägenheten (två skrik) och sedan styckades och stoppades i en Kånken för transport till ödehuset/skogen.
V lades först i värnet där blod tvättades av, eventuellt levde hon då & dog samt styckades i värnet,
för att sedan flyttas. Alternativt så var hon redan död och förvarades där medan K åkte till bror för att elda upp hennes kläder eller liknande.
K åker hem och städar sitt badkar/golvbrunnen intensivt, han jobbar på som en iller utan hejd och med den koncentration en Asp kan ha när det behövs.
K har inte ätit eller sovit pga detta maniska städande och fixande,
Han åker ut i skogen för att flytta på V.
K tycker att ödehuset är en fin plats för Vs sista vila, han placerar benen som om hon låg där och vilade sig eller nåt. Han ska hämta torson..
Flytten av torson avbröts dock PUPP <när det blev jobbigt> och torson hamnade i skogen. Jag vet dock inte ur minnet var den hittades (om det var mellan värnet och huset?),
I detta skede är K utmattad, han börjar tappa i koncentration och motorik,
Nu tappar K helt fokus och hemma för att avsluta med att tvätta kläderna PUPP tömmer han fickorna och då sätter han en blodig tejprulle på badrumsskåpet när byxorna ska in i tvätten.
Vad tejpen öht gör i Vs hår? Kan vara så att hon stoppades i sopsäckar (lika hunden) och sedan pulades in i stora väskan. Tejp runt säcken? Huvudet uppåt=tejp fastnat på håret?

Blodet i bilen.. K är noga alltså, inget blod spills ut men PUPP när han brister i fokus och blir "autistisk" så hamnar blod på bilen och handskarna blir kvar i bilen.. K blir helt stirrig och får minnesluckor, K isolerar sig och minns sen inte riktigt.
Senast redigerad av Otherland162 2014-01-07 kl. 12:09.
Citera
2014-01-07, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Han måste då missta sig rätt ordentligt på tiden. Hur lång tid det nu kan ta att utföra detta? Ett par timmar?

Ja jag tror att polisen hade tittat mer på MB om KJ haft alibi efter 21.

Bristen på alibi, KJs mobilaktivitet, KJs agerande vid MSPs sök och blodspåren i KJs bil. Detta sammantaget tror jag riktade uppmärksamheten från MB mot KJ.

Jag är dock övertygad om att MB var av stort intresse i början, med tanke på vad som framgick av mobiltrafik och FB-konversationer med VB. I utredningen finns bara med de delar av utredningen kring MB som krävs för att visa att: 1. Han har undersökts. 2. Varför han har avförts (där den tekniska undersökningen av hans mobil och de raderade SMS:en är en viktig pusselbit)
Citera
2014-01-07, 12:05
Medlem
rayraviolis avatar
Apropå gårdagens diskussioner om lägenheten. Jag hade fått intrycket att den hade avskrivits som trolig mordplats, men NSD:s rapportering från åklagarsidans slutplädering visar att de trots allt hållit fast vid den.

"Hon inledde med att berätta om hur åklagarna tror att eftermiddagen och kvällen i 22-åringens lägenhet förlöpt. Teorin är att något otäckt tidigt inträffar. Stöd för teorin är sms till 50-åringen om att "han/hon är knäpp" och försöket att ringa SOS.

– Vi menar att 22-åringen har tagit kontroll över "Ploys" telefon och tagit den i bruk. Ett möjligt scenario är att 22-åringen tar ett strypgrepp om "Ploys" hals. Rättsläkarens fynd talar för det.

Sedan fortsatte Schönbeck berätta om hur åklagarna ser på scenariot. Skriken som flera grannar hört, verktyget som en av 22-åringens vänner berättat om och som nu är försvunnet kombinerat med Bangsuans skador.

– Rättsläkarna har uppgett att sticksskadorna har orsakat en långsam blödning. Därför anser vi inte att det är uteslutet att 22-åringen har huggit henne i brösten utan att det har skett blodspillning i lägenheten.
"

http://www.nsd.se/nyheter/pitea/aklagarna-yrkar-pa-livstids-fangelse-8020303.aspx

Notera att hon säger att KJ har tagit telefonen i bruk. Ska detta tolkas som att han ska ha skickat SMS:en efter den misslyckade 112-ringningen? Personligen tror jag mer på ett förlopp där hon har för avsikt att ringa, men ändrar sig. Hon kanske uppfattar honom som konstig och hotfull, men bestämmer sig för att situationen inte är tillräckligt allvarlig för att ringa 112. Istället skickar hon ett antal upprörda SMS till karatetränaren.

Jag har också svårt att se att lägenheten verkligen är mordplats. Visst att skadorna i bröstet inte nödvändigtvis gav stora mängder blod, men det var många skador på ryggen varav åtminstone ett trängde in i en lunga. Är detta förenligt med vad den tekniska undersökningen har visat? Sängen var en möjlighet som försvann med pappans vittnesmål i rätten.
Citera
2014-01-07, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Och vad grundar du det på? KJ är f ö högerhänt.

"Sårskadan har en riktning från vänster snett ned till höger med en vinkel på ca 45 grader".

Ta en kniv i handen prova både vinkel och snett ned åt höger. Med höger hand känns det ganska avigt. Jag tycker att det stämmer bättre med vänster hand.
Citera
2014-01-07, 12:11
Medlem
Flutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det räckte med att smeta blod i en bil på en obevakad P-plats för att starka misstankar skulle falla på KJ. Och därmed blev han inte undersökt. Alibit kan ha blivit uppgjort i förhand, och det behöver inte finnas några spår i bostad eller bil.
Fast blodet i bilen upptäcktes väl först EFTER att man misstänkte KJ?

Ett planterat spår hade varit rätt så värdelöst om polisen inte hade anhållit KJ och gått igenom bilen.

Så då blir frågan, är den som planterat blodspåret så korkad att hen tror att det räcker med att bara kleta dit lite blod och så löser sig allt eller är hen så smart att hen inser att KJs underliga beteende plus att VB var där på kvällen, räcker för att hans bil ska plockas in och undersökas.
Citera
2014-01-07, 12:14
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Äntligen svart på vitt att mördaren inte är psykiskt sjuk, som alla patetiska jävlar sitter och hävdar i tråden.

Nu kommer den kallhamrade och känslolösa jäveln få sitta där jag hela tiden har hävdat att han kommer att få sitta, med andra mördare. Han kommer få känna på mördandets baksida på Kumlaanstalten och förhoppningsvis får han lära sig den hårda vägen att det inte ska mördas mer i framtiden.

För en gångs skull känner jag äntligen att rättvisan har lyckats med sin uppgift och jag är nöjd att det slutas upp med att fjollas för denna kallhamrade mördare.

Tyvärr blir det inte livstid, hur rått mordet än har varit, men han får iallafall sitta åtminstone 16 år tror jag.

Jag läste senast igår att runt 70% av alla intagna i landets fängelser har någon form av psykiatrisk diagnos.
Citera
2014-01-07, 12:16
Medlem
MossTrumss avatar
Nu är det klarlagt att KJ inte var psykiskt störd vid mordet och ett långt fängelsestraff väntar.
http://www.expressen.se/nyheter/styckmordare-var-inte-psykiskt-stord/

I förhören hävdade KJ att han var oskyldig och på polisens fråga om hur han ställde sig till att sitta av ett fängelsestraff som oskyldig, svarade KJ ungefär att han fick väl göra det dvs att sitta av straffet som oskyldig.

Frågan är om han kommer att berätta sanningen inifrån cellen efter något år?
Citera
2014-01-07, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Apropå gårdagens diskussioner om lägenheten. Jag hade fått intrycket att den hade avskrivits som trolig mordplats, men NSD:s rapportering från åklagarsidans slutplädering visar att de trots allt hållit fast vid den.

"Hon inledde med att berätta om hur åklagarna tror att eftermiddagen och kvällen i 22-åringens lägenhet förlöpt. Teorin är att något otäckt tidigt inträffar. Stöd för teorin är sms till 50-åringen om att "han/hon är knäpp" och försöket att ringa SOS.

– Vi menar att 22-åringen har tagit kontroll över "Ploys" telefon och tagit den i bruk. Ett möjligt scenario är att 22-åringen tar ett strypgrepp om "Ploys" hals. Rättsläkarens fynd talar för det.

Sedan fortsatte Schönbeck berätta om hur åklagarna ser på scenariot. Skriken som flera grannar hört, verktyget som en av 22-åringens vänner berättat om och som nu är försvunnet kombinerat med Bangsuans skador.

– Rättsläkarna har uppgett att sticksskadorna har orsakat en långsam blödning. Därför anser vi inte att det är uteslutet att 22-åringen har huggit henne i brösten utan att det har skett blodspillning i lägenheten.
"

http://www.nsd.se/nyheter/pitea/aklagarna-yrkar-pa-livstids-fangelse-8020303.aspx

Notera att hon säger att KJ har tagit telefonen i bruk. Ska detta tolkas som att han ska ha skickat SMS:en efter den misslyckade 112-ringningen? Personligen tror jag mer på ett förlopp där hon har för avsikt att ringa, men ändrar sig. Hon kanske uppfattar honom som konstig och hotfull, men bestämmer sig för att situationen inte är tillräckligt allvarlig för att ringa 112. Istället skickar hon ett antal upprörda SMS till karatetränaren.

Jag har också svårt att se att lägenheten verkligen är mordplats. Visst att skadorna i bröstet inte nödvändigtvis gav stora mängder blod, men det var många skador på ryggen varav åtminstone ett trängde in i en lunga. Är detta förenligt med vad den tekniska undersökningen har visat? Sängen var en möjlighet som försvann med pappans vittnesmål i rätten.

Om K först var skum och skrämmande för att sedan verkligen hugga henne i bröstet.. Om hon då satt eller låg på något som städats, då kan K ha fått panik, "ojoj! Mamma och pappa och alla blir arga och polisen och jag måste få tyst på V ->strypgrepp->tog med henne till mordplatsen och eftersom hon redan kämpade för sitt liv kunde hon inte göra motstånd när han avslutade med att vända henne från sig (för att slippa se ansiktet kanske) och högg henne upprepade gånger i ryggen. Så hon verkligen dog.
Sen behövde han paus och åkte till brorsan..
Citera
2014-01-07, 12:19
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
"Sårskadan har en riktning från vänster snett ned till höger med en vinkel på ca 45 grader".

Ta en kniv i handen prova både vinkel och snett ned åt höger. Med höger hand känns det ganska avigt. Jag tycker att det stämmer bättre med vänster hand.

Vet du vilken position offret och förövaren hade när skadorna uppkom? Om inte känns det svårt att kunna dra några slutsatser om förövaren är högerhänt eller vänsterhänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in