[quote=humanlife|46915195]Jag förstår att du är ytterst besviken över den här studien. Du har ju länge hoppats på att molnen skall kyla av atmosfären och på så vis kompensera CO2-utsläppen.
Ja en stor auktoritet som du hävdade ju att molnfeedback var negativ, så det är ju surt att ha blivit så lurad
Lyckligtvis finns det ju en rad klara indikationer som tyder på att molnfeedbacken verkligen är negativ.
Alltmer tyder dessutom på att molnbildningen inte huvudsakligen är en feedback utan en forcing. Det senaste är denna artikel som kopplar samman molnbildning med solaktivitet och kanske kan förklara varför klimatextremister fastnar i Antarktis växandeisar:
Citat:
Och nu säger forskare att all vattenånga inte bildar moln, så den avkylningseffekten uteblir och en ökad mängd vattenånga förstärker istället uppvärmningen.

Kan du komma på vilka som har vetat detta under mycket lång tid? Ledtråd: CLOUD.
Citat:
Vi är tydligen på väg mot 4 graders ökning av medeltemperaturen innan 2100.
Du hade ingen kommentar till LB:s syn på artikeln?
Citat:
De flesta av oss mer seniora forskare är hjärtligt trötta på alla pretentiösa artiklar där man inte bemödat sig att göra det allra viktigaste nämligen att validera modellerna och modellresultaten. Den globala temperaturen är ju här en viktig parameter. Med en klimatkänslighet på minst 3 skulle vi nu ha en global uppvärmning på mer än +2°C. Detta har man inte ens kommenterat.
Den enda möjligheten som jag ser att det skulle stämma är om de naturliga variationerna är mycket större än vad både skeptiker och IPCC säger?
Om du inte har tillgång till artikeln så att du själv kan ta upp det du anser är det väsentliga är det ingen ersättning att länka någon slaskpressartikel som delar dina
åsikter.
Jag har inte fått tag i artikeln än, men Spencer som är vida mer kompetent än oss båda att bedöma den har gjort en intressant första recension, läs den, så kanske du lär dig något.
http://www.drroyspencer.com/2014/01/comments-on-the-recent-warming-is-worse-than-we-thought-nature-paper/