Citat:
Ursprungligen postat av
Flockaren
1. Fel igen som vanligt,det finns ingen anledningar som rättfärdigar att skada sin hälsa.
Vem bestämmer det? Vem är du att bestämma huruvida jag ska få skada min hälsa eller inte? I så fall bör vi genast förbjuda ridning, ishockey och fotboll. Det dör trots allt fler människor i hästrelaterade olyckor varje månad än vad cannabis någonsin har gjort. Vidare är det ju inte så att människor inte brukar cannabis trots att det är olagligt. Lagen har alltså minimal påverkan på bruket.
Citat:
2. Fel, du kan inte göra en egen tolkning av vad du tror måste betyda, tänker inte upprepa mig igen, det märks att du är lite skadad av ditt missbruk men jag upprepar mig en sista gång, det står för hur dvs på vilket sätt det är gott för människan eller vad man ska göra med det.
Nej, det står inte alls "på vilket sätt" det är gott för människa, det står att det är gott - inget annat.
Jag har för övrigt aldrig missbrukat cannabis.
Citat:
3 stenen var bara ett exempel på att allt som går att stoppa i munnen är inte rätt att stoppa i munnen bara för att det går
Fruktansvärt dåligt exempel eftersom det enda som händer när du äter sten är att du får ont i magen. Cannabis har flertalet medicinska egenskaper känt sedan tusentalsår tillbaka och det är dessutom roligt. Inte nog med att det är medicinskt och rekreationellt användbart - det är en jävligt praktiskt planta som du kan göra allt från plast, till tyg till papper av och det är bara en bråkdel.
Citat:
4. Du har blivit motbevisad och vad du sedan tycker tror eller påstår skiter jag fullständigt

det betyder lika lite som när katten bajsar på din stol
Du har ju inga som helst argument eller bevisning för att backa upp dina påståenden, det är inte vad jag kallar att motbevisa någon. Jag säger inte på något sätt att cannabis är ofarligt, jag säger bara att det är långt ifrån så farligt som Pappa Staten vill få det till att vara.
Men visst, du får så klart tro och tycka att vår narkotikapolitik är lyckad och att den gör någon som helst nytta.