2014-01-06, 06:24
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DagsForEnRiesen
Wall of text

Jag förstår inte det här... Hur kommer det sig att jag som är en daglig rökare och nästan alla mina vänner röker, och deras vänner och deras vänner etc. Men aldrig har något sneat ur, ingen får en "Psykos", ingen är beroende, och ingen har förstört sitt liv.

Vart kommer alla dessa tomtar som totalt fuckar ur på cannabis? Och hur friska är dom från en början? Jag tror det är bullshit, och som jag sagt i en annan post så verkar alla dessa som ballar ha polare som sitter på Flashback med 1-150 inlägg. Jag tycker det är märkligt.

Edit: Läste hela ditt inlägg nu..... Vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Citera
2014-01-06, 06:38
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Jag förstår inte det här... Hur kommer det sig att jag som är en daglig rökare och nästan alla mina vänner röker, och deras vänner och deras vänner etc. Men aldrig har något sneat ur, ingen får en "Psykos", ingen är beroende, och ingen har förstört sitt liv.

Vart kommer alla dessa tomtar som totalt fuckar ur på cannabis? Och hur friska är dom från en början? Jag tror det är bullshit, och som jag sagt i en annan post så verkar alla dessa som ballar ha polare som sitter på Flashback med 1-150 inlägg. Jag tycker det är märkligt.

Edit: Läste hela ditt inlägg nu..... Vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Samma här.
Har en känsla av att alla dom med "vänner" som har gått ner sig bara skyller det
på rökat.
Har också känt människor som har gått ner sig och rökt, men rökandet i sig är inte
anledningen till deras nedgång, utan massa andra faktorer.
Depression, dåliga föräldrar, flickvän som gjort slut, arbetslöshet osv...

Denna skara är som tur är liten (Som jag känner/kände)
De övriga 98% som puffar på i min umgängeskrets mår hur bra somhelst!

Hade röka inte funnits, hade dessa människor iaf kukat ur med annan medicin enligt min åsikt.
Och jag är ingen tonåring...
Senast redigerad av dobbelina 2014-01-06 kl. 06:49.
Citera
2014-01-06, 07:37
Medlem
Blauschimmelkases avatar
Till han som skrev WoT från en vinklad syn.

Det finns fortfarande ingenting i cannabisen som gjorde din vän på det där sättet. Det har med hans psyke och personlighet samt omgivning att göra. Det är fortfarande inte själva cannabisen som orskar beteendet.

Att man är en idiot som inte kan tänka kan man inte bota vanligtvis.

Att få problem med polisen har ingenting med drogen att göra, kriminaliteten är det precis samma sak med.

Myten om att marijuana är farligt, får mig att skratta.

"alkoholmissbrukare är en mycket liten del av alla oss som intar alkohol."
Cannabismissbrukare är en mycket liten del av alla oss som intar cannabis.

Notera även att cannabis inte är alkohol. Du ser droger från samma vinkel vilket inte är rättvist.

"Cannabis är olagligt av en anledning.". Ja, det vore konstigt om den inte var det. Tyvärr är det pg a enskilda personers egna ekonomiska vinning. Även pg a propaganda och myter, samt direkt felaktiga saker. Den som vill att cannabis ska vara olagligt är en inkompetent idiot som suger pappa statens dasse varje dag.

Jag skulle ha valt cannabis före någon annan medicin som är laglig. Jag kan speciellt tala för olika mediciner mot ångest och depression. Cannabis är överlägset.
Skulle inte vilja kalla de lagliga ditona för medicin heller för den delen, jag skulle vilja kalla det för rävgift. Fast det är ju klart, om staten säger ja så måste det ju vara bra...

Jag har inte läst ditt inlägg särskilt noga då det var fyllt med skit, så ursäkta om jag inte svara på allt felaktigt du skrev.

Jag tror att ni cannabismotståndare har problem med er självrespekt och ni bör analysera ert sinne innan ni ljuger för allmänheten nästa gång. Dock så är det fritt fram för er att ljuga för er själva, det skiter jag fullständigt i om ni gör.
Citera
2014-01-06, 10:44
Medlem
WitchDoctors avatar
Problemet med folk som "förstör" sina liv pga cannabis, börjar oftast röka när dom är alldeles för unga, Känner folk som började redan vid 13-15 års åldern, och att börja nyttja en drog då är inte att leka med, man fastnar lätt!

men 90% av alla rökare jag känner, så sköter sig dom 90% , lever vanliga svensson svensson liv med villa, volvo vovve.

Sen ska vi ha förbud på cannabis, så ska alkohol också vara olagligt, då alkohol förstör bra många mer liv än vad Gräs gör.
Citera
2014-01-06, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har för mig att ordalydelsen i Kings James är "and God gave man all seed bearing plants and He saw that it was good.". Visst är det en tolkningsfråga men du kan inte komma och påstå att Gud enligt Bibeln anser att cannabis är av ondo. Det står faktiskt rätt upp och ner att alla fröbärande växter tillhör människan och att det är gott. Det står ju inte heller att människan ska äta päron men det är ju i förlängningen vad det innebär.

Jo det kan jag visst berusningsmedel oavsett droger är fel att bruka för nöje skull undantaget är mediciniska skäll om det inte finns annat lämpligt. Vad gud menar med gott är fortfarande en tolkningsfråga.
Citera
2014-01-06, 12:26
Medlem
Vet även folk som har räddat sina liv med cannabis. Utan det hade de tagit livet av sig pga bl.a depression och ångest, folk har också räddat sig själva ur ett tungt missbruk av andra droger eller alkohol.

Jag är en av dem. Men det var väldans många år sedan nu.
Utan cannabis hade jag antagligen varit död nu.

Så att säga att det endast förstör folk är rent bullshit då man egentligen inte vet någonting utan litar på gamla myter och lögner.
Citera
2014-01-06, 12:58
Medlem
DagsForEnRiesens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blauschimmelkase
Det finns fortfarande ingenting i cannabisen som gjorde din vän på det där sättet. Det har med hans psyke och personlighet samt omgivning att göra. Det är fortfarande inte själva cannabisen som orskar beteendet.

Nej ämnena som finns i cannabis gör människor naiva och paranoida, jag vet inte om det redan är bevisat. Men det har jag sett med egna ögon, jag har sett det på nära håll. Jag litar hellre på vad det jag har sett än att läsa en vriden artikeln från någon cannabisdyrkande läkare som skriver det som själv gynnar honom för sin egen plånbok.

Jag har sett personer bli helt grötiga i skallen pga av skiten.
Och att det handlar om hans psyke, personlighet och omgivning håller jag delvis med om. Men ni måste inse att cannabis är så pass beroende för psyket att dessa personer kommer oavsett, så småningom hamna i dåliga kriminella umgängen för att snabbt få tag i en femma för att röka sig hög för att "röka bort" sina problem.
Det hela blir en ond cirkel. Hade personen i denna onda cirkel undvikit droger från första början hade han/hon inte hamnat i den.

Det farligaste med Cannabis som jag ser det; är hur det påverkar personer på det sociala och pskyiska planet. Båda aspekterna håller varandra i hand - så att säga. I hand om att de båda jobbar ihop hos personen för att gräva ner individen i knarket.
Citera
2014-01-06, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DagsForEnRiesen
Nej ämnena som finns i cannabis gör människor naiva och paranoida, jag vet inte om det redan är bevisat. Men det har jag sett med egna ögon, jag har sett det på nära håll. Jag litar hellre på vad det jag har sett än att läsa en vriden artikeln från någon cannabisdyrkande läkare som skriver det som själv gynnar honom för sin egen plånbok.

Jag har sett personer bli helt grötiga i skallen pga av skiten.
Och att det handlar om hans psyke, personlighet och omgivning håller jag delvis med om. Men ni måste inse att cannabis är så pass beroende för psyket att dessa personer kommer oavsett, så småningom hamna i dåliga kriminella umgängen för att snabbt få tag i en femma för att röka sig hög för att "röka bort" sina problem.
Det hela blir en ond cirkel. Hade personen i denna onda cirkel undvikit droger från första början hade han/hon inte hamnat i den.

Det farligaste med Cannabis som jag ser det; är hur det påverkar personer på det sociala och pskyiska planet. Båda aspekterna håller varandra i hand - så att säga. I hand om att de båda jobbar ihop hos personen för att gräva ner individen i knarket.

Du har aldrig tänkt tanken att dessa personer du hänvisar till har andra problem?

Jag kan köpa en sak, och det är att hasch kan vara vådligt vid stort bruk under lång tid (under den tid missbruket pågår). Men att säga det om vackert gräs är bara trams.
Citera
2014-01-06, 14:42
Medlem
Har skummat igenom ett par sidor och läser om många som har "gått ner sig". Hur många av dessa personer var över 20 år när de börja röka varje dag från morgon till kväll?
Någons kusin var 17 år och helt förändrad. Det är ju just därför vi ska legalisera! Ingen vill att 13-17 åringar ska bruka cannabis för det är inte bra för dem! Jag har brukat en del cannabis i mina dar (gör det inte längre) och jag har aldrig behövt visa något leg.

Cannabis är såklart inte helt ofarligt, alltså skadar man sig själv när man brukar. Är det någon här som tycker att någon som skär sig i armarna ska få böter och prick för att de har skadat sig själv?

Det kommer absolut hända att folk röker ner sig men med ett lagligt cannabis så vågar fler folk söka hjälp!

Över 60 000 personer har dött i Mexiko de 5 senaste åren inte pga överdoser utan av våld mellan gäng, vill vi ha det så? Det var inte längesedan folk sköt varandra i Göteborg pga av narkotika affärer. Legaliserar vi cannabis så kommer vi utplåna dessa gäng och tjäna miljoner!
Citera
2014-01-06, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-
Har skummat igenom ett par sidor och läser om många som har "gått ner sig". Hur många av dessa personer var över 20 år när de börja röka varje dag från morgon till kväll?
Någons kusin var 17 år och helt förändrad. Det är ju just därför vi ska legalisera! Ingen vill att 13-17 åringar ska bruka cannabis för det är inte bra för dem! Jag har brukat en del cannabis i mina dar (gör det inte längre) och jag har aldrig behövt visa något leg.

Cannabis är såklart inte helt ofarligt, alltså skadar man sig själv när man brukar. Är det någon här som tycker att någon som skär sig i armarna ska få böter och prick för att de har skadat sig själv?

Det kommer absolut hända att folk röker ner sig men med ett lagligt cannabis så vågar fler folk söka hjälp!

Över 60 000 personer har dött i Mexiko de 5 senaste åren inte pga överdoser utan av våld mellan gäng, vill vi ha det så? Det var inte längesedan folk sköt varandra i Göteborg pga av narkotika affärer. Legaliserar vi cannabis så kommer vi utplåna dessa gäng och tjäna miljoner!

Alla vet detta, men vissa vill/kan helt enkelt inte förstå.
För mig är det ett mysterium.

Utplåna gängen helt kommer inte att hända, men skada deras affärer väldigt mkt då det är deras största inkomstkälla. Då tar vi också en stor del av makten ifrån dem.
Citera
2014-01-06, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Alla vet detta, men vissa vill/kan helt enkelt inte förstå.
För mig är det ett mysterium.

Utplåna gängen helt kommer inte att hända, men skada deras affärer väldigt mkt då det är deras största inkomstkälla. Då tar vi också en stor del av makten ifrån dem.

Mycket sant! Att jag skrev utplåna var att överdriva!
Citera
2014-01-06, 15:53
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smeden80
Varför flyttar ni inte till Christiania hela bunten?? Där kan ni garanterat försvinna in e er lilla dimma.. Kanske öppna er egen lilla opiumbar eller nåt!

Så stor i orden man kan vara lille man. Var inte för uppkäftig, det kanske slutar med att det är legaliseringsfolket som tvingar dig att flytta till ett reservat utanför Jönköping där du kan få leva utan att få se någon cannabisbrukare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in