2014-01-06, 19:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Skumt det där värnet. Fattar inte hur du vågade gå ner där! Men tack för bilderna.
Vet du vad symbolerna är för något?
Jag såg inga symboler på bilden.
Citera
2014-01-06, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Sant. Men det är värt att notera att ingen av KJs nära - pappan, mamman, bröderna - säger ett enda ord om något självskadebeteende, trots att de alla nämner depressioner, alkoholvanor, "kaos" och är rätt öppna kring hans personliga problem

Familjen verkar vara medvetna om KJ:s personliga problem men även att han är självdestruktiv.
D*niel var väl bla till lägenheten i och med Grabbens död och gömde undan både knivar och
rakblad eftersom man var rädd för vad han kunde hitta på med sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Numera är jag ganska säker på att VB styckades i lägenheten och just i badkaret.
För hade hon mördats någonstans ute så hade KJ helt enkelt gett fan i att stycka kroppen
för då behövdes det ju inte. Och låtit kroppen bara ligga.
Nu behövde han göra det tyckte han; en ren transportstyckning med andra ord.

Jo, så har det nog gått till.

Ja, ja, nu ska RPU vara klar vilken dag som helst och så får vi veta vad det ska bli av den
här sjuke jäveln. Helt bergis på att det blir slutenvård.
Kanske man sedan avstår från att överklaga domen och nöjer sig med det som blir nu i
tingsrätten. KJ torde nog inse att han inte chans i helvete att komma ur det här och
då lika bra att låta det vara som det är.

Enligt åklagarna/polis är både KJ:s lägenhet och MB avförda från denna utredning. Men för att få
ihop ett rimligt händelseförlopp med valfri GM kan man väl här i tråden klippa och klistra lite hur som helst med det avförda materialet och vips så har man en egensnickrad uppdiktad historia.

Men vad du missat är att här behövs ingen uppdiktad historia, inget händelseförlopp,ingen brottsplats, ingen styckningsplats, inget dödsdatum eller mordvapen för att övertyga tingsrätten.
Det lilla material som finns räcker att dom skall finna denna "sjuka jäveln" skyldig,
bortom all rimlig tvivel, för att ha mördat och styckat VB.

Självklart skall/kommer KJ att överklaga tingsrättens dom men det begriper du nog själv utan
min hjälp.
Citera
2014-01-06, 19:14
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Enligt åklagarna/polis är både KJ:s lägenhet och MB avförda från denna utredning. Men för att få
ihop ett rimligt händelseförlopp med valfri GM kan man väl här i tråden klippa och klistra lite hur som helst med det avförda materialet och vips så har man en egensnickrad uppdiktad historia.

Men vad du missat är att här behövs ingen uppdiktad historia, inget händelseförlopp,ingen brottsplats, ingen styckningsplats, inget dödsdatum eller mordvapen för att övertyga tingsrätten.
Det lilla material som finns räcker att dom skall finna denna "sjuka jäveln" skyldig,
bortom all rimlig tvivel, för att ha mördat och styckat VB.

Självklart skall/kommer KJ att överklaga tingsrättens dom men det begriper du nog själv utan
min hjälp.
Vad vill du ha sagt med detta egentligen?
Att KJ skulle kunna vara oskyldig?
Citera
2014-01-06, 19:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
I mordfallet jag tänker på så har man konstaterat att mördaren bör ha varit extremt blodig och att han duschade efteråt (det skedde i GMs bostad) då badhandduken var lite fuktig flera timmar efter mordet. Men man hittade inga som helst spår efter blod i vare sig badkar, eller där vid silen eller i rören ned. Det förklarades med att om man spolar ca 15 min (vill jag minnas) så är det sannolikt att alla blodspår försvinner.

Men visst hade hunden visat ett visst intresse för något ställe vid väggen vid sovrum/vardagsrum (eller liknande) ?

Japp, på båda sidor om väggen, i hörnet av vardagsrummet är klart, men exakt var längs med väggen i sovrummet är oklart vad jag vet.
Citera
2014-01-06, 19:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Noterar symbolerna på vänstra trädet http://img46.imageshack.us/img46/8396/xonz.jpg
(Bild från Qs tidigare inlägg),
Zooma in trädet längst till vänster, ser ut som två bokstäver och ett vikingatiden-tecken typ
Vad betyder dessa?

Kan du precisera exakt var du ser det här, jag hittar ingenting på bilden?
Citera
2014-01-06, 19:35
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Jag vet inte om jag tror på experimentlusta egentligen men det är en möjlig teori som allt annat. Jag kan inte säga datum, minns bara det där stycket.

Citat:
...precis den tanke som gav obehagliga associationer i förhöret med broderns flickvän: Kristoffer har även intresse av att plocka isär grejer för att se hur de fungerar, och får sedan inte ihop dem. Helen berättar att han är som ett barn som gärna river isär grejer. (FUP 1216)

Jag tror KJ skar hunden i bitar som gen. rep. och förstudie inför en kommande, större uppgift. Så lite intresserad av att dissekera är han nog, det ligger i linje med vad KJ kan tänkas ha sysselsatt sig med med ett kvinnolik, även om bukhålan och könsorganen lämnades orörda. Samt av eld - att bränna ett lik, eller delar av detta, tror KJ tänkt sig som final på det perfekta mordet som han och några kompisar hade fantiserat länge om.

Vad beträffar mord och styckning är jag inte alls säker på att dessa moment skett på samma plats och vid samma tillfälle. OM MB/AN är inblandade gissar jag att mordet skett inomhus, i Lakaträsk eller i sushirestaurangen, och styckningen utomhus i något skogsparti, eventuellt där jag läste att några av KJ:s kompisar kört fast i gyttja (när inträffade detta ?) eller i något värn. Därefter transport till f1, f2. Men det sprack på upploppet så att säga, någonting kom emellan.
Citera
2014-01-06, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag såg inga symboler på bilden.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan du precisera exakt var du ser det här, jag hittar ingenting på bilden?
Jag har zoomat in symbolerna,

https://anonfiles.com/file/d79c01354e36d40a68c9322ad9fb1803

Det kan vara något vanligt bark-jox typ en larv har gnagt men det kan se ut som MY och det andra "vikingatecknet", same-prylen där nere alltså.
Senast redigerad av Otherland162 2014-01-06 kl. 19:50.
Citera
2014-01-06, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Familjen verkar vara medvetna om KJ:s personliga problem men även att han är självdestruktiv.
D*niel var väl bla till lägenheten i och med Grabbens död och gömde undan både knivar och
rakblad eftersom man var rädd för vad han kunde hitta på med sig själv.

D*niel säger detta om självskaderisken och att han städar undan knivar och rakblad vid förhör i JULI, då uppgifter om KJs ev självskadebeteende redan förts ut i pressen av hans advokat. Det första förhöret med D*niel, där hundepisoden berörs, är dock redan från slutet av maj. Vid denna tidpunkt sägs inget om några undanstädade knivar:

- - - -

F1. Han hade en hund som dog i februari, var du hem till honom efter det att hunden hade dött?

D. Ja det var ju jättehemskt för jag hade ju hört, han ringde ju till mig, jag kommer inte ihåg exakt datum, men jag kommer ihåg att han hade ringt till mig och så hade jag tryckt upptaget det var på morgonen han ringde och så hade jag tryckt upptaget för jag var så trött jag hade jobbat eller något sådant, jag kommer inte ihåg. Men i alla fall så ringde min pappa och så frågade han om jag hade pratat med Kristoffer. Jag sa nej, då sa han att han hade ringt, ja men alltså hans hund har dött. Och då kände jag chitt och då åkte jag dit direkt. Och så när jag kom dit så såg jag blod uppför trappan till hans lägenhet, jag tänkte om det var hans blod eller någon annans, så kom jag in i alla fall och då såg jag, jag väckte honom då han hade då burit ned den själv.

F1. Vart kom blodet ifrån?

D. Ja det är ju så att hunden hade bitit på någon kabel någon elkabel, så hade den väl dött. Och börjat blöda från munnen.

F1. Så du vet inte hur blodet kom i trappan?

D. Nej, det var väl det att han burit ned den själv.

F1. Ok så hunden var inte kvar där när du kom dit?

D. Nej.

F2. Hur såg det ut i lägenheten då när du kom dit?

D. Det var bara som lite blodspår så här.

F1. Var det något blod i lägenheten?

D. Väldigt lite. Man såg att det låg sådana här tryckförband eller något slags bandage så hade han blodat ner sin tröja.

F1. Städade ni bort blodet någon av er?

D. Nej jag vet inte det var väl, jag vet inte om det var snö fortfarande, jag kommer inte ihåg. Men det var………..

F1. Ja hur upplevde du hans sinnesstämning?

D. Då var han hemskt ledsen då har han helt förstörd.

F1. Kan du göra någon skillnad på hans sinnesstämning då kontra nu när Ploy nu är borta?

D. Det var en svår fråga, jag vet inte. Så klart att han är ledsen både när hunden hade gått bort.

- - - -

(FUP 1191-1192)

Anledningen till att jag har svårt att släppa detta är hur skadorna ser ut på bilden (FUP s 435). För mig är det där inga typiska nervösa självklösningar av en kille med nedbitna fingernaglar. Vad säger du?
Citera
2014-01-06, 19:55
Medlem
Citat:
D*niel säger detta om självskaderisken och att han städar undan knivar och rakblad vid förhör i JULI, då uppgifter om KJs ev självskadebeteende redan förts ut i pressen av hans advokat. Det första förhöret med D*niel, där hundepisoden berörs, är dock redan från slutet av maj. Vid denna tidpunkt sägs inget om några undanstädade knivar:

- - - -

F1. Han hade en hund som dog i februari, var du hem till honom efter det att hunden hade dött?

D. Ja det var ju jättehemskt för jag hade ju hört, han ringde ju till mig, jag kommer inte ihåg exakt datum, men jag kommer ihåg att han hade ringt till mig och så hade jag tryckt upptaget det var på morgonen han ringde och så hade jag tryckt upptaget för jag var så trött jag hade jobbat eller något sådant, jag kommer inte ihåg. Men i alla fall så ringde min pappa och så frågade han om jag hade pratat med Kristoffer. Jag sa nej, då sa han att han hade ringt, ja men alltså hans hund har dött. Och då kände jag chitt och då åkte jag dit direkt. Och så när jag kom dit så såg jag blod uppför trappan till hans lägenhet, jag tänkte om det var hans blod eller någon annans, så kom jag in i alla fall och då såg jag, jag väckte honom då han hade då burit ned den själv.

F1. Vart kom blodet ifrån?

D. Ja det är ju så att hunden hade bitit på någon kabel någon elkabel, så hade den väl dött. Och börjat blöda från munnen.

F1. Så du vet inte hur blodet kom i trappan?

D. Nej, det var väl det att han burit ned den själv.

F1. Ok så hunden var inte kvar där när du kom dit?

D. Nej.

F2. Hur såg det ut i lägenheten då när du kom dit?

D. Det var bara som lite blodspår så här.

F1. Var det något blod i lägenheten?

D. Väldigt lite. Man såg att det låg sådana här tryckförband eller något slags bandage så hade han blodat ner sin tröja.

F1. Städade ni bort blodet någon av er?

D. Nej jag vet inte det var väl, jag vet inte om det var snö fortfarande, jag kommer inte ihåg. Men det var………..

F1. Ja hur upplevde du hans sinnesstämning?

D. Då var han hemskt ledsen då har han helt förstörd.

F1. Kan du göra någon skillnad på hans sinnesstämning då kontra nu när Ploy nu är borta?

D. Det var en svår fråga, jag vet inte. Så klart att han är ledsen både när hunden hade gått bort.

- - - -

(FUP 1191-1192)

Anledningen till att jag har svårt att släppa detta är hur skadorna ser ut på bilden (FUP s 435). För mig är det där inga typiska nervösa självklösningar av en kille med nedbitna fingernaglar. Vad säger du?

Fortf..
Något skumt med denna hund är det.
Varifrån kom ryktet om styckad hund från början? Härifrån?
Varför börjar D surra om snö när han får frågan om städning av blodet i trappen?
Senast redigerad av Otherland162 2014-01-06 kl. 20:00.
Citera
2014-01-06, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag tror KJ skar hunden i bitar som gen. rep. och förstudie inför en kommande, större uppgift. Så lite intresserad av att dissekera är han nog, det ligger i linje med vad KJ kan tänkas ha sysselsatt sig med med ett kvinnolik, även om bukhålan och könsorganen lämnades orörda. Samt av eld - att bränna ett lik, eller delar av detta, tror KJ tänkt sig som final på det perfekta mordet som han och några kompisar hade fantiserat länge om.

Vad beträffar mord och styckning är jag inte alls säker på att dessa moment skett på samma plats och vid samma tillfälle. OM MB/AN är inblandade gissar jag att mordet skett inomhus, i Lakaträsk eller i sushirestaurangen, och styckningen utomhus i något skogsparti, eventuellt där jag läste att några av KJ:s kompisar kört fast i gyttja (när inträffade detta ?) eller i något värn. Därefter transport till f1, f2. Men det sprack på upploppet så att säga, någonting kom emellan.

Nej, jag tycker du är ute och vinglar mest hela tiden.
Så du tror att K bestämde sig för:
-jag ska döda och stycka V
-jag älskar min hund så jag tränar på att döda och stycka den, som ett genrep ungefär..

Allvar? Det tror jag inte att hans tankar gick i de banorna!
Citera
2014-01-06, 19:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag har zoomat in symbolerna,

https://anonfiles.com/file/d79c01354e36d40a68c9322ad9fb1803

Det kan vara något vanligt bark-jox typ en larv har gnagt men det kan se ut som MY och det andra "vikingatecknet", same-prylen där nere alltså.
Jag har zoomat in originalbilden och ser ingenting som jag inte tolkar som naturliga märken i barken.
Citera
2014-01-06, 20:10
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Om bara GM kunde träda fram och erkänna mordet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in