Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Det har hänt, men om du penetrerar de fallen så framgår det kanske att de platserna har varit insynsskyddade eller i övrigt sällan besökta med liten risk för upptäckt, det går inte att jämföra med det gula huset alldeles hur mycket platsen är känd för KJ sedan tidigare.
Frågan är om KJ har bestämt den här platsen själv, jag är inte så säker på det.
Som jag säger, det finns väl alla de slag av beteenden vid gömmande av kroppar, det är väl få som lägger dom helt öppet kan jag tro. Tanken är förstås i de allra flesta fall att de ska förbli oupptäckta. Göms de i all hast kanske gömstället blir sämre, kanske finns tankar att de ska flyttas (eller eldas upp) senare men något kommer emellan.
Jag tänker så här, om jag skulle gömma en kropp så skulle jag förmodligen åka någonstans där jag varit förut, främst för att slippa överraskningar (återvändsgränd, kaffestuga etc).
Det utesluter inte att en gm kan placera en kropp på ett helt okänt ställe, men det finns nog en anledning att man i många fall hittar kroppar på ett ställe som har någon form av koppling till gm eller som är känd av gm. Sen om det är 100 meter eller 20 mil från mordplatsen eller hemmet är detsamma, men ofta finns kopplingar mellan fyndplats och gm.
Och jag är helt med dig på att ödehuset är oavsett en helt idiotisk plats att placera en kropp och att KJ vet av betydligt bättre platser än så, men det kanske fanns en tanke bakom det även om inte vi kan se någon vettig sådan just nu. Menar du att någon annan ska ha föreslagit platsen för honom?
Ang att man inte undersökte lyan ordentligt för att det inte såg ut att ha blivit städat på länge kan jag säga att vissa jag gick hos när jag jobbade på boendestöd kunde få sin bostad att se ut som den inte var rengjord på ett halvår fast man varit där veckan innan och städat. Så jag anser att polisen gjort ett misstag där.
Citat:
Ursprungligen postat av
SanLiTun
Man tog prover från badkarets golvbrunn och testade för humant blod. Utan resultat. (FUP 287)
Spolar man vatten tillräckligt länge så kan spåren försvinna fick jag lära mig under en mordrättegång.
Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Tror (minst) lika mycket på experimentlusta som transportbehov. Men när experimentlustan stillats blir bortforslandet behändigare - win/win ..
13-14 maj alltså. Tack !
Jag vet inte om jag tror på experimentlusta egentligen men det är en möjlig teori som allt annat. Jag kan inte säga datum, minns bara det där stycket.