2013-12-29, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Kan man vara medlem/aktivist (vet inte vilken benämning som är den rätta) i SMR/NMR om man har rasblandat, tillexempel om en nuvarande medlem har två barn med en person med icke nordisk eller europeiskt ursprung, låt oss sig en kurd, hypotetiskt såklart.
Mig veterligen är svaret nej på den frågan. Stödmedlem kan dock vem som helst vara.

Vill du ha ett mer officiellt eller specifikt svar får du kontakta organisationen: https://www.nordfront.se/svenska-motstandsrorelsen/kontakta-oss

Jag hoppas förövrigt att din föreställningsvärld inte havererar totalt ifall du råkar inse att Motståndsrörelsens medlemmar inte går runt och hyser ett personligt hat mot varje enskild invandrare av icke-europeisk härkomst i Sverige.
Citera
2013-12-29, 23:12
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Mig veterligen är svaret nej på den frågan. Stödmedlem kan dock vem som helst vara.

Vill du ha ett mer officiellt eller specifikt svar får du kontakta organisationen: https://www.nordfront.se/svenska-motstandsrorelsen/kontakta-oss

Jag hoppas förövrigt att din föreställningsvärld inte havererar totalt ifall du råkar inse att Motståndsrörelsens medlemmar inte går runt och hyser ett personligt hat mot varje enskild invandrare av icke-europeisk härkomst i Sverige.

Vad får stödmedlemmar delta i för aktiviteter, jag gissar på förläsningar/fördrag och liknande?
Stödmedlemmar antar jag inte får vara med på utåtriktade aktiviteter/aktioner, tex Kärrtorp om man ska ta ett exmpel som är färskast i minnet, aktivisterna på plats var väl just aktivister och medlemmar?

Vidare officiellt svar har jag inget behov utav, tänkte mest att en aktivist som du bör ha koll på vilka som får gå med eller inte i den organisation du själv är med i, hittade nämligen inget sånt på er hemsida.

Nej då, vet mycket väl att flera i SMR har bekanta med invandrarbakgrund även om dessa kanske inte är deras närmst vänner.
Citera
2014-01-05, 14:05
Medlem
infogivers avatar
Lyckades få ut namnet på en av de misstänkta från SMR som inte anhölls, han är född 1998(!) d.v.s han är 15 år, den andra släpptes för att han var minderårig, alltså född efter 1998(!!), under 15år.

Hur tänkte man nu?
Jag vet att SMR inte har någon åldersgräns, men vart går gränsen egentligen?
Senast redigerad av infogiver 2014-01-05 kl. 14:30.
Citera
2014-01-05, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Lyckades få ut namnet på en av de misstänkta från SMR som inte anhölls, han är född 1998(!) d.v.s han är 15 år, den andra släpptes för att han var minderårig, alltså född efter 1998(!!), under 15år.

Hur tänkte man nu?
Jag vet att SMR inte har någon åldersgräns, men vart går gränsen egentligen?

När du själv var aktiv i AFA tog ni lägg och sållade ut individer p.g.a ålder? Det här kanske kommer som en överraskning och jag vet inte om jag är rätt man att säga det, men nu kör vi; man blir äldre och inte yngre med åren.

Sen kan det diskuteras när man åldersmässigt verkligen är mogen och genuint intresserad av politik. Men att dra åldersgränser och slaviskt följa dessa är dumdristigt. Det borde vara något som bedöms från fall till fall.

Den sista meningen skvallrar för omvärlden hur lite du egentligen vet.
Citera
2014-01-05, 20:15
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.E
När du själv var aktiv i AFA tog ni lägg och sållade ut individer p.g.a ålder? Det här kanske kommer som en överraskning och jag vet inte om jag är rätt man att säga det, men nu kör vi; man blir äldre och inte yngre med åren.

Sen kan det diskuteras när man åldersmässigt verkligen är mogen och genuint intresserad av politik. Men att dra åldersgränser och slaviskt följa dessa är dumdristigt. Det borde vara något som bedöms från fall till fall.

Håller absolut med om att man bör bedöma personer individuellt, tror dock att det är viktigt att hålla sig till en viss gräns, alternativt begränsa väldigt unga personers medverkan i diverse aktiviteter. Tror inte det ser vidare seriöst ut för SMR när man säger att man ska rädda Norden när man inte ens gått ut högstadiet och troligen kommit in i puberteten veckan innan.

Sen kan man tycka att det är något motsägelsefullt när nassar ständigt ska påtala vänsterns unga ålder när man själv organiserar minderåriga.

Medger att sista meningen var dåligt formulerad, jag diskuterar dock hellre än att påpeka diverse fel.
Senast redigerad av infogiver 2014-01-05 kl. 20:21.
Citera
2014-01-06, 10:43
Medlem
McDonnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.E

Nåt vi garanterat aldrig gjorde var att rekrytera barn till aktioner där man kunde dö eller få men för livet. Det här blir man ju förbannad på på riktigt. Det är en sak att gå en marxistisk studiecirkel eller vara med på flygbladsutdelningar om nån jävla vårdcentral eller nåt, en helt annan att skickas ut bland sköldar och knivar innan man ens får köra moped!
Det tog i alla fall fyra år innan Hitler skickade ut fjortonåringarna, har ni blivit helt tappade i golvet allihop?
Citera
2014-01-06, 10:49
Medlem
Disponibels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McDonnell
Nåt vi garanterat aldrig gjorde var att rekrytera barn till aktioner där man kunde dö eller få men för livet. Det här blir man ju förbannad på på riktigt. Det är en sak att gå en marxistisk studiecirkel eller vara med på flygbladsutdelningar om nån jävla vårdcentral eller nåt, en helt annan att skickas ut bland sköldar och knivar innan man ens får köra moped!
Det tog i alla fall fyra år innan Hitler skickade ut fjortonåringarna, har ni blivit helt tappade i golvet allihop?

Vara yngsta spöar er ända.
Djungel-Joel gav ju en ensam 14-aring spö. Hur kan du tycka det är coolt?
Citera
2014-01-06, 10:56
Medlem
McDonnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disponibel
Vara yngsta spöar er ända.
Djungel-Joel gav ju en ensam 14-aring spö. Hur kan du tycka det är coolt?
Är "amendurå" det bästa du kan komma på? Joel diskuteras i flera andra trådar, ni har till och med förärat honom med en egen.
I Kärrtorp blev nazister misshandlade och knivhuggna. Kunde inte fjortonåringarna fått blanda saft i omklädningsrummet istället? Vilken bedrövlig moral ni har. Vuxna karlar skickar ut barn, skäms ni inte?
Citera
2014-01-06, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McDonnell
Är "amendurå" det bästa du kan komma på? Joel diskuteras i flera andra trådar, ni har till och med förärat honom med en egen.
I Kärrtorp blev nazister misshandlade och knivhuggna. Kunde inte fjortonåringarna fått blanda saft i omklädningsrummet istället? Vilken bedrövlig moral ni har. Vuxna karlar skickar ut barn, skäms ni inte?
Fast det enda "beviset" som finns för att någon minderårig verkligen deltog är att en röding påstår det på Flashback, så man kanske inte ska grina ihjäl sig eller bajsa på sig av indignation riktigt än.
Citera
2014-01-06, 14:54
Medlem
Citat:
Fast det enda "beviset" som finns för att någon minderårig verkligen deltog är att en röding påstår det på Flashback, så man kanske inte ska grina ihjäl sig eller bajsa på sig av indignation riktigt än.

De flesta av era aktivister som blev tagna var ju fan tonåringar.. Sekt liknande beteende när äldre personer som Hagberg leder vilsna tonåringar i strid..
Citera
2014-01-06, 16:05
Medlem
Citat:

Blev inte 2 minderåriga gripna på plats och sedan släppta pga ålder?
Citera
2014-01-06, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
De flesta av era aktivister som blev tagna var ju fan tonåringar.. Sekt liknande beteende när äldre personer som Hagberg leder vilsna tonåringar i strid..
De flesta var väl runt 20-årsåldern.
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Blev inte 2 minderåriga gripna på plats och sedan släppta pga ålder?
Vet ej. Men om någon har uppfattat det så, så får de väl bevisa det. Jag vet att några släpptes lite tidigare än oss andra efter att vi gripits och anhållits, men de var inte under 15 vad jag uppfattat det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in