Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Karolinska institutets område där också rättsäkarstationen är belägen ligger mitt emellan de båda fyndplatserna, promenerade i detta område häromdagen och visst är närheten till FP2 och även FP1 märklig, går man tex på Tomtebodavägen (nära rättsläkarstationen) så ser man Karlbergs slottspark (FP1) tvärs över järnvägsspåren.
Säckarna har med stor sannolikhet fraktats till fyndplatserna med bil av praktiska skäl, en sopsäck eller två bär man ogärna någon längre sträcka just för att dom är otympliga/besvärliga att hantera och det skulle väcka onödig uppmärksamhet.
Tror inte heller att det var några alkoholister (i ett nedgånget industriområde) som var inblandade i Catrines död och styckning, den som styckade Catrine var istället med stor sannolikhet en sexkund och det var på Malmskillnadsgatan bland torskarna som polisen definitivt skulle leta och det gjorde dom ju också, bla så visade dom upp fotografier på kända sexkunder för de prostituerade kvinnorna,
polisen var alltså rätt ut redan från start när dom sökte efter Catrines sista kund i början av spaningsarbetet 
(din fetning -fast jag förstår inte varför)
Jaså, du tycker att polisen var rätt ut redan från start?
Med det påståendet, så borde det väl implicera att
Fallet da Costa är löst, men -för din kännedom! -så är det ju
inte löst.
Däremot var det ett löst antagande, att det var TA och TH som var svaret på gåtans lösning.
Det i sin tur var på grund av polisens
låsning i utredningsarbetet.
Man bör ju se
Fallet da Costa i den sociopolitiska kontext som det utspelades i.
Man ser där och då en framväxande och i många stycken fartblind feminism.
Man ser
nu vilket inflytande en karismatisk kvasipsykologisk liten gumma som Margit Norell kunde ha över sin omgivning -en omgivning i vilken t ex Hanna Olsson ingick.
Den här tråden visar på att det är högt i tak vad gäller möjlighet att uttrycka sig.
Jag skrev inte 'diskussion' för det som just
du bidrar med, leder tyvärr inte till att flytta fram positionerna i
Fallet da Costa.
Inte bidrar du med någon kunskap heller -förutom att du nu har medgivit att du
inte läst utredningarna!
Ändå håller du på och tjafsar om än det ena och än det andra.
Du är inte bara
mentalt fastlåst (en ärkekverulant!), utan du är också geografiskt fastlåst i Rättsläkarstationens läge.
Om jag för dig påpekar att Malmskillnadsgatan och Centralstationen ligger nära varandra, kan det vara något för dig att tugga på ett tag?