2014-01-06, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
KJ var inte delaktig alls. Enligt mig.

Blodet var planterat (vet att det tycks osannolikt), vilket också kroppsdelarna var, tror jag i min enfald.

Agree. Gör samma bedömning som dig.
Citera
2014-01-06, 02:20
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och om man har en styckad kropp i säkert förvar, varför inte bara dränka detta i syra då, eller mala ner till köttfärs och mata laxen i älven istället för att härja runt på bygden med de här plastsäckarna som en sämre flyttfirma?

Hur ordna det där med syran? Knalla in i närmaste färgaffär och be om 200 liter svavelsyra?

Och att mala ned en hel kropp till köttfärs är inte helt lätt, och sedan har du ju benen kvar.
Citera
2014-01-06, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gere
Hur ordna det där med syran? Knalla in i närmaste färgaffär och be om 200 liter svavelsyra?

Och att mala ned en hel kropp till köttfärs är inte helt lätt, och sedan har du ju benen kvar.

Malningen hade spridit både DNA och likdoft.

Mördarna tänker nog inte på vad som är enklast och mest praktiskt utan GÖR SNARARE ALLT DE KAN FÖR ATT INTE BLI PÅKOMNA OCH AVSLÖJAS..
Citera
2014-01-06, 02:25
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
vet inte, jag känner tyvärr inte alls till området. Antar att det finns vattendrag eller sjöar i närheten, det behöver nödvändigtvis inte vara i närheten såklart...

Antar att sjöarna är draggade och vattendragen mynnar väl ut i Luleälven som i sin tur utmynnar i Bottenviken. Nej, inte en dorf att man planerat att dumpa Vatchsreya i vatten, det hade krävt en båt vilket väckt uppmärksamhet bland folk som bor strandnära.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vilket datum var KJ i huset och sökte?

Jo, du måste ha en uppfattning om hur det gick till, få in fyndplatserna och fynden i en story som innehåller ingredienserna, inte förmåga att fullfölja, eller något kom emellan.

Vad kom emellan, hur stämmer fynd och fyndplatser med förmåga att inte kunna fullfölja? Det var du som sa så, jag förväntar mig att du kan sätta in allting i ett konkret exempel som dessutom stämmer med allt annat vi känner till, kom igen nu.

Hur mycket vägde benen tillsammans, hur mycket vägde VB totalt, dra bort vikten på benen från totalen och vi har vad torson vägde. Kom inte och säg att VB var tung, finns vittnesmål om att hon vägde som en fjäder när man hade henne på ryggen, tänk då på att då hängde hon där med benen anslutna till torson.

EDIT;Vet du öht var det där värnet ligger som misstänks vara en plats som liket kan ha befunnis på? Hur orkade KJ baxa dit kroppen om den var tung, hur klarade han av sträckan därifrån och till fp 2? Du är svaren skyldig tycker jag, och svamla inte nu.
Torson vägde 33 kg står det i fup, och var 92cm lång.
Citera
Medlem
Citat:
vet inte, jag känner tyvärr inte alls till området. Antar att det finns vattendrag eller sjöar i närheten, det behöver nödvändigtvis inte vara i närheten såklart...

Du verkar inte ha en susning om hur det ser ut i Norrbotten vid denna tid. Vattendrag? Tänd lyset - det ljuset kommer från Norr!
Citera
2014-01-06, 02:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
OY skärp dig är du snäll. Jag har läst ALLA inlägg sen dag 1 och FUP såklart. Nu vet du det!

Trots det känner du inte till om det finns vattendrag och sjöar kring Boden. Jag tycker att du borde skärpa dig istället och läsa på lite bättre, dina kommentarer blir troligtvis mer än oneliners då, om du har lite mer kött på benen, om uttrycket tillåts.
Citera
2014-01-06, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Antar att sjöarna är draggade och vattendragen mynnar väl ut i Luleälven som i sin tur utmynnar i Bottenviken. Nej, inte en dorf att man planerat att dumpa Vatchsreya i vatten, det hade krävt en båt vilket väckt uppmärksamhet bland folk som bor strandnära.

Det är väl enkelt att bara kasta ut de?
Citera
2014-01-06, 02:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Torson vägde 33 kg står det i fup, och var 92cm lång.

Tack för uppgiften, cirka fyra flak öl https://www.flashback.org/t447236, ett objekt som går att omfamna, kan inte ha varit jättesvårt att baxa in det i huset.
Citera
2014-01-06, 02:29
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
dränka i syra vore nog optimalt... tänker du HCl? för att förstöra DNA?
Kanske lite väl tidskrävande i ett redat pressat läge att införskaffa en stor mängd saltsyra....

De kanske saknade den kunskapen alt inte hade tillgång till syra.

Likdoften och DNAt hade ju spridits ut väldigt mycket om de hade malt ner henne..

Det fungerar med natronlut också (NAOH).
Citera
2014-01-06, 02:30
Medlem
Citat:
Det är väl enkelt att bara kasta ut de?

Jaha ja, hur exakt menar du då? Kasta ut?
Citera
2014-01-06, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du verkar inte ha en susning om hur det ser ut i Norrbotten vid denna tid. Vattendrag? Tänd lyset - det ljuset kommer från Norr!

haha kul. Det är förövrigt ganska oväsentligt i sammanhanget.. nog om det.

Det gäller att ha fokus på rätt saker.

Var händerna finns bedömer jag som förhållandevis mindre viktigt .. eftersom vi måste prioritera samt att de kommer troligtvis aldrig att återfinnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in