2013-12-26, 13:55
Medlem
Stressoraklets avatar
Kan man få problem om man för in 5-htp i Sverige? Hittat till väldigt förmånligt pris i USA och funderar på att ta hem ca 100 kapslar á 100mg.
Citera
2013-12-26, 14:27
Medlem
euqueros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Kan man få problem om man för in 5-htp i Sverige? Hittat till väldigt förmånligt pris i USA och funderar på att ta hem ca 100 kapslar á 100mg.

Även jag undrar detta. Beställde melatonin från ett företag i Storbritannien tidigare i höstas och bestämde mig för att beställa även 5-htp från exakt samma företag för någon vecka sedan. Nu visar det sig att de har skickat detta från USA istället för Storbritannien... Suck!
Citera
2013-12-27, 22:22
Medlem
Croods avatar
Någon annan som har fått leveransproblem då de har beställt via Biovea?

Det har gått över 2 veckor sen ordern skall ha blivit "shipped". Skall ta 5-7 arbetsdagar enligt sidan.

Länk -> http://www.biovea.com/se/index.aspx
Citera
2014-01-06, 00:37
Medlem
En fråga till alla ecstasyälskare, är 5htp att föredra? minskar man dendära tomhetskänslan dagen/dagarna efter eller är det bara bull?
Citera
2014-01-06, 00:39
Medlem
boredomss avatar
Alltså jag mådde fan kuk på 5-HTP, derealisation och hela köret. Låg i sängen och fattade ingenting. Sen så har man ju en del i bagaget kan ha med det att göra också, käkar SSRI nu och det har gjort under för mig så ta det lugnt med allt hat.
Citera
2014-01-06, 00:41
Medlem
boredomss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet

Vafan köp inrikes?
Citera
2014-01-06, 00:42
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halfyellow
En fråga till alla ecstasyälskare, är 5htp att föredra? minskar man dendära tomhetskänslan dagen/dagarna efter eller är det bara bull?
Bara att prova, då det fungerar bra för vissa och sämre för andra. Jag gillar det i alla fall och jag behöver inte vänta på effekt i något dygn som en del behöver.
Citera
2014-01-06, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henke1984
Mja,, jag vet inte hur de ligger till med det där, vissa hälsobutiker har 5-htp blandat med annat, annats kan du käka banan eller hitta det billigt på internet.

Man vill alltså inte ha 5htp som är blandat med annat skit? vilket märke är att föredra ifall man inte vill ha den andra skiten ?
Citera
2014-01-06, 00:58
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boredoms
Vafan köp inrikes?
Läkemedelsklassat.
Citera
2014-01-06, 01:00
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boredoms
Alltså jag mådde fan kuk på 5-HTP, derealisation och hela köret. Låg i sängen och fattade ingenting. Sen så har man ju en del i bagaget kan ha med det att göra också, käkar SSRI nu och det har gjort under för mig så ta det lugnt med allt hat.

Men man ska ju absolut inte ta 5htp när man käkar ssri.
Citera
2014-01-06, 01:17
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Men man ska ju absolut inte ta 5htp när man käkar ssri.
Tror inte att han gjorde det, utan att han menade att han nu börjat med SSRI istället och hävdar att detta fungerar mycket bättre. Inte så konstigt dock, eftersom receptorerna stimuleras längre än vanligt på SSRI, vilket inte 5-htp gör.
Citera
2014-01-06, 02:16
Medlem
Kan styrka påståendet angående drömmar!

Varit blandmissbrukare i drygt 6 år av alkohol och cs.

Vid at vaknar jag en gång i kvarten av mardrömmar som givetvis ger en sjukt dålig sömn.

När tagit 5-HTP har drömmarna i nafs blivit så sjukt trevliga så inte vill vakna ens...!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in