2011-04-15, 21:29
Medlem
Fruity Freshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristofer.
Ja, 5-htp.
Har aldrig varit olagligt, kommer aldrig bli.
Citera
2011-04-18, 21:10
Medlem
Kristofer.s avatar
Kan man köpa detta på vanliga hälsokostaffärer?
Citera
2011-04-18, 21:23
Medlem
henke1984s avatar
Mja,, jag vet inte hur de ligger till med det där, vissa hälsobutiker har 5-htp blandat med annat, annats kan du käka banan eller hitta det billigt på internet.

Citat:
Citera
2011-04-18, 21:28
Medlem
wsbs avatar
Jag har testat detta ett par gånger.

Ena gången upplevde jag en viss upprymdhet och lycka, visserligen tillsammans med den mest hälsosamma perioden i mitt liv med mycket träning och bra kost, men jag vill tro att denna substans var med i ekvationen också, för det kändes inte normalt.

Andra gången var förra sommaren då jag tog det i några veckor inför en MDMA-session. Jag blev ead, vilket jag inte helt hade förväntat mig, men det dalade ganska snabbt. Dock hade jag skött mig rätt dåligt i övrigt inför resan, med dålig kost, ingen träning och en del buprenorfin. Dessutom har jag överanvänt och överdoserat MDMA alldeles för länge, så att jag inte skulle uppnå samma effekt som färskt folk var inte helt otippat.

Nåväl, lär göra ett tredje försök i sommar för att maximera festivalerna. Vad mer kan man göra än försöka?

Citat:

https://www.flashback.org/t1201412
Citera
2011-05-02, 21:53
Bannlyst
Beställde precis 3 burkar för 470 spänn ungefär på bodystore.se

Har vart nedstämd och irriterad i många månader nu. Inte så konstigt kanske efter mina resor

Återkommer med info!
Citera
2011-05-03, 16:16
Medlem
-8Ball-s avatar
Citat:
Olagligt i Sverige än va?

Inte olagligt i Sverige, men tullen kommer ta bort det om du beställer utifrån.

Been there, done that.
Citera
2011-06-19, 22:20
Medlem
-8Ball-s avatar
Hittade en shop som har båda 5-htp (för serotonin) och L-tyrosin (för dopamin).

Kör en tablett 3 gånger varje dag i 3 dagar EFTER ni har kört MDMA. Tar man bara 5-htp, kommer man regulera ner dopamin receptorer, kör man det tillsammans kommer man få ett stabillt nivå av båda två.

Går inte att boosta ett MDMA tripp med 5-htp - man kan ta Pirazetam, men känner bara till shops i utlandet som har.

Shopen har också alfa-liponsyra, en av dom bästa antioxidanter som finns mot neurotoxicitet.

Brukar ta 2000mg c-vitamin, 500mg alfa-liponsyra 2 timmar förre MDMA - och när jag går läggar mig tar jag en 5-htp+L-tyrosin+multi vitamin tablett.

http://www.outdoorexperten.se/
Citera
2011-06-20, 03:00
Medlem
Jag har tagit 3x100mg (morgon, eftermiddag, natt) under 3 dagars tid mot nedstämdhet och ångest. Och jag kan bara säga att det har haft en starkt positiv effekt under bara dessa 3 dagar. Hittills har jag inte märkt av några som helst sideffekter.

Jag blev tillskriven lättare former av antidepressiva förut, och de hade sideffekter som inte var särskilt trevliga, detta förstörde de positiva effekterna.

Jag börjar dock bli oroad över detta, är det särskilt smart att leka med dessa substanser utan vidare tillsyn? Det kanske finns en anledning till att 5-htp inte används inom psykiatrin i Sverige?

Jag läste lite om problem vid nedtrappningen av 5-htp och det är detta som oroar mig mest. Man ska visst få ångestproblem etc. Är det någon som har erfarenhet av detta eller vet hur det funkar?

Hur gör man när man ska sluta ta 5-htp? Är det beroendeframkallande? Hur länge bör man fortsätta ta det? etc

Det verkar inte finnas mycket information om det på nätet.

För de som påstår att det är placeboeffekt håller jag inte med.
Citera
2011-06-20, 05:02
Medlem
unleash82s avatar
Ta inte 5htp för länge bara, jag fick smärtor i bröstet efter en tids användande 300 mg om dagen.

Det är dessutom skadligt för levern.

300 mg om dagen är ganska mycket och man vill ju inte heller störa kroppens vanliga produktion av serotonin.

Tar Max 100 mg per dag nu och Max 7 dagar i rad.

Tror inte riktigt man har stenkoll på hur nyttigt/onyttigt 5htp är i längden faktiskt.

Max 1 månads användande och sen uppehåll 1-2 månader rekommenderas vill jag minnas att jag läst från seriösa källor.

Mvh
Senast redigerad av unleash82 2011-06-20 kl. 05:07.
Citera
2011-06-20, 09:07
Medlem
-8Ball-s avatar
Håller med Unleash82, det är inte bra att ta 5-htp för länge.

Om man gör det, kommer man stänga ner kroppens egenproduktion. Som jag skrev i min sista post, det kommer också reglera ned din dopamin - och det kan leda till ångest attacker.

Därför är det bra, bara att använde det som ett boost efter man har varit på MDMA eller annat som kör på serotonin/dopamin. Och se till att ni tar båda 5-htp + l-tyrosin.

Det fungerar helt säkert, men ta inte för mycket eller för länge.

Och ta någon antioxidant när ni ska köra på droger...
Citera
2011-06-20, 17:59
Medlem
Alphagolf69s avatar
5-HTP är ett riktigt bra kosttillskott för att återställa serotoninnivåerna efter MDMA-bruk. Det rekommenderade intaget är 100mg/dagligen. Har själv positiva erfaranheter av detta preparat då det tycks lindra avtändningen/eftereffekterna avsevärt.

www.comedown.se är nog billigast. Där får man med magnesium och C-vitamin gratis också.
Citera
2011-06-21, 06:42
Medlem
wsbs avatar
Tänkte ladda upp med lite 5-htp inför min första e-session på ett knappt år...

Vad är maximal dosering inför och ev. efter? 200 mg/dag 7-14 dagar inför och ev. några dagar efteråt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in