Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Detta skrev du om detta påstående (bl a):
"1. CO2-halten i atmosfären har varierat mellan ungefär 200 och
300 ppm under åtminstone 400 000 år, troligen betydligt längre."
Senare postade jag en uppgift som visade att CO2-halten varit ungefär vid dessa nivåer i 800 000 år.
Nej, du har visat att iskärnemätningar ger dessa resultat. Du har inte en aning om upplösningsproblemet eller något annat som har med iskärnor eller koldioxidmätningar att göra.
Citat:
Du vidhöll att detta var fel, men kunde inte ge de "rätta" värdena, utan angav bara en skeptikersida.
Värdena och var de kommer ifrån framgår tydligt på sidan, men du har väl inte läst den i vanlig ordning. Det är synd eftersom det finns en hel del info om koldioxidmätning med proxies där. sidan i övrigt handlar huvudskaligen om fossil, men eftersom den är skriven av en geolog tror han givetvis inte på på hittepåvetenskap.
Eftersom det jag ville visa om stomata som proxy är allmänt känt, även av många IPCC-vetenskapsmän tog jag den första sida jag hittade om saken, så jag har inte set den förut. Där finns ett ganska bra kunskapstest om klimatet som jag rekommenderar dig att prova. Fråga tre tycker jag dock var lite tveksamt formulerad.
http://www.geocraft.com/WVFossils/GlobWarmTest/start.html
Citat:
Så det är inte konstigt att debatten här ideligen spårar ur.
Alla faktauppgifter, vetenskapligt framtagna data, avfärdas på samma arroganta sätt av förnekarna.
Och ändå fortsätter ni fråga efter fakta.
Skämmes ta mej fan!
Nej, det är inte konstigt att debatten spårar ur så fort du framhärdar i dina analfabetiska missuppfattningar. Är guardianartiklar och miljöbloggar tillhandahållare av vetenskapliga data och fakta? Det är ju tills nyligen det enda du ahar som referenser. Nu har du ju hittat SPM så om du fortsätter att läsa hela IPCC-rapporten och NIPCC-rapporterna finns det kanske hopp om att du skall förstå det här.
Citat:
Sedan har ju lasternassumma givetvis rätt i sin analys vad gäller vilka intressen som ligger bakom klimatförnekelsesekten.Oljebolagen har fått folk att värna deras intressen.

Han har ju snarare på rekordtid gjort sig känd som en korkad konspirationsteoretiker med sina kunskapsfria inlägg. Kunskapsfriheten vitsordar han ju tom själv.
Du har ju själv varit inne på den linjen, men lyckades inte komma med några belägg för dina konspirationsteorier.
Men jag vill tillägga att man blir dum i huvudet när man företräder galna särintressen.
Klimatflykting är ju ett tydligt exempel på detta, han kan knappast vara så här dum på riktigt.[/quote]
Jag odlar bananer och har inga investeringar i fossilindustrin. Om AGW verkligen hade varit sant hade det påverkat mitt bananodlande negativt. Har du någon annan skeptiker som exempel?
Du är förmodligen inte van att debattera med vuxna, det funkar inte att säga att motståndaren är dum.