2014-01-05, 09:09
Medlem
Fris avatar
Global uppvärmning utan uppvärmning. Klimat-icke-förändringar. Lustigt hur clownerna fortsätter sina pajaskonster med röd näsa och randiga byxor med hängslen långt efter att cirkustältet har rivits och publiken har gått hem.
Citera
2014-01-05, 09:51
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Global uppvärmning utan uppvärmning. Klimat-icke-förändringar. Lustigt hur clownerna fortsätter sina pajaskonster med röd näsa och randiga byxor med hängslen långt efter att cirkustältet har rivits och publiken har gått hem.
Den globala medeltemperaturen har ökat markant sedan hundratalet år tillbaka, ca 0,7 grader Celsius. Det har dock inte skett stadigt och jämnt, utan trappstegsvis.

Varför hänger du då fast vid temperaturutvecklingen de senaste 15 åren?
Citera
2014-01-05, 10:11
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimatflykting
Det här är vad som återstår när man rensat bort allt som är uppenbart fel.

Detta skrev du om detta påstående (bl a):

"1. CO2-halten i atmosfären har varierat mellan ungefär 200 och
300 ppm under åtminstone 400 000 år, troligen betydligt längre."

Senare postade jag en uppgift som visade att CO2-halten varit ungefär vid dessa nivåer i 800 000 år.

Du vidhöll att detta var fel, men kunde inte ge de "rätta" värdena, utan angav bara en skeptikersida.

Så det är inte konstigt att debatten här ideligen spårar ur.
Alla faktauppgifter, vetenskapligt framtagna data, avfärdas på samma arroganta sätt av förnekarna.
Och ändå fortsätter ni fråga efter fakta.
Skämmes ta mej fan!

Sedan har ju lasternassumma givetvis rätt i sin analys vad gäller vilka intressen som ligger bakom klimatförnekelsesekten. Oljebolagen har fått folk att värna deras intressen.
Men jag vill tillägga att man blir dum i huvudet när man företräder galna särintressen. Klimatflykting är ju ett tydligt exempel på detta, han kan knappast vara så här dum på riktigt.
Citera
2014-01-05, 10:11
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elorin
Tänkte vara juste och hjälpa ditt minne på traven lite där, även om inlägget inte var riktat till mig. Hur var det med följande påståenden som knappast lämnar utrymme för tolkning.

Har Hansen blivit åtalad/dömd för något? (Och ljugit om det)

Har Al Gore köpt en fastighet relativt nyligen som riskerar att snart ligga under vatten enligt IPCCs prognoser? (Den har vi väl redan fastslagit var falsk)

Har Schellnhuber fått sparken från WBGU?
Har du fått ett litet, litet ben att gnaga på nu? Klimatflykting har svarat på de där frågorna, konstaterat att han hade fel beträffande Gores hus samt att de övriga två närmast rör definitionsfrågor och diskussionen är helt avslutad. Har du glömt det? De finns inga frågor som hänger i luften där. Humanlife har inte svarat på en enda fråga. Och det beror givetvis på att h*n inte vet vad h*n pratar om. Det inser t.o.m. du.
Citera
2014-01-05, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Har du fått ett litet, litet ben att gnaga på nu? Klimatflykting har svarat på de där frågorna, konstaterat att han hade fel beträffande Gores hus samt att de övriga två närmast rör definitionsfrågor och diskussionen är helt avslutad. Har du glömt det? De finns inga frågor som hänger i luften där. Humanlife har inte svarat på en enda fråga. Och det beror givetvis på att h*n inte vet vad h*n pratar om. Det inser t.o.m. du.

Nej, det är inte definitionsfrågor, det är direkta felaktigheter. Anledningen att jag bet mig fast vid just detta var främst att det kom ur en post där Klimatflykting lade fram detta som argument för att dessa personer var lögnare, viss ironi att han då använda felaktigheter själv. Utöver Gore har han slingrat sig friskt och inte erkänt några fel trots att det är hur tydligt som helst. En annan poäng är att visa att han uppenbarligen inte har mycket till källkritik utan glatt återger vad skeptikerkällornq spyr ur sig utan att kontrollera fakta, även om det visade sig väldigt enkelt. Att du är så liberal med osanningar är ju bra att veta.
Senast redigerad av Elorin 2014-01-05 kl. 10:34.
Citera
2014-01-05, 10:57
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Nu får du skärpa dig! Jag har svarat på massor av frågor och tagit fram vetenskapliga data. Jag har svarat på frågor som jag anser vara relevanta för diskussionen.
Att klimatflykting hittar på en lång frågelista i syfte att trakassera mig, det skiter jag dock i.
Senast redigerad av humanlife 2014-01-05 kl. 10:59.
Citera
2014-01-05, 11:14
Medlem
Melange5738s avatar
Otroligt fånigt att anmärka på två decimaler på ett PPM-mått i en sån här tråd, speciellt av "vetenskapsmän" som Klimatflykting och Taalmannen. Jag antar att Klimatflykting missade begreppet "least unceartainty" i kemilektionen (det är INTE fel att avrunda när man tidigare redovisat avrundade siffror såtillvida att man nämner decimalerna i uträkningen). Artikeln som Klimatflykting själv postade skrev t.o.m att de icke avrundade siffrorna var högre än vad det varit på 3 miljoner år.
Citera
2014-01-05, 11:19
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nu får du skärpa dig! Jag har svarat på massor av frågor och tagit fram vetenskapliga data. Jag har svarat på frågor som jag anser vara relevanta för diskussionen.
Att klimatflykting hittar på en lång frågelista i syfte att trakassera mig, det skiter jag dock i.
SKITSNACK!
Du ljuger så du tror dig själv. Allt finns bevarat svart-på-vitt i tråden, glömde du det...
Citera
2014-01-05, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorn-Ola
Du säger att du inte är alarmist, men du tror att stora delar av planeten kommer att sakna förutsättningar för liv vid fortsatta utsläpp. Det låter väl alarmistiskt?
Men vad är det som skulle göra att livet inte skulle kunna existera på stora delar av planeten?
Kan du utveckla detta lite?

Du vet väl att varje ökning av koldioxidhalten ger mindre verkan på växthuseffekten än föregående ökning?
Bo S

Svara gärna på denna fråga.
Citera
2014-01-05, 15:42
Medlem
lasternassummas avatar
Nya avslöjanden om ljusskygga klimatförändringsförnekare
Det är inte bara på Flashback vi ser representanter för den rörelse
som förnekar den pågående klimatförändringen.
I den här artikeln beskrivs hur stora företag och representanter för
dessa satsat miljardtals dollar på att förneka vetenskapen bakom
den pågående klimatförändringen.
Billion-dollar climate denial network exposed

Jag hoppas att världen inte ska komma till att den som betalar mest
ska få bestämma vad som är sant. När jag läser inläggen från
förnekarna här på FB blir jag orolig. Börjar nästan förstå varför
skolresultaten sjunker snabbt…

mvh/Bo S
Citera
2014-01-05, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Nya avslöjanden om ljusskygga klimatförändringsförnekare
Det är inte bara på Flashback vi ser representanter för den rörelse
som förnekar den pågående klimatförändringen.
I den här artikeln beskrivs hur stora företag och representanter för
dessa satsat miljardtals dollar på att förneka vetenskapen bakom
den pågående klimatförändringen.
Billion-dollar climate denial network exposed

Jag hoppas att världen inte ska komma till att den som betalar mest
ska få bestämma vad som är sant. När jag läser inläggen från
förnekarna här på FB blir jag orolig. Börjar nästan förstå varför
skolresultaten sjunker snabbt…

mvh/Bo S
Det är ingen här som förnekar klimatförändringsr.
Sedan kan du fråga dig vilken bild som förmedlas i massmedia.

Svara istället på frågan om hur du tror att utvecklingen kan leda till att stora delar av världen blir tomt på liv. Jag har aldrig sett ett sådant påstående i seriösa sammanhang.
Citera
2014-01-05, 16:38
Medlem
Klimatflyktings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elorin
Tänkte vara juste och hjälpa ditt minne på traven lite där, även om inlägget inte var riktat till mig. Hur var det med följande påståenden som knappast lämnar utrymme för tolkning.

Har Hansen blivit åtalad/dömd för något? (Och ljugit om det)

Han har sannolikt accepterat ett straff-föreläggande, annars hade rättegången blivit ett stort glädjeämne för oss skeptiker. Det kan ju också vara så att en rad polischefer har ansett att en så fin vetenskapsman har rätt att bryta mot lagen och därför beslutat om rapporteftergift, men jag skulle inte tro det. Jag har inte sagt att Hansen ljugit om detta utan att GISS är kontaminerat av hans kontinuerliga#homogeniseringar", vilket är att betrakta som ljugande.

Citat:
Har Al Gore köpt en fastighet relativt nyligen som riskerar att snart ligga under vatten enligt IPCCs prognoser? (Den har vi väl redan fastslagit var falsk)

Det visade sig att de uppgifterna inte stämde, men det har jag väl bekräftat? Om inte gör jag det nu. Al Gore har köpt en fastighet med utsikt över det samhälle som enligt de uppgifter han sprider kommer att dränkas.

Citat:
Har Schellnhuber fått sparken från WBGU?

Han har fått sparken som ordförande, jag trodde vi hade klarat ut det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in