Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Har fler som blivit mer eller mindre passiva människor pga långt bruk av cannabis.
Har fler vänner som blivit mer eller mindre överviktiga pga långt (miss)bruk av mat. Förbjud mat?
Citat:
Jag röker själv cannabis på festivaler och fester då och då. Jag har inga problem med att det är ett brott att röka eftersom jag röker så sällan..
Du röker sällan, därför spelar det ingen roll för dig att den svarta marknaden är enormt mycket större än vad den skulle vara vid en eventuell legalisering? Du bryr dig heller inte om att den medicinska forskningen hindras av ett förbud?
Citat:
Och om det kom en riktig röstning idag hade jag nog röstat nej till avkriminalisering av cannabis.. Enbart pga egna,erfarenheter.
Du anser alltså att dina egna erfarenheter är mer värda än vetenskapliga fakta?
Citat:
Ursprungligen postat av SilverAudi
Okej, men då är du för att heroin också är lagligt ?
Hur många känner du som sniffar lim för att det är lagligt?
Citat:
skulle aldrig ändra min åsikt.
Du har alltså inte resonerat dig fram till åsikten, utan grundar den på ren och skär tro, precis som en religiös självmordsbombare.
Citat:
Cannabis gör en dum och det kan ingen förneka. Titta bara på alla inlägg som skrivs i cannabisforumet. En liten del av dem är bra men i 80% av fallen skulle en 12-åring kunna skriva ett smartare och ett mer grammatiskt korrekt inlägg.
Du säger att du själv röker cannabis, och att cannabis oundvikligen gör en dum; Påstår du att du själv är dum? Påstår du att t ex Carl Sagan var en ointelligent människa? Dumma människor blir dumma av cannabis, aggressiva människor blir aggressiva av alkohol; Friska människor klarar av att hantera droger.
De som skriver ogenomtänkta inlägg är troligtvis inte individer som börjat bruka cannabis som unga vuxna, utan som tonåringar; Jag anser att man bör försöka vänta tills hjärnan börjat närma sig färdig utveckling innan man testar några droger överhuvudtaget.
Citat:
Kolla bara på Chris, som många av er upplever som ett soft ställe. Vill vi verkligen ha sådana ställen i Sverige? Hell no!
Kolla bara på Nordkorea som har legaliserat alkohol. Vill vi ha ett sånt samhälle i Sverige? Nej, just det, förbjud alkohol?
Citat:
Ursprungligen postat av Emil-Emil
Det är riktigt hjärndött att vilja avkriminalisera droger! Målet ska var så lite som möjligt!
Hur bör koffeinförbudet se ut, menar du?