2014-01-05, 11:26
Medlem
Shamashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emil-Emil
Tragisk att det finns folk som du som vill smutsa ner samhället med massa droger!

Jag ser hellre till vad som vore bäst för samhället istället för att vara självisk.
Citera
2014-01-05, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Haha, fy fan va pantad du är. Sorry, men om något kan bota/läka sjukdomar och rädda liv av något som är nästintill helt ofarligt så tycker du det är värdelöst? Ingen som säger att alla droger ska vara lagliga, vissa är dåliga för dig, men cannabis är inte en av dom. Hur jävla hjärndöd måste du vara för att inte inse det? Vet du ens hur det är att röka/äta det?

Vad tycker du om receptbelagda mediciner som är extremt beroende framkallande och dödar 1 varje 19:e minut i USA som överdoserar?
Men snälla du? Du är ju ett bevis på att droger inte är bra? Klarar du av vardagen? Har du ett jobb?
Du resunerar exakt som 3 åring!
Att medicer som läkare(utbildade minst 7 år) skriver ut till sjuka människor inte kan gemföras med att nöjes röka cannabis trodde jag faktiskt även sönder rökta pundare förstod!
Sen att läkare skriver ut mediciner till höger och vänster till vem som helst är också fel men det hör inte hemma i denna tråd!

Sen kan du läsa hur många vinklade studier du vill om hur bra och nyttigt cannabis är och gråta när du sitter där med dina pundar kompisar och röker!
för cannabis kommer aldrig bli lagligt i Sverige endå!

Att vilja göra droger lagligt eftersom några få klarar av det och är säkra är som att vilja ta bort hastighetsgränser med argumentet att några få är så duktig på att köra bil så dom inte kommer krocka
Citera
2014-01-05, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamash
Jag ser hellre till vad som vore bäst för samhället istället för att vara självisk.
Nej du ser till vad som är bäst för dig!
Eftersom du sysslar med droger och tror det är bra!
Tvinga inte på andra ditt dåliga beslut....
Citera
2014-01-05, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Kineserna äger snart Sverige och svenska ungdomar spenderar helst dagarna med att köpa röka för bidraget. Du ser inte problemet va?

Man behöver inte vara ett geni för att förstå att vårt land behöver skarpa och fokuserade hjärnor om vi ska klara av att värna vår självständighet i det långa loppet. Sådant skapas inte genom långvarigt cannabisbruk..

I asien drömmer barn om en solid utbildning. I Sverige tar bortskämda ungdomar sådant för givet. Där sparar hela familjen till att EN i släkten ska få möjlighet att läsa till läkare. Här, i bekvämlighetens högborg, är det film- och statsvetenskap som står högst i kurs.

Att cannabis inte bör legaliseras är för att det riskerar att förstöra svensk konkurrenskraft. Vi har inte råd att tappa bort talanger i haschdimman, oavsett vad dagens söndercurlade slappskallar till ungdomar tycker är en vettig vardagssyssla. Kamma er och skaffa ett jobb för fan.

Även om ni imbeciller inte förstår det så är vi faktiskt i krig, ett ekonomiskt krig där vår livsstandard oavkortat står på spel.

Men men.. det ska väl till att kinesen kastar ut playstationhelvetet genom fönstret och rycker jointen ur handen på er innan ni fattar galoppen

Bra skrivet.
Citera
2014-01-05, 11:40
Medlem
Din rubrik bevisar att cannabis är onyttigt.
"vägrar ni ändra åsikt"

Sluta röka cannabis.
Du blir dum så inihelvete.
Citera
2014-01-05, 12:18
Medlem
Vad de flesta i Sverige inte förstår är att skattepengar som skulle finansiera era barns skolor & sjukvård blir istället till mitt hus, 3 bilar & 2 utlandsresor per år.

Jag klagar absolut inte men HUR kan man inte kan förstå problemet i det hela? Även med tanke på alla liv och barnfamiljer jag förstört bara vid indrivning.

Grattis Sverige, det är detta ni kämpar så hårt för att behålla...
Citera
2014-01-05, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Kineserna äger snart Sverige och svenska ungdomar spenderar helst dagarna med att köpa röka för bidraget. Du ser inte problemet va?

Man behöver inte vara ett geni för att förstå att vårt land behöver skarpa och fokuserade hjärnor om vi ska klara av att värna vår självständighet i det långa loppet. Sådant skapas inte genom långvarigt cannabisbruk..

I asien drömmer barn om en solid utbildning. I Sverige tar bortskämda ungdomar sådant för givet. Där sparar hela familjen till att EN i släkten ska få möjlighet att läsa till läkare. Här, i bekvämlighetens högborg, är det film- och statsvetenskap som står högst i kurs.

Att cannabis inte bör legaliseras är för att det riskerar att förstöra svensk konkurrenskraft. Vi har inte råd att tappa bort talanger i haschdimman, oavsett vad dagens söndercurlade slappskallar till ungdomar tycker är en vettig vardagssyssla. Kamma er och skaffa ett jobb för fan.

Även om ni imbeciller inte förstår det så är vi faktiskt i krig, ett ekonomiskt krig där vår livsstandard oavkortat står på spel.

Men men.. det ska väl till att kinesen kastar ut playstationhelvetet genom fönstret och rycker jointen ur handen på er innan ni fattar galoppen

Vet inte riktigt vart du fått dina fördomar ifrån men så är det inte riktigt.

En cannabisrökande _vettig_ person är lika produktiv i samhället om inte mer produktiv än en icke rökande person.
Att det är en så liten majoritet kanske ligger på lagen angående cannabis.

Känner en del som fungerar normalt om inte bättre under cannabis rus. Bättre kreativitet och mer energi att spendera då ska vi inte tala om den medicinska effekten vilket kan göra fler folk produktiva.

Varför skulle man inte vela jobba bara för att man röker?
Ska vi dra alla vanliga rökare under samma kam där också?
Citera
2014-01-05, 12:30
Medlem
Mario Pancieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Har fler som blivit mer eller mindre passiva människor pga långt bruk av cannabis.
Har fler vänner som blivit mer eller mindre överviktiga pga långt (miss)bruk av mat. Förbjud mat?

Citat:
Jag röker själv cannabis på festivaler och fester då och då. Jag har inga problem med att det är ett brott att röka eftersom jag röker så sällan..
Du röker sällan, därför spelar det ingen roll för dig att den svarta marknaden är enormt mycket större än vad den skulle vara vid en eventuell legalisering? Du bryr dig heller inte om att den medicinska forskningen hindras av ett förbud?

Citat:
Och om det kom en riktig röstning idag hade jag nog röstat nej till avkriminalisering av cannabis.. Enbart pga egna,erfarenheter.
Du anser alltså att dina egna erfarenheter är mer värda än vetenskapliga fakta?

Citat:
Ursprungligen postat av SilverAudi
Okej, men då är du för att heroin också är lagligt ?
Hur många känner du som sniffar lim för att det är lagligt?

Citat:
skulle aldrig ändra min åsikt.
Du har alltså inte resonerat dig fram till åsikten, utan grundar den på ren och skär tro, precis som en religiös självmordsbombare.

Citat:
Cannabis gör en dum och det kan ingen förneka. Titta bara på alla inlägg som skrivs i cannabisforumet. En liten del av dem är bra men i 80% av fallen skulle en 12-åring kunna skriva ett smartare och ett mer grammatiskt korrekt inlägg.
Du säger att du själv röker cannabis, och att cannabis oundvikligen gör en dum; Påstår du att du själv är dum? Påstår du att t ex Carl Sagan var en ointelligent människa? Dumma människor blir dumma av cannabis, aggressiva människor blir aggressiva av alkohol; Friska människor klarar av att hantera droger.

De som skriver ogenomtänkta inlägg är troligtvis inte individer som börjat bruka cannabis som unga vuxna, utan som tonåringar; Jag anser att man bör försöka vänta tills hjärnan börjat närma sig färdig utveckling innan man testar några droger överhuvudtaget.

Citat:
Kolla bara på Chris, som många av er upplever som ett soft ställe. Vill vi verkligen ha sådana ställen i Sverige? Hell no!
Kolla bara på Nordkorea som har legaliserat alkohol. Vill vi ha ett sånt samhälle i Sverige? Nej, just det, förbjud alkohol?

Citat:
Ursprungligen postat av Emil-Emil
Det är riktigt hjärndött att vilja avkriminalisera droger! Målet ska var så lite som möjligt!
Hur bör koffeinförbudet se ut, menar du?
Senast redigerad av Mario Panciera 2014-01-05 kl. 12:34.
Citera
2014-01-05, 12:32
Bannlyst
Ni måste väl förstå att det finns ingen som helst anledning att vara för legalisering om man inte själv röker?

Och de flesta röker ju inte.
Citera
2014-01-05, 12:34
Medlem
Man blir inte dum av cannabis man blir HÖG!

Punda punda punda.

Och du Emil-Emil, samhället, det är en lögn, civilisationer kommer och går och denna har om inte riktigt än brakat igenom golvet, varit på god väg sedan 70talet. Då alla bara ser till sitt eget.

En kultur sönderfaller utan altruism, skulle inte du kunna rädda världen genom att låta mig röka en gås

Retorik 101 och ja broshan jag flummar som ett djur.
Citera
2014-01-05, 12:41
Medlem
Mario Pancieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vide.cor.meum
Ni måste väl förstå att det finns ingen som helst anledning att vara för legalisering om man inte själv röker?

Och de flesta röker ju inte.
Problemet är att de flesta ser frågan från fel håll; De flesta tänker nog att drogerna alltid varit olagliga, så är inte fallet. Det kanske inte finns någon uppenbar anledning för de flesta som inte röker att var för en legalisering, men de har heller ingen uppenbar anledning att vara för ett förbud.

Utgå från att allt är tillåtet, och argumentera sedan för ett förbud. Det är förbudsivrarna som måste försvara förbudet, det är inte de som vill legalisera som ska behöva komma med argument; Bevisbördan ligger hos den gudstroende, inte hos den icke-indoktrinerade.

För att visa hur konstigt det du säger faktiskt låter:
Ni måste väl förstå att det finns ingen som helst anledning att vara för legalisering av bilar om man inte själv kör bil?
Ni måste väl förstå att det finns ingen som helst anledning att vara för legalisering av frukt om man inte själv äter frukt?
Ni måste väl förstå att det finns ingen som helst anledning att vara för legalisering av strearinljus om man inte själv använder stearinljus?
Citera
2014-01-05, 12:53
Medlem
Återigen så slås man av att det sakliga saknas argument från förbudsivrarna. Det är endast frågan om osympatiska angrepp. Det är antagligen från den typen av människor som vill se cannabisrökare som svaga osv, för att kunna ha någon att sparka på. Men jag beklagar, jag har ett gott liv och gör precis vad jag vill. Varje dag.

Släpp på kontrollbehovet och släpp fram lite kärlek till omgivningen. Och nej, det gör man inte med sprit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in