2014-01-04, 23:50
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojjo94
Vill vi att folk ska köra omkring rattfulla och döda små barn som går över vägen? Nej. Händer det likförbannat? Ja.

Jojjo94, först och främst vill jag säga att jag anser Machmud's argument är ett dåligt sådant, då det är en stor del alkoholrelaterade dödsfall varje år.

Men med det sagt, så betyder inte det att det är ok att legalisera cannabis bara för att det "händer likförbannat".

Din rad får det mer att låta som en legalisering borde ske för att "det händer ju ändå", och om det händer så är det bättre att legalisera det så slipper man lagföra folk.

Det argumentet såg jag här i Irland när de ville sänka den lagliga gränsen för rattfylla och pubägarna gick man ur huse för att klaga eftersom folk inte skulle våga ta ett par öl efter jobbet och köra hem - vilket leder till minskade inkomster för pubägarna.

Men med det sagt så var Machmud's argument ett tämligen dåligt sådant då alkohol i trafiken dödar fler än cannabis (men med det sagt, så kanske det skulle förändrats om det legaliserades? - vet själv att på den tiden när jag rökte så var jag verkligen inte i stånd att framföra ett fordon, men jag vet heller inte om jag skulle ha förstånd nog att inte göra det om jag hade haft ett tillgängligt).
Citera
2014-01-04, 23:53
Medlem
Shamashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machmud
vill du att folk ska köra runt pårökta eller och döda små barn som går över vägen? jävla idiot

Bortsett från dina personangrepp, är det enbart din egna tanke eller finns det något rationellt bakom uttalandet?
Citera
2014-01-05, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fan kommer ju inte härifrån..... Ska ju laga mat...

Problemet är att när staten beräknar en kostnad på bekostnad av folket så jobbar inte staten för folkets bästa.

Staten ska jobba för allas vällevnad, och inte behöva sätta vinst åt sidan för att finansiera behandling av folk som den vinsten drabbade.

Folket har använt droger för nöjes skull i tusentals år. På vilket sätt gynnar det folket att kriminalisera 'roligt'?

Låt oss låtsas att vi bor i din utopi, där alla droger inkl. alkohol är förbjudna.
Tror du inte att de som blir missunnade sitt kul(vissa kan tyvärr bara ha kul i samband med droger, eller vill helt enkelt inte ha kul i andra samband), vilket torde vara en väldigt större del av befolkningen än de fjuttiga procent som skulle hamna i ett missbruk vid en eventuell legalisering, känner sig väldigt missunnade?

Droger är något som människan sysslat med sen urminnes tider. Vi har cbd-receptorer som enbart kan ta upp de aktiva substanserna i cannabis.

Jag kan hålla med dig om att flera droger skulle påverka vårt materialistiska konsumtionssamhälle på ett "negativt" sätt, på så sätt att de tar bort begäret efter att köpa nya prylar och konsumera.

De droger jag tänker på nu är framförallt hallucinogener, som LSD, meskalin, DMT, ayahuascha, iboga och psilocybin svampar.

Personligen så tycker inte jag att det vore en negativ sak om vårt samhälle slutade vara ett konsumtionssamhälle. Snarare än väldigt positiv sak.

Ärligt talat så tror jag inte att en full legalisering av droger skulle påverka samhället sådär jättemycket.

Det skulle förmodligen forskas en del på området och det skulle garanterat komma fram droger för alla smaker och syften. Det kanske till och med skulle kunna tillverkas droger som inte ger en något fysiskt beroende.

Men du kör ju ändå på moralkortet om missbrukarna. Skulle du börja skjuta heroin om det blev lagligt i morgon? Tror du att det är speciellt många som skulle göra det? Det tror inte jag.

Hade "att vara del av samhället" varit frivilligt, så hade jag kunnat gå med på att man i ett sådant samhälle förbjuder vad fan som helst. Så länge man har en plats för de som föds i samhället men vägrar vara en del av idiotismen.

Som det är nu så är vi påtvingade vissa saker i livet. Betala skatt osv så att feta politiker kan äta gott i bryssel och leva på pensionen. Nekar vi så blir vi kastade i fängelse..

Vet du vilka det påminner om? Gamla italienska maffian, de tvingade vanliga människor att betala för 'beskydd'. Betalades det inte så blev man sönderslagen eller värre. I vårt glada samhälle så blir du kastad i finkan. Slagen blir man säkert också.

Nu gled jag kanske lite off topic här, ber om ursäkt för det!
Senast redigerad av meeellooooow 2014-01-05 kl. 00:08.
Citera
2014-01-05, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKovski
Läs mitt inlägg ovanför. En av anledningarna till att jag inte tror att du har läst på så mycket om cannabis är för jag har läst vilken förvrängd syn du har på drogen.
Men snälla är du efterbliven?
Jag vet mycket väl att det finns droger som är betydligt "värre" en cannabis men att hävda att den är ofarlig och rent av nyttig är bara skrattretande

Som sagt ett total förbud mot all form är droger sen skiter jag i vilken som är farligast.
Citera
2014-01-05, 00:10
Bannlyst
Tycker det är roligt när ni stoners blir sura. Därför jag alltid röstar nej
Citera
2014-01-05, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojjo94
Vill vi att folk ska köra omkring rattfulla och döda små barn som går över vägen? Nej. Händer det likförbannat? Ja.
Och på vilket sätt hjälper det att göra en till drog laglig?
Sådana inlägg som ditt räcker som bevis på att droger inte är bra
Så jävla korkad...
Citera
2014-01-05, 00:18
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meeellooooow

För att vända på det, vi legaliserar allt.

Vad ska vi göra med de som far illa av det, och hur ska vi rättfördiga det?

Jag skiter i moralkortet som sådant, vill folk bruka droger så komer de att göra det och jag anser mig inte ha bättre moral än någon annan oavsett last i livet.

Det jag däremot inte vill ha är ett samhälle med samma syn på t.ex cannabis som vi har på alkohol idag, att det är en del i vardagen, där staten samtidigt som den propagerar för en sund inställning till alkoholen tjänar pengar på försäljningen.

Som jag skrev tidigare, så tror jag att de flesta här kan bruka cannabis måttligt och utan att få några problem framöver - men jag berövar hellre er den rättigheten än att riskera att folk blir lidande av drogen ifråga (oavsett vilken drog det är).
Citera
2014-01-05, 00:19
Medlem
DrKovskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emil-Emil
Men snälla är du efterbliven?
Jag vet mycket väl att det finns droger som är betydligt "värre" en cannabis men att hävda att den är ofarlig och rent av nyttig är bara skrattretande

Som sagt ett total förbud mot all form är droger sen skiter jag i vilken som är farligast.
Så bara för att du vill leva i en drömvärld där allt är frid och fröjd i ett drogfritt samhälle så ska ni förstöra för oss som vill minimera skadorna i den riktiga världen?
Citera
2014-01-05, 00:23
Medlem
Shamashs avatar
Citat:

Tragiskt att det finns folk som är så själviska som dig, snarare än att tänka på vad som är bäst för samhället.
Fördelar gentemot nackdelar tänker jag på i stället.
Citera
2014-01-05, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKovski
Så bara för att du vill leva i en drömvärld där allt är frid och fröjd i ett drogfritt samhälle så ska ni förstöra för oss som vill minimera skadorna i den riktiga världen?
På vilket sätt blir samhället bättre pga av att droger bli lagligt? bara för att några klarar av att bruka på ett vettigt sätt så kommer fortfarande majoritet inte klara av det! Och den som säger mot mig kan ju gå till närmaste krog och kolla!
99% klarar inte av drogen alkohol så varför skulle andra droger vara bättre?
Och varför detta tjat om legaliserande? Ni som röker gör ju det endå?
Medan att göra det lagligt skulle få många fler att börja! Kolla bara Colorado? Helt sjuk...
Snacka om att gå åt fel håll
Citera
2014-01-05, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamash
Tragiskt att det finns folk som är så själviska som dig, snarare än att tänka på vad som är bäst för samhället.
Fördelar gentemot nackdelar tänker jag på i stället.
Tragisk att det finns folk som du som vill smutsa ner samhället med massa droger!
Citera
2014-01-05, 00:51
Medlem
DrKovskis avatar
Citat:
På vilket sätt blir samhället bättre pga av att droger bli lagligt? bara för att några klarar av att bruka på ett vettigt sätt så kommer fortfarande majoritet inte klara av det! Och den som säger mot mig kan ju gå till närmaste krog och kolla!
99% klarar inte av drogen alkohol så varför skulle andra droger vara bättre?
Och varför detta tjat om legaliserande? Ni som röker gör ju det endå?
Medan att göra det lagligt skulle få många fler att börja! Kolla bara Colorado? Helt sjuk...
Snacka om att gå åt fel håll
För olagligheten förstör mycket mer än vad det gynnar. Att det är livligt på krogen är pga alkoholen gör folk högljudda och aggressiva. Det blir man inte av cannabis, där blir man lugn och man förstör inte för andra. Det du vill åstadkomma existerar bara i din fantasi, men din utopi som du vill leva efter, men långt ifrån alla, det förstör för oss som lever i verkligheten. Vi vill också kunna bruka vår drog utan att vara kriminella. Men tack vare att folk tänker som dig och inte kan öppna ögonen och se hur världen faktiskt ser ut, det gör samhället till det sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in