Citat:
Ursprungligen postat av
^Eaz
Fan kommer ju inte härifrån..... Ska ju laga mat...
Problemet är att när staten beräknar en kostnad på bekostnad av folket så jobbar inte staten för folkets bästa.
Staten ska jobba för allas vällevnad, och inte behöva sätta vinst åt sidan för att finansiera behandling av folk som den vinsten drabbade.
Folket har använt droger för nöjes skull i tusentals år. På vilket sätt gynnar det folket att kriminalisera 'roligt'?
Låt oss låtsas att vi bor i din utopi, där alla droger inkl. alkohol är förbjudna.
Tror du inte att de som blir missunnade sitt kul(vissa kan tyvärr bara ha kul i samband med droger, eller vill helt enkelt inte ha kul i andra samband), vilket torde vara en väldigt större del av befolkningen än de fjuttiga procent som skulle hamna i ett missbruk vid en eventuell legalisering, känner sig väldigt missunnade?
Droger är något som människan sysslat med sen urminnes tider. Vi har cbd-receptorer som enbart kan ta upp de aktiva substanserna i cannabis.
Jag kan hålla med dig om att flera droger skulle påverka vårt materialistiska konsumtionssamhälle på ett "negativt" sätt, på så sätt att de tar bort begäret efter att köpa nya prylar och konsumera.
De droger jag tänker på nu är framförallt hallucinogener, som LSD, meskalin, DMT, ayahuascha, iboga och psilocybin svampar.
Personligen så tycker inte jag att det vore en negativ sak om vårt samhälle slutade vara ett konsumtionssamhälle. Snarare än väldigt positiv sak.
Ärligt talat så tror jag inte att en full legalisering av droger skulle påverka samhället sådär jättemycket.
Det skulle förmodligen forskas en del på området och det skulle garanterat komma fram droger för alla smaker och syften. Det kanske till och med skulle kunna tillverkas droger som inte ger en något fysiskt beroende.
Men du kör ju ändå på moralkortet om missbrukarna. Skulle du börja skjuta heroin om det blev lagligt i morgon? Tror du att det är speciellt många som skulle göra det? Det tror inte jag.
Hade "att vara del av samhället" varit frivilligt, så hade jag kunnat gå med på att man i ett sådant samhälle förbjuder vad fan som helst. Så länge man har en plats för de som föds i samhället men vägrar vara en del av idiotismen.
Som det är nu så är vi påtvingade vissa saker i livet. Betala skatt osv så att feta politiker kan äta gott i bryssel och leva på pensionen. Nekar vi så blir vi kastade i fängelse..
Vet du vilka det påminner om? Gamla italienska maffian, de tvingade vanliga människor att betala för 'beskydd'. Betalades det inte så blev man sönderslagen eller värre. I vårt glada samhälle så blir du kastad i finkan. Slagen blir man säkert också.
Nu gled jag kanske lite off topic här, ber om ursäkt för det!