Citat:
Ursprungligen postat av
kusagwa
Här skulle Guidetti kanske kunna vara nåt? Men å andra sidan han lär väl vara kvar som reservbänkvärmare i City ett tag till, dessvärre...
Citerar inte helt angående ditt inlägg, men ändå relaterat.
Jag tror att Dortmund mycket väl kunnat göra en sådan värvning. Guidetti, alltså. Och sedan utvecklat honom till en världsstjärna.
Däremot tror jag inte att deras target just nu är någon 21-åring från Sverige med god potential, men som inte ens spelat A-lagsfotboll på nästan två år. Dock skulle jag gilla den värvningen som fan! Fast som bänkspelare, knappast någon som går rakt in i startelvan.
Jag tror snarare att Dortmund redan har flera namn på radarn; namn som kanske inte lyser så klart för oss utomstående, men absolut spelare som redan spelar på hög nivå, har presterat, och har utvecklingspotential.
Diego Costa möjligtvis, men det känns inte alls som Dortmund. De får pröjsa minst 37m £ för en anfallare som utan tvekan håller hög klass och har hög potential, men det är även en stor investering och riskerna mtp priset är för stora. Såna spel spelar inte Dortmund.
De kommer värva en bra striker som ersättare till Lewandowski, men inte någon som får en att höja ögonbrynen(än, dvs). Antingen det, eller så kör de all in nu när Dortmund i princip tagit klivet upp till de stora grabbarna, och köper typ Cavani, Falcao eller någon spelare av liknande dignitet. Fast det alternativet känns mindre troligt, främst med tanke på hur skickliga de är på att hitta, skapa och/eller förvalta talanger.
Jag gillar Dortmunds lagbygge, det är nästan komplett. Tror inte de vill riskera så mycket för en oprövad talang för tillfället. Schieber räcker som argument för hur de behöver spetsa till anfallet. Tror nästan de är sugna på Kruse, faktiskt. Det skulle kunna vara en bra kandidat till Dortmunds nya 9.
OfT: Någon som kan berätta om Francks lillebror? Första gången jag hört om en annan Ribéry, och det låter spännande.