Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag förvillades av att PJ benämnde det inringade som crime scene. Ja dörren är troligtvis den väg Maddie fraktades ut - inget fönster där enbart Kates fingeravtryck fanns. Men även i hotellägenheter där de har glasdörrar av skjutstil till altanen brukar det också finnas en riktig dörr, för städerskorna etc. Extisterade inte det här?
Om det har gått till så som föräldrarna menar, kan inte förövaren gått ut med Madde genom dörren. Gerry hade stått utanför och pratat med någon vän vid tidpunkten för bortförandet. Gerry skulle ha sett honom, vilket han själv påpekade. Han skulle även ha sett/mött förövaren när denne gick in men förklarar detta med att förövaren måste ha befunnit sig i lägenheten när han sist tittade till barnen, förmodligen gömd bakom en dörr.
Den man Jane Tanner såg, gick den väg som leder ifrån barnens sovrumsfönster. Det finns en skiss som visar detta någonstans, förmodligen på mccannfiles.
Förövaren kan ha burit handskar och tagit fönstervägen ut, men jag tycker det är märkligt att han vågade gå in genom dörren men inte ut..jag menar, det ser mer misstänksamt ut att krångla sig ut genom ett fönster med ett litet barn än att gå den vanliga vägen. Han riskerade ju att bli sedd vilket som.
Det var vid dessa diskussioner som Gerry ändrade sina versioner kring när han sist såg dottern.
Det gick inte ihop alls förrän han sa detta att förövaren måste ha varit inne i lägenheten när han själv var där.
Nej, det fanns inga fler dörrar på lägenheten.