2012-04-02, 07:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Talet om klättra genom fönster...då tänker folk sig vanliga fönster och inte de typiska stora hotellfönstren, som är skjutdörrar i glas, på semesterorter. Påstådd brottsplats - fönstret - inringat med rött:

http://4.bp.blogspot.com/-eX55OuHYdDg/T2-mVATS4PI/AAAAAAAAI0k/O9C0WAl7hWI/s1600/01_VOLUME_Ia_Page_19_small1.jpg

Alltså måste the abductor isåfall ha klättrat över balkongräcket ner i buskarna med barnet. Vem tror på det?
Bilden du har visar ingången till hotellrummet.

På denna sida finns bild på fönstret i barnens rum. Inga skjutdörrar där. (eller jo, vad säger man? skjutfönster?) Scrolla ner lite så ser du det inringade fönstret. Även första bilden visar deras fönster.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1041216/Pictured-The-bedroom-Madeleine-McCann-vanished-Portugal.html

Här är lite bättre bilder:
http://madeleinemythsexposed.pbworks.com/w/page/41902231/The%20Bedroom%20Window

De tror att gärningsmannen gick in genom dörren men klättrade ut genom fönstret med Madde.
Senast redigerad av Mariooo 2012-04-02 kl. 08:01.
Citera
2012-04-02, 09:04
Medlem
tryds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Jo, det finns med här.
http://gerrymccan-abuseofpower-humanrights.blogspot.se/2008/12/retired-uk-police-follow-new-leads-yawn.html

Hade missat den sidan ,tack

http://gerrymccan-abuseofpower-humanrights.blogspot.se/2008/12/retired-uk-police-follow-new-leads-yawn.html

Äckliga människor som döda sin dotter smuts.
Hoppas dom åker dit
Citera
2012-04-02, 20:40
Medlem
Vet någon om vännerna som de hängde med i Portugal fortfarande är deras vänner?

Även om Kate & Gerry håller masken (tack vare psykopat-liknande drag; narcissism enl Pat Brown) så borde någon i omgivningen slutligen bryta ihop av att gå och bära på en lögn...
Citera
2012-04-03, 00:04
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Bilden du har visar ingången till hotellrummet.

Jag förvillades av att PJ benämnde det inringade som crime scene. Ja dörren är troligtvis den väg Maddie fraktades ut - inget fönster där enbart Kates fingeravtryck fanns. Men även i hotellägenheter där de har glasdörrar av skjutstil till altanen brukar det också finnas en riktig dörr, för städerskorna etc. Extisterade inte det här?

Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Vet någon om vännerna som de hängde med i Portugal fortfarande är deras vänner?

Även om Kate & Gerry håller masken (tack vare psykopat-liknande drag; narcissism enl Pat Brown) så borde någon i omgivningen slutligen bryta ihop av att gå och bära på en lögn...

Hela gänget påminner om när Paris Hiltons pyttehundtrend kom, och alla chicka chicks skulle visa upp sin chihuahua i olika moderiktiga chihuahua-plagg. Läkarna och deras vänner har barnen som accessoarer. Vilken otrolig omställning det måste vara för Kate att faktiskt träffa och ta hand om tvillingarna nu.

Åka på familjesemester och lämna in barnen på day care till efter middagen då det bara är duscha läsa saga och sussa kvar. Tvärtemot vad jag kallar familjesemester.
Citera
2012-04-03, 04:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag förvillades av att PJ benämnde det inringade som crime scene. Ja dörren är troligtvis den väg Maddie fraktades ut - inget fönster där enbart Kates fingeravtryck fanns. Men även i hotellägenheter där de har glasdörrar av skjutstil till altanen brukar det också finnas en riktig dörr, för städerskorna etc. Extisterade inte det här?

Om det har gått till så som föräldrarna menar, kan inte förövaren gått ut med Madde genom dörren. Gerry hade stått utanför och pratat med någon vän vid tidpunkten för bortförandet. Gerry skulle ha sett honom, vilket han själv påpekade. Han skulle även ha sett/mött förövaren när denne gick in men förklarar detta med att förövaren måste ha befunnit sig i lägenheten när han sist tittade till barnen, förmodligen gömd bakom en dörr.
Den man Jane Tanner såg, gick den väg som leder ifrån barnens sovrumsfönster. Det finns en skiss som visar detta någonstans, förmodligen på mccannfiles.
Förövaren kan ha burit handskar och tagit fönstervägen ut, men jag tycker det är märkligt att han vågade gå in genom dörren men inte ut..jag menar, det ser mer misstänksamt ut att krångla sig ut genom ett fönster med ett litet barn än att gå den vanliga vägen. Han riskerade ju att bli sedd vilket som.

Det var vid dessa diskussioner som Gerry ändrade sina versioner kring när han sist såg dottern.
Det gick inte ihop alls förrän han sa detta att förövaren måste ha varit inne i lägenheten när han själv var där.

Nej, det fanns inga fler dörrar på lägenheten.
Senast redigerad av Mariooo 2012-04-03 kl. 05:05.
Citera
2012-04-03, 08:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knight22
Jag har blivit intresserad av att ha sett dem på Skavlan, tycker de uppträdde märkligt.

Mamman sa i skavlan att de begann sig 60-70 meter ifrån rummet där barnen sov. Men läser man wikipedias artikel om fallet var det i själva verket 120 m. De hade ingen uppsikt över rummet, och inte heller var det låst. Jag får känslan att de själva arrangerat det såhär för att det skall verka som att någon skulle ha kidnappat flickan. Och varför ljög hon om avståndet till där de satt och åt? Det osar katt lång väg.

Många är av den åsikten att föräldrarna och även de andra i gänget ljuger, frågan är bara om vad? Tapaspersonalen vittnade om att i stort sett ingen av dem lämnade baren under hela kvällen. Jag tror att det är där sanningen finns. Här har vi ett gäng läkare som åker på familjesemester men som inte tittar till sina barn. Även om Madde blev bortrövad, hur hade det sett ut ifall föräldrarna berättat sanningen? De hade för det första inte fått några sympatier om de sagt att de drack vin istället för att se till barnen. De riskerade sina karriärer och förmodligen även vårdnaden om sina övriga barn. Det är trots allt en grov försummelse att lämna sina barn sådär.

Det gäller kanske de flesta i gänget? De är rädda om sina egna skinn och backar såklart upp varandra och McCanns.

Jag tror personligen att Jane Tanner var nära att berätta sanningen vid ett tillfälle. Hon gick ut i media och sa att hon var trött på alla lögner och nu ville berätta vad som egentligen hände den kvällen. Det var nog fler än jag som tänkte, nu jäklar...men tiden gick, Paret McCann samlade Jane Tanner och övriga ur gänget på något lyxigt hotell över en weekend. Därefter kom en intervju med Jane där hon då säger att hon var trött på medias lögner och backade återigen upp paret. En del tror att hon blev mutad eller övertalad att inte berätta hur det gick till den kvällen.

Vad ska man tro? Hon kanske menade att hon var trött på medias lögner, men det var så konstigt att paret blixtsnabbt samlade gänget just då. Deras berättelser som inte går ihop, ändrade versioner..allt det har gjort att paret blev misstänkta. Men de kanske var bättre att bara vara misstänkt än att berätta sanningen och förlora allt även om Madde faktiskt blev bortförd?
Senast redigerad av Mariooo 2012-04-03 kl. 08:20.
Citera
2012-04-03, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haannes
Kändes som en konstig historia och paret verkade lite udda. Sen att hon ville skriva boken för att tvillingarna skulle få reda på historien, varför ska hon då sälja den och tjäna pengar på det och inte bara skriva ihop en bok som hon sedan privat visar sina barn?

Är det inte ett potentiellt problem för Kate att boken kan användas i en rättegång där påståenden jämförs med andras utsagor?
Citera
2012-04-03, 09:01
Medlem
portnoys avatar
Vad tror du mariooo? Är föräldrarna helt skyldiga (dvs de hade ihjäl henne) eller bara halvt (genom att vara totalt ansvarslösa)?

Är fortfarande alldeles för lite påläst men jag har alltid tyckt att det är väldigt fishy hela grejen.
Citera
2012-04-03, 09:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Vad tror du mariooo? Är föräldrarna helt skyldiga (dvs de hade ihjäl henne) eller bara halvt (genom att vara totalt ansvarslösa)?

Är fortfarande alldeles för lite påläst men jag har alltid tyckt att det är väldigt fishy hela grejen.

Om jag det visste? Åh, vad svårt...Jag tror att flickan dog på rummet förmodligen av en överdos sömnmedel. Jag lutar mest åt det eftersom föräldrarna inte själva någon gång letade efter henne. Hade min dotter försvunnit hade jag sprungit som en galning och letat runt hotellet och nere på stranden, överallt. Föräldrarna letade inte alls, det tycker jag är mest sorgligt..sen deras uttalande, "hitta kroppen och bevisa att det var vi som dödade henne"..usch..
Citera
2012-04-03, 09:43
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerOfThinking
Sömnmedel. så här reagerar de på den frågan;

http://www.youtube.com/watch?v=O5jtmkXXv58

Skalvan var alldeles för feg för att ställa de rätta frågorna!!!

Detta klipp är ju som ett skolexempel för hur folk beter sig när de ljuger.
Citera
2012-04-03, 09:44
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Om jag det visste? Åh, vad svårt...Jag tror att flickan dog på rummet förmodligen av en överdos sömnmedel. Jag lutar mest åt det eftersom föräldrarna inte själva någon gång letade efter henne. Hade min dotter försvunnit hade jag sprungit som en galning och letat runt hotellet och nere på stranden, överallt. Föräldrarna letade inte alls, det tycker jag är mest sorgligt..sen deras uttalande, "hitta kroppen och bevisa att det var vi som dödade henne"..usch..

Tack för svaret.. Ja en del indicier pekar ju onekligen på deras inblandning.
Citera
2012-04-03, 09:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Tack för svaret.. Ja en del indicier pekar ju onekligen på deras inblandning.

Jag är i alla fall övertygad om att de inte talar sanning. Nu är jag kanske petig men ända från början har jag reagerat på att Gerry håller stenkoll på Kate under intervjuer. Han tittar ständigt på henne och avbryter henne ofta. Det kan vara av omtanke men det kan också vara en oro för att hon ska bryta ihop eller säga fel saker. Han kopplar i alla fall inte av och låter henne prata som man kan göra om man inte är orolig för något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in