Citat:
Ursprungligen postat av
Hamilkar
Ja, men hur hög är den riskfaktorn utanför Christie-deckare? Vad jag vet har vi haft totalt ett styckmord på de premisserna under min livstid. Och rimligen under samma halvsekel totalt hundratusentals män som dolt en eller flera älskarinnor för frun, varav en alls inte obetydlig del av dessa vid den ena eller andra tidpunkten har funnit att den ena eller andra älskarinnan börjar bli obehaglig.
Eller, med andra ord: Hur mycket säger egentligen det du har skrivit ovan - redan innan man börjar fundera på hur tendentiöst faktaurvalet för underlag till beskrivningen är?
Styckmord är inte vanliga och de flesta är döda innan de styckas, däremot är mord vanligt. Oftast lämnar GM platsen flyende, vissa befinner sig i närheten när polisen dyker upp, andra dumpar/gräver ner/sätter eld på bostaden/sänker sina offer i hopp att slippa undan och komma bort från sin handling.
Men i vissa fall mördas personer på olämpliga ställen, så olämpliga att GM måste skända kroppen för att kunna bli av med den. Så ock i detta fall.
VB har skändats för att flyttas på och när det var gjort bestämde sig GM för att avlägsna händerna som kunde avslöja spår av GM och/eller plats. Det är rationellt genomtänkt och kroppen var fri från spår, som så när på +1 på vristen. Undrar om detta DNA kommit dit
efter den påstådda tvättningen. Vilket då genast får mig att ifrågasätta tvättningen: Letades det efter klor/reningsämnen i det som fanns kvar på benen? Det är en ganska avgörande punkt att fastställa.
Huggen och slagen vittnar om hat och ursinne. Många ytliga hugg från olika vinklar. 2 hugg punkterar hennes lungsäckar som onekligen lett till lungkollaps och syrebrist, oerhörda svårigheter att andas öht. Lungorna faller samman då undertrycket i lungsäckarna försvinner. 1 hugg träffar hennes hjärta ytligt och GM utdelar ytterligare ett hugg i samma ingångshål och bildar ny sårkanal in i hjärtsäcken. Det hugg som jag vill ha det till trycks åt sidan för att avsluta hennes liv.
Har inte FUP:en till hands nu, ska tilläggas.
Att det efter hennes död ska finnas inslag av experimentlusta och bisarra drifter finner jag inga belägg för. Det är en transportstyckning och spårsäkringsgaranti som skett i efterhand.