2014-01-09, 20:45
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
ME har hund...

Antar att djurhåret är sparat. En god idé att analysera om det är ett hundhår, och fastställa ras.
Citera
2014-01-09, 20:53
Medlem
[quote=OY|46964955]

Jag tror att ME är mannen med skägg, stämmer också bra in på signalementet av den man som sågs med kamera, kameraväska eller ryggsäck vid det gula huset(12/5?). Ovårdat utseende, glasögon och såg skum ut enligt ett av vittnen.
/QUOTE]

Jag har läst igenom FUPen igen.

Jag tror att det var hans beteende som var skumt och som man reagerade på.

Han bröt väl i stort sett mot samtliga MPS regler på kort tid och är numera utesluten.

Sedan är jag inte så säker på uppgiften om en skäggig man som stängde fönstret. Är dom tillförlitliga? Vet inte. Att stänga ett fönster tar inte många sekunder. KJ bodde på andra våningen, med en loftgång utanför fönstret, så enda sättet måste har varit att någon stod väldigt nära sovrumsfönstret. Fönstret öppnas inåt och stängs inifrån och ut ... hur väl ser man då personen som stänger fönstret?

Av vittnesuppgifterna av grannarna nämns väl ingen skäggig man annat än i detta fall?
Citera
2014-01-09, 20:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Antar att djurhåret är sparat. En god idé att analysera om det är ett hundhår, och fastställa ras.

Och husse?

Jag tror att om någon har planterat spår eller hjälpt KJ så är det ME. Märkligt att KJ inte ens nämner ME i förhören, han var trots allt KJ:s närmaste högre chef under MPS sökoperationer. Det fanns folk inom MPS som tyckte att KJ uppträdde märkligt, men det samma gäller ME.
Citera
2014-01-09, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Märkligt att KJ inte ens nämner ME i förhören, han var trots allt KJ:s närmaste högre chef under MPS sökoperationer

"Chef över gruppcheferna" säger ME. Detta var MEs enda deltagande i MPS och förmodligen det sista.

Jag har inte sett att han själv ansvarade för någon grupp under söket. Vilket finns antecknat att KJ däremot gjorde.
Citera
2014-01-09, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och husse?

Jag tror att om någon har planterat spår eller hjälpt KJ så är det ME. Märkligt att KJ inte ens nämner ME i förhören, han var trots allt KJ:s närmaste högre chef under MPS sökoperationer. Det fanns folk inom MPS som tyckte att KJ uppträdde märkligt, men det samma gäller ME.

kanske KJ inte ens är inblandad....ME har vänner som kretsar runt MB.
Citera
2014-01-09, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
"Chef över gruppcheferna" säger ME. Detta var MEs enda deltagande i MPS och förmodligen det sista.

Jag har inte sett att han själv ansvarade för någon grupp under söket. Vilket finns antecknat att KJ däremot gjorde.
Vem spred då ut att KJ listade sig som någon annan??
Står det att KJ ansvarade så har ju han skrivit sitt namn eller??
Citera
2014-01-09, 21:21
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
...Sedan är jag inte så säker på uppgiften om en skäggig man som stängde fönstret. Är dom tillförlitliga? Vet inte...Av vittnesuppgifterna av grannarna nämns väl ingen skäggig man annat än i detta fall?

Vittnet som nämnde den skäggige mannen, gjorde det i samband med rättegången. Samma vittne säger i fup att en mansperson stängde fönstret och därför antog vittnet att det var KJ eftersom han bodde i lägenheten.
Något skägg nämns inte i fup-förhöret, endast vid rättegången.
Citera
2014-01-09, 21:23
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine

Ja, nu försökte ju SKL att göra just det. Men det misslyckades, vilket också framgår av fup. Men du har ju bara läst valda delar av den
Citera
2014-01-09, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
kanske KJ inte ens är inblandad....ME har vänner som kretsar runt MB.

Hur kom KJ i kontakt med ME? Via skolan? Enligt ME har dom träffats/stött på varandra 2-3 ggr. ME har aldrig vart hemma hos KJ. Enligt FUP.
Citera
2014-01-09, 21:27
Medlem
Gordon9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Här ett gammalt inlägg om ryggsäcken från mig:

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Jag mindes fel - KJ blånekar till att öht ha haft en så stor ryggsäck. Ändå säger alltså flera personer helt oberoende av varann i förhör att han visst hade det. Antingen har de drabbats av en kollektiv sinnesvilla eller åtminstone rejäla minnesfel. Eller så ljuger KJ. Och ljuger han om detta - ja då finns det bara en enda rimlig förklaring till varför han ljuger.

Det är f.ö. psykologiskt intressant detta med ryggsäcken. Den har tagits upp flera gånger, men det är aldrig någon karatespårare eller ens allmän tvivlare som vill diskutera den. Den stora detektiven Quarrel som grävt ner sig i detaljer runt tejprullar i dussinvis med inlägg har vad jag kan minnas förbigått den med total tystnad. Kan inte minnas att jag sett någon försöka förklara hur flera av hans kompisar kan ha tagit fel angående denna ryggsäck. Jag misstänker att flera av trådens flitigaste skribenter helt enkelt har förträngt den. Av det skäl jag skrivit ovan: Den må inte vara något juridiskt hållbart bevis för KJ som mördare. Men ägde han verkligen en sån där säck: Ja då kan vi i praktiken vara säkra på att han är mördaren, eller åtminstone djupt inblandad i mordet.

Jag ser oxå ryggsäcken som ett klart problem för K. Finns inte på kartan att han inte har koll på den. Därtill som ju omskrivits finns ju fiberbiten som ju nästan måste höra till denna. Hoppas de gjort analys av fiber-ryggsäck.
Sen ett gammalt långskott, kan det varit så att K och V fick sällskap av ngn, typ ME eller annan där det hela spårar ur och leder till V's död. skulle förklara en del av vittnesmål (skäggig man), hjälp med transport och städning. då skulle ju även annat fordon kunnat ha använts.
Citera
2014-01-09, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon9
Jag ser oxå ryggsäcken som ett klart problem för K. Finns inte på kartan att han inte har koll på den. Därtill som ju omskrivits finns ju fiberbiten som ju nästan måste höra till denna. Hoppas de gjort analys av fiber-ryggsäck.
Sen ett gammalt långskott, kan det varit så att K och V fick sällskap av ngn, typ ME eller annan där det hela spårar ur och leder till V's död. skulle förklara en del av vittnesmål (skäggig man), hjälp med transport och städning. då skulle ju även annat fordon kunnat ha använts.

Existerar denna ryggsäck?
Citera
2014-01-09, 21:47
Medlem
highfives avatar
Sen kan man fundera på vems id'e det var av de sex mps:arna att stanna och söka vid fortet i allmänhet och i gula huset i synnerhet. MLL sa att det var hon, men förslaget kanske kom från en annan i gruppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in