2014-01-03, 12:44
Medlem
2big4yous avatar
Nu händer det intressanta saker inför avslutningen av Libel Trial i Lissabon den 7:e Januari.
Alldeles nyss kom det Twitter meddelande från Sky News journalisten Martin Brunt som rapporterat om fallet genom åren.
Tydligen har fegisarna McCann´s lämnat vittnesmål skriftligen som inte godkänts,då kan det betyda att dom inte vågar sig ner till Portugal.

martinbrunt ‏@skymartinbrunt 25m
#madeleine Kate and Gerry McCann refused permission to give evidence next week in Lisbon libel trial over ex-cop Goncalo Amaral'sbook.

martinbrunt ‏@skymartinbrunt 23m
#madeleine McCann's lawyer will appeal the judge's decision. The hearing is expected to finish on Tuesday.

Get ém Amaral
Senast redigerad av 2big4you 2014-01-03 kl. 12:59.
Citera
2014-01-03, 15:42
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Poolbilden är intressant! Jag får inte riktigt ihop skuggorna, de känns lite fel på Maddie jämfört med Amelie och Gerry. De har mörkare och längre skuggor ner på bröstet än Maddie har. Kanske för att hon tittar åt ett helt annat håll? Sen funderar jag på om hon borde fällt en skugga på Amelie också, så som Amelie gör på Gerry?

Kolla intressant länk:
http://www.gerrymccannsblogs.co.uk/SHOP.htm

Bilden ÄR märklig, om inget annat så åtminstone för att Gerrys reflektion i solglasögonen är vänd 90 grader på fel håll! Poolkanten är ju stående istället för liggande. Något i bilden ÄR manipulerat, men varför?

Poolkanten är svängd (vilket syns tydligt på bilden bredvid), så de sitter inte lika långt från kameran. Madeleine sitter lite närmare kameran och man ser henne lite från sidan. I och med att man ser henne lite från sidan, så "försvinner" armen bakom henne. (Lika med lillasyster.) Madeleine sitter längre ifrån Amelie i jämförelse med Gerry och Amelie. Därför skuggar hon inte syster, såsom Amelie skuggar Gerry lite.

Jag uppfattar inte bilden som manipulerad.
Citera
2014-01-03, 22:20
Medlem
Skumläst extremt lite här i tråden men uppfattar det som om det finns teorier om att föräldrarna själva planerat och tagit livet av barnet. Med tanke på vad föräldrarna fått genomlida skulle det inte varit enklare att bara adoptera bort henne?? Och de var ju knappt i behov av några försäkringspengar med tanke på att de är läkare båda två.
Citera
2014-01-04, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FimpeDimpen
Skumläst extremt lite här i tråden men uppfattar det som om det finns teorier om att föräldrarna själva planerat och tagit livet av barnet. Med tanke på vad föräldrarna fått genomlida skulle det inte varit enklare att bara adoptera bort henne?? Och de var ju knappt i behov av några försäkringspengar med tanke på att de är läkare båda två.

Förmodligen har de inte planerat att ta livet av Madeleine, men är övertygad av att de på ett eller annat sätt är skyldiga till hennes försvinnande, kan vara en överdos av sömnmedel eller en knuff som fått förfärliga konsekvenser. Hela deras agerande den aktuella kvällen stämmer helt enkelt inte. Alla letade efter flickan, utom föräldrarna, pappan ringde sina vänner från universitetet för att de kände Tony Blair, som då var premiärminister, allt för att fallet skulle få så stor uppmärksamhet i media som möjligt. Knappast ett normalt agerande. Hade det varit svenskar hade de aldrig fått ett så stort stöd, som de fick till en början fick, om någons 3-åring försvann och han medan alla andra letade ringde sina universitetskompisar för att de känner Reinfeldt skulle denne fader inte anses som riktigt klok.
Citera
2014-01-04, 02:28
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Förmodligen har de inte planerat att ta livet av Madeleine, men är övertygad av att de på ett eller annat sätt är skyldiga till hennes försvinnande, kan vara en överdos av sömnmedel eller en knuff som fått förfärliga konsekvenser. Hela deras agerande den aktuella kvällen stämmer helt enkelt inte. Alla letade efter flickan, utom föräldrarna, pappan ringde sina vänner från universitetet för att de kände Tony Blair, som då var premiärminister, allt för att fallet skulle få så stor uppmärksamhet i media som möjligt. Knappast ett normalt agerande. Hade det varit svenskar hade de aldrig fått ett så stort stöd, som de fick till en början fick, om någons 3-åring försvann och han medan alla andra letade ringde sina universitetskompisar för att de känner Reinfeldt skulle denne fader inte anses som riktigt klok.
Om det är så som du säger så ter det sig än mer konstigt att föräldrarna ringde Tony Blair. Nästan som att dom trodde/visste från början att detta skulle dra ut på tiden. Hur dom nu kunde veta det? Påminner isf lite om pyromanen som styr var man skall leta när han hela tiden själv vet vem som ligger bakom.
Ponera nu på att föräldrarna har åsamkat Maddie "skada" som ledde till hennes död. Var finns tidsförloppet för att gömma undan henne? Någon på hotelet borde ju ha sett dom ränna omkring timmen/timmarna innan T7 satte sig ner vid bordet runt 20.30. Hade paret tillgång till en bil etc? För det är väl ingen som tror att Maddie fanns gömd på rummet eller dess närhet?
Citera
2014-01-04, 07:07
Medlem
Ghostfaces avatar
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2533510/Police-identify-three-prime-suspects-abduction-Madeleine-McCann-following-analysis-mobile-phone-data .html

McCann tidningen the Dailymail kör idag på med den gamla storyn att det var ett inbrott som gått snett vilket ny mobiltrafik ska ha visat på. Samtidigt hävdar man att Portugisisk polis vägrar samarbeta då deras huvudmisstänkte är den fantastiske "traktormannen". Läs artikeln, skrattade så jag grät:-)

Nu funderar vi:

Den omfattande polisutredning visade ju på att inget inbrott begåtts i lägenheten!

Skulle ett gäng vuxna inbrottstjuvar fått panik av att den otroligt fysiskt skrämmande
Maddie vaknat och bestämt sig för att, istället för att bara dra, kidnappa henne, och på
så vis öka risken för upptäckt hundrafallt samt göra sig skyldiga till ett tiofallt mycket grövre brott? Igen, helt utan att lämna några som helst spår efter sig, samt att INGEN har sett dom,,,,,

Vänta nu, traktormannen var ju Scotland Yards hittepå

Sjukt är bara förnamnet!
Citera
2014-01-04, 09:31
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2533510/Police-identify-three-prime-suspects-abduction-Madeleine-McCann-following-analysis-mobile-phone-data .html

McCann tidningen the Dailymail kör idag på med den gamla storyn att det var ett inbrott som gått snett vilket ny mobiltrafik ska ha visat på. Samtidigt hävdar man att Portugisisk polis vägrar samarbeta då deras huvudmisstänkte är den fantastiske "traktormannen". Läs artikeln, skrattade så jag grät:-)

Nu funderar vi:

Den omfattande polisutredning visade ju på att inget inbrott begåtts i lägenheten!

Skulle ett gäng vuxna inbrottstjuvar fått panik av att den otroligt fysiskt skrämmande
Maddie vaknat och bestämt sig för att, istället för att bara dra, kidnappa henne, och på
så vis öka risken för upptäckt hundrafallt samt göra sig skyldiga till ett tiofallt mycket grövre brott? Igen, helt utan att lämna några som helst spår efter sig, samt att INGEN har sett dom,,,,,

Vänta nu, traktormannen var ju Scotland Yards hittepå

Sjukt är bara förnamnet!

"Traktormannen" kanske hade hjälp av männen i badbyxor som åkte i en Ukrainsk registrerad vit skåpbil som ägdes av zigenare,och ett UFO från NATO zoomade in inbrottstjuvarna i mörkret.
Britterna påstod att det varit en inbrottsvåg i PdL före det att Maddie försvann,det dementerade Polisen i Portugal.
Inbrottstjuvar som lämnar Pass,kreditkort kameror etc.??
Hur kan dom påstå att det varit inbrott?
Finns ingenting som visar att så är fallet.
SY och MET och brittisk media gör sig till allmänt åtlöje och vad det verkar när man läser så är de flesta britter oerhört trötta på dessa lögner,så trötta att det anordnats en marsch i London den 3/5.
Ska bli kul om McCann´s överklagar domarens beslut om bevisningen i Libel,skulle dom förlora efter en överklagan är dom skyldiga enligt Portugisisk lag att betala €2,5 miljoner.
Senast redigerad av 2big4you 2014-01-04 kl. 10:21.
Citera
2014-01-04, 11:26
Medlem
Lalajlajs avatar
Jag tror den engelska polisens egentliga uppdrag är en cover up. Att med alla medel finna någon oskyldig till brottet, gärna någon som är död, och binda denna till brottet på vilket sätt som helst, så att föräldrarna kan rentvås så halva englands societet inte behöver tappa ansiktet.

Fast de vet nog redan nu att hela världen skrattar åt dom, jag gjorde det igen idag när jag läste om inbrottsligan.
Citera
2014-01-04, 11:58
Medlem
JSelwyns avatar
Om jag varit inbrottstjuv och märkt att Maddie vaknade så skulle jag dra fort som attan. Varför ta med sig ungen? Skapar ju bara en massa problem som att hur man skall göra sig av med den, utpressninng etc. Att gå från en lukrativ? inbrottstjuv till barnkidnappare har jag svårt att tro på! Just my 2 pennies.
Citera
2014-01-04, 12:18
Medlem
Nu är det högst upp på aftonbladet också..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18120234.ab
Citera
2014-01-04, 12:30
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Om jag varit inbrottstjuv och märkt att Maddie vaknade så skulle jag dra fort som attan. Varför ta med sig ungen? Skapar ju bara en massa problem som att hur man skall göra sig av med den, utpressninng etc. Att gå från en lukrativ? inbrottstjuv till barnkidnappare har jag svårt att tro på! Just my 2 pennies.
Absolut,finns inga som helst tecken på att någon tagit sig in,och för den delen använder sig en inbrottstjuv oftast fönstret som ingång och dörren som utgång och inte tvärt om.
Kate pratar om "slamming door" och gardiner som blåser.
Vinden kl.22 den 3/5-2007 var västlig på 3,6m/sek,vilket är väldigt lite.
Lägenhet 5A ligger i nord/sydlig riktning virtuellt,tveksam till att denna vind har orsakat "slamming door".
Och det enda fingeravtryck som hittades på fönstret var Kate´s,PÅ INSIDAN!!
Citera
2014-01-04, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Om det är så som du säger så ter det sig än mer konstigt att föräldrarna ringde Tony Blair. Nästan som att dom trodde/visste från början att detta skulle dra ut på tiden. Hur dom nu kunde veta det? Påminner isf lite om pyromanen som styr var man skall leta när han hela tiden själv vet vem som ligger bakom.
Ponera nu på att föräldrarna har åsamkat Maddie "skada" som ledde till hennes död. Var finns tidsförloppet för att gömma undan henne? Någon på hotelet borde ju ha sett dom ränna omkring timmen/timmarna innan T7 satte sig ner vid bordet runt 20.30. Hade paret tillgång till en bil etc? För det är väl ingen som tror att Maddie fanns gömd på rummet eller dess närhet?

Inte Tony Blair personligen, men vad jag förstått ringde pappan vänner från studietiden som i sin tur kände Tony Blair, allt för att fallet skulle upp i media så snabbt som möjligt, för att de från första sekund sagt sig vara tvärsäkra på att Maddie blivit kidnappad.

Utesluter inte att hon kan varit gömt i en väska hos föräldrarna, eller i någon av vännernas rum. Den lokala polisen som kom till platsen den aktuella kvällen hade inga misstankar om att flickan blivit utsatt för brott, utan var övertygad om att hon hade gått vilse, och gjorde ingen större undersökning av platsen.

Blir uppriktigt trött när jag läser att senaste tipset är att det är ett inbrott som går snett. Någonstans vill man ju hoppas att även polisen insett att föräldrarna är skyldiga, och jobbar för att lösa det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in