2012-03-27, 20:23
Medlem
Jag har blivit intresserad av att ha sett dem på Skavlan, tycker de uppträdde märkligt.

Mamman sa i skavlan att de begann sig 60-70 meter ifrån rummet där barnen sov. Men läser man wikipedias artikel om fallet var det i själva verket 120 m. De hade ingen uppsikt över rummet, och inte heller var det låst. Jag får känslan att de själva arrangerat det såhär för att det skall verka som att någon skulle ha kidnappat flickan. Och varför ljög hon om avståndet till där de satt och åt? Det osar katt lång väg.
Citera
2012-03-27, 20:42
Medlem
JSelwyns avatar
Det jag har funderat lite är om den här personen som "tittade" till Maddie vid 21.30 tiden. Är det verkligen bekräftat att han var inne i barnens sovrum o såg dem alla tre soffa?

För honom kan ju titta till betyda att han bara var i närheten av lägenheten (rummet?) o antog att alla tre sov?

Som sagt, hur mycket vet vi om det in detail?
Citera
2012-03-27, 22:58
Medlem
Så här säger Gerry i förhör den 10 maj:

The deponent and KATE returned to the OCEAN CLUB by the short-cut and at the secondary reception they asked the lady employee if there was a vacant tennis court they could reserve. They were told there was a vacancy between 14H30 and 15H30. As it was already 15h00, they began to play immediately. At 15H30, the tennis instructor arrived, who taught them a class until 16H30.

They stayed there, talking, until 16H45, at which time the twins went to the meal area. At 17h00, as usual, MADELEINE arrived accompanied by the nannies and the other children. After her arrival, MADELEINE dined, having finished at 17H30.

After 17H30 they went to the apartment, the deponent having entered by the main door, which he did not lock while he was inside the residence. KATE and the children entered by the back door, after this had been opened from the inside by the deponent.

They bathed the children, the deponent having left at 18H00 for a tennis game only for men, which was attended by: DAN, the tennis instructor; JULIAN, with whom he had played tennis several times; and CURTIS, with whom he had also played before.

Så här säger DAVID PAYNE i förhör:

He declares that he saw Madeleine, for the last time, at 17H00 on 3/5/07 in the McCann's apartment. Also present there were Kate and Gerry. He did not indicate the motive for being there or what he was doing. Similarly he does not indicate for how long he stayed.

David Payne har alltså sett Maddie i lägenheten kl 17.00, medan Gerry säger att Maddie åt middag kl. 17 till 17.30 på "the meal area" och sedan gick de tillbaka till lägenheten. Så vem ljuger och är David Payne insyltad i denna historia? Och har han idag någon roll i Kate och Gerrys företag?

Denna DAVID PAYNE verkar inte vara helt samarbetsvillig:

For many of the questions, he does not give a complete answer, affirming simply that he has already given this information/declaration to the Portuguese police.

FIONA PAYNE:
She states that she went to the McCann apartment, around 19H00, on the 3rd of May, together with Kate. She states that 10 minutes later, the husband arrived; it is not clear which husband she refers to, if to Gerry or her own husband.

Her responses to the written questionnaire are vague, given that, she continues to answer to the questions with "they conform to my earlier deposition" or some similar statement.

Det är märkligt. Jag kan aldrig tro att man kan hålla en sådan här historia hemlig i flera år om fler än Gerry och Kate vet om den. Speciellt inte med tanke på hur mycket dom har synats i media och blåst generösa och engagerade människor på pengar. Jag undrar om sanningen kommer fram då kassan börjar sina och pengar inte är något som Gerry och Kate kan sprida omkring sig längre. Tyvärr kan dom också vara tysta för att rädda sitt eget skinn. Dom har egentligen ingenting att vinna på att berätta, det gör bara att hatet kommer riktas mot dem också. Om dom nu har något att berätta.. jag är inte helt övertygad.
Citera
2012-03-28, 08:17
Bannlyst
Gerry har också lämnat olika versioner på hur det gick till när HAN tittade till barnen sista gången. Först sa han att Madde inte låg i sin säng, han hade då tagit för givet att hon hade gått och lagt sig i deras säng i föräldrarnas rum. (men inte tittat efter). Sen sa han att han inte såg Maddes säng, den var placerad så att när han tittade in i rummet såg han bara tvillingarna (som sov i samma säng vid fönstret). Han visste alltså inte om Madde låg i sin säng eller inte.
Den sista versionen var att han stått en stund och tittat på Madde. Hon hade sett så fridfull ut och han var så glad över sin fina dotter.

Det är inte så konstigt att poliserna misstänker paret.
Citera
2012-03-30, 19:26
Medlem
tryds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123

Jag är en känslig person i synnerhet i kväll när jag sett dokumentären, och så skriver du att hon sa:Please Please buy my book

Skämt åsido, visst blir man förbannad, på punkt efter punkt redogjorde den portugisiska polis som höll i undersöknngen varför Maddie inte hade kunnat komma levande ifrån det rummet.

En erfaren likhund skällde som en galning på ett ställe i föräldrarnas sovrum och även i vardagsrummet. Vovven fick till och med välja bland ett antal bilar som vovven hade till sitt förfogande, då gick den bort till bilen som föräldrarna hyrt och skällde.

Den polis som höll i undersökningen blev bortkopplad från fallet och skrev då en bok om hur han ansåg att händelsen hade gått till.

I samband med det intervjuades Maddies föräldrar och fick lite obekväma frågor.. Vet du vad det roligaste var? Då sa pappan att han bara var ute efter att tjäna pengar på hans dotter

Sjukt dock väldigt synd att man inte har lyckats låsa in dessa.

Dom har dödat sin dotter av någon anledning ,olycka eller whatever och sedan tänkt att hon är ändå död och om vi larmar kanske de tror att det var med flit men det kanske var med flit ,hmm hon har ändå en bra försäkring så vi passar på att dumpa henne ? Kanske skära av kroppsdelarna och sedan dumpa ner i raviner eller olika stup som det finns gott om i portugal och spanien.

De lyckades få hela världen kändisar och andra tölpar att samla in pengar och uttala sig om deras dotter.

Massor av barn försvinner runt världen men just deras unge fick så pass med rubriker och media inblandning.

Dom påminner om ett fall i Amerika där en mor hade dödat sina barn och grät ut i nyheter sen efter ett tag kom man på att det var hon som hade dödat barnen.

Edit: Tänk er hur mycket pengar och annat de har dragit in under tiden som ena barnet "försvann"
Hur många miljoner har de tjänat på deras marknadsföring på dotterns bekostnad?

"Det gör inget ,vi offrar ena ungen vi har fler barn och vi ordnar ekonomin för oss och kan leva glamoröst om vi så vill och vi blir kända "

Ska någon sno barn så tar man den yngsta även om så det är en smutsig pedo eller någon som vill sälja barnet till en barnlös familj . Har man möjlighet att välja mellan barnen så tar man väl unga som inte kommer troligtvis att minnas sin egen familj.

Nej saken är klar . Föräldrarna har blivit matrialistiska och penga kåta ,kanske lite trötta på dottern och passade på att göra detta under utlands semestern och sedan lurade man hela världen.

Mormorn hade ju sagt att barnet hade aldrig i sitt liv följt med någon helt knäpp tyst hon hade gjort oväsen säkert bitits och sprattlat.
Senast redigerad av tryd 2012-03-30 kl. 19:34.
Citera
2012-03-30, 22:17
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryd
Sjukt dock väldigt synd att man inte har lyckats låsa in dessa.

Dom har dödat sin dotter av någon anledning ,olycka eller whatever och sedan tänkt att hon är ändå död och om vi larmar kanske de tror att det var med flit men det kanske var med flit ,hmm hon har ändå en bra försäkring så vi passar på att dumpa henne ? Kanske skära av kroppsdelarna och sedan dumpa ner i raviner eller olika stup som det finns gott om i portugal och spanien.

Fetmarkerat - nu behöver man kanske inte överdriva. En slaktplats borde ha upptäckts under det massiva letandet. Jag tror fortfarande att de två säckarna som 'innehöll två hundar' (råkade båda dö samtidigt på semestern?) och lämnade anonymt till djurkrematoriet i själva verket bestod av en plastsäck med Ms hela kropp och den andra var fylld med sängkläderna som saknades.
Citera
2012-03-31, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Fetmarkerat - nu behöver man kanske inte överdriva. En slaktplats borde ha upptäckts under det massiva letandet. Jag tror fortfarande att de två säckarna som 'innehöll två hundar' (råkade båda dö samtidigt på semestern?) och lämnade anonymt till djurkrematoriet i själva verket bestod av en plastsäck med Ms hela kropp och den andra var fylld med sängkläderna som saknades.

Och när skulle paret ha lämnat dessa säckar till krematoriet? Datum alltså. Var fanns kroppen mellan döden och uppbränning?
Citera
2012-03-31, 08:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Och när skulle paret ha lämnat dessa säckar till krematoriet? Datum alltså. Var fanns kroppen mellan döden och uppbränning?

Jag har inga datum, men det skrevs om en lada där polisen hittade en blodig handduk. Blodet kunde inte dna-bestämmas av någon anledning jag inte minns. Däremot fanns det fibrer på handduken som exakt matchade fibrer från parets hyrbil. Gerrys mobil hade också pejlats vid denna lada. Om jag inte minns fel så undersökte de ladan just för att de visste att han varit där.
Citera
2012-04-01, 10:15
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Intervju i Sverige.

http://jillhavern.forumotion.net/t4655-another-swedish-interview
Citera
2012-04-01, 18:39
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerOfThinking
Intervju i Sverige.

http://jillhavern.forumotion.net/t4655-another-swedish-interview

Nu säger Gerry att restaurangen låg 50 meter från lägenheten.

Buy my book! or Read my book! säger Kate.

Är PR-bok visiten i Sverige äntligen över?
Det finns ett foto bl a på youtube där föräldrarna sitter vid ett stort bord fullt, verkligen fullt, med sedelhögar och båda skrattar innerligt och lyckligt. Ni som har sett fotot vet precis vad jag menar.
Citera
2012-04-01, 19:17
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Nu säger Gerry att restaurangen låg 50 meter från lägenheten.

Buy my book! or Read my book! säger Kate.

Är PR-bok visiten i Sverige äntligen över?
Det finns ett foto bl a på youtube där föräldrarna sitter vid ett stort bord fullt, verkligen fullt, med sedelhögar och båda skrattar innerligt och lyckligt. Ni som har sett fotot vet precis vad jag menar.
Jo, det finns med här.
http://gerrymccan-abuseofpower-humanrights.blogspot.se/2008/12/retired-uk-police-follow-new-leads-yawn.html
Citera
2012-04-01, 23:16
Medlem
Tuesdays avatar
Talet om klättra genom fönster...då tänker folk sig vanliga fönster och inte de typiska stora hotellfönstren, som är skjutdörrar i glas, på semesterorter. Påstådd brottsplats - fönstret - inringat med rött:

http://4.bp.blogspot.com/-eX55OuHYdDg/T2-mVATS4PI/AAAAAAAAI0k/O9C0WAl7hWI/s1600/01_VOLUME_Ia_Page_19_small1.jpg

Alltså måste the abductor isåfall ha klättrat över balkongräcket ner i buskarna med barnet. Vem tror på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in