2014-01-03, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangobaer
Inte alls. Min poäng är att är man sexuellt aktiv som kvinna kan man inte ha ett arbete. Det är oansvarigt att riskera en graviditet på det sättet och blir man gravid får man stå sitt kast och säga upp sig.

Känner du många som inte kan ha ett arbete på grund av att de är sexuellt aktiva?
Citera
2014-01-03, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Känner du många som inte kan ha ett arbete på grund av att de är sexuellt aktiva?
Få kvinnor tar sitt ansvar. Barnen får betala priset.
Citera
2014-01-03, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa

Vilka kvinnor pratar du om? Kvinnor som försörjer sina barn eller kvinnor som inte gör det? Förvirrad diskussion.
Citera
2014-01-03, 18:13
Bannlyst
Citat:
Vilka kvinnor pratar du om? De som försörjer sina barn eller de som inte gör det? Förvirrad diskussion.
Citera
2014-01-03, 18:23
Medlem
Citat:
Jaha. Ja, det låter ju synd om barnen.
Citera
2014-01-03, 18:26
Bannlyst
Citat:
Jaha. Ja, det låter ju synd om barnen.
Ja. Varför vill du att barnen ska lida?
Citera
2014-01-03, 19:24
Medlem
Citat:
Jaha. Ja, det begriper jag inte hur du får ihop. Även kvinnor som inte får betald föräldraledighet arbetar ju och försörjer sina barn.
Då förstår jag inte varför kvinnor ska ha sin anställning skyddad i åratal under och efter graviditeten när de inte ens är där. De har valt att att knulla och skaffa barn, varför ska arbetsgivare påverkas av detta om det är naturligt för kvinnor med spädbarn att arbeta? Tycker man det är jobbigt att ta hand om spädbarn samtidigt som man ska sköta sina arbetsuppgifter får man helt enkelt låta bli att knulla, lätt och enkelt. Presterar man dessutom sämre än innan barnet får man förstås räkna med att man riskerar avsked.
Citera
2014-01-03, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatoHectorian
Då förstår jag inte varför kvinnor ska ha sin anställning skyddad i åratal under och efter graviditeten när de inte ens är där. De har valt att att knulla och skaffa barn, varför ska arbetsgivare påverkas av detta om det är naturligt för kvinnor med spädbarn att arbeta? Tycker man det är jobbigt att ta hand om spädbarn samtidigt som man ska sköta sina arbetsuppgifter får man helt enkelt låta bli att knulla, lätt och enkelt. Presterar man dessutom sämre än innan barnet får man förstås räkna med att man riskerar avsked.
Så är det ju också i många länder. Man får max några veckors ledighet i samband med att man får barn, betalt eller obetalt, och sen är man tvungen att börja jobba igen.

Men inte tror jag de låter bli att knulla för det.
Citera
2014-01-03, 23:35
Bannlyst
Citat:
Så är det ju också i många länder. Man får max några veckors ledighet i samband med att man får barn, betalt eller obetalt, och sen är man tvungen att börja jobba igen.

Men inte tror jag de låter bli att knulla för det.
Kvinnor är kåta och tar inte sitt ansvar. Barnen får betala priset.
Citera
2014-01-04, 00:00
Medlem
Citat:
Kvinnor är kåta och tar inte sitt ansvar. Barnen får betala priset.
Jo, jag vet Bjursa. I Sverige knullar man och får vara hemma. I andra länder knullar man och får inte vara hemma. Barn får betala priset för att kvinnor knullar. Visst är det så.
Citera
2014-01-04, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatoHectorian

Trevligt. Om en man och en kvinna idag delar lika på föräldraledigheten och vab dagarna. Alltså är borta likvärdigt från jobbet pga barn. Ska man avskeda bägge då från deras arbetsplatser?
Vilket samhälle får vi då tror du?
Citera
2014-01-04, 00:03
Bannlyst
Citat:
Jo, jag vet Bjursa. I Sverige knullar man och får vara hemma. I andra länder knullar man och får inte vara hemma. Barn får betala priset för att kvinnor knullar. Visst är det så.
Det är orättvist att det är olika. Alla ska ha lika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in