2014-01-03, 18:29
Medlem
DaRedBears avatar
Aktiv i jämställdhetsfrågor, min respekt och framför allt min förmåga att ta någon som kallar sig feminist seriöst har de själva förstört.

Det är tråkigt för självklart ska vi stå för alla människors lika värde, men att det ska nås genom att skapa regler och normer som enbart ger värde till ett kön kommer aldrig vara rätt. Eller skapa regler och normer som gör att man blir utpekad att ha dåliga värderingar endast för jag är en man.

MVH
2014-01-03, 18:36
Medlem
Man kanske kan tro att rasism, nazism och fascism bara kan uppträda i en form, den vite mannen som hatar svarta.

Men det räcker med att känna sig "upphöjd" för att bli nazistisk. Detta eftersom det leder till att man ser ner på andra.

För att utmåla sig som en "upphöjd" människa kan man använda många metoder. Att utmåla sig som en kärleksfull människa kan vara ett sätt. Då kommer andra att framstå som sämre människor.

Dessa söta tokiga feminister är våra vänner, men när de spelar ett maktspel som får män att känna sig mindre värda bara för att upphöja sig själva så måste problemet påtalas, gärna sakligt.

Annars leder det till att männen på ytan håller med av rädsla för att man annars blir utfryst och utmålad som "Grottmänniska".

Sedan tar man ut sin ilska på Flashback där man kan vara anonym.

Om en feminist säger något dumt om män så kan vi vänligt påtala att det finns bättre saker de kan använda sina söta små munnar till.
2014-01-03, 18:40
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajakhyvlarn
Med tanke på att du har över 5000 inlägg sen oktober 2012 så pratar väl du för feministerna så det räcker för minst 20 dito..

Har ingen respekt för feministisk ideologi överhuvudtaget, den har dessutom ingenting med jämställdhet att göra.

Nej jag kan inte föra feministernas talan eftersom jag inte är feminist. För att vara det anser jag att man måste tycka att det finns ett strukturellt förtryck mot kvinnor och att detta ska avskaffas. Det tycker inte jag.
2014-01-03, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
Försämrad respekt. Ökad förståelse.

Samma här!
2014-01-03, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Nej jag kan inte föra feministernas talan eftersom jag inte är feminist. För att vara det anser jag att man måste tycka att det finns ett strukturellt förtryck mot kvinnor och att detta ska avskaffas. Det tycker inte jag.

Haha, så här har vi alltså en till - som likt mysmari - menar på att hon INTE är feminist, även fast ALLA hennes åsikter och inlägg avspeglar en regelrätt rabiatfeminist.

Är det er nya "taktik" eller? Att vägra erkänna att ni är feminister för att på så sätt kunna sprida en myt om att normala icke-feminister i samhället har sådana idiotiska åsikter och resonemang?
2014-01-03, 18:58
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gymfaggot
Haha, så här har vi alltså en till - som likt mysmari - menar på att hon INTE är feminist, även fast ALLA hennes åsikter och inlägg avspeglar en regelrätt rabiatfeminist.

Är det er nya "taktik" eller? Att vägra erkänna att ni är feminister för att på så sätt kunna sprida en myt om att normala icke-feminister i samhället har sådana idiotiska åsikter och resonemang?

Kan du beskriva vilka åsikter det är jag har som samtliga sammanfaller med en "rabiatfeminists" ?
2014-01-03, 19:01
Medlem
skotittares avatar
Det finns väldigt få feminister här. De få som finns känns väldigt vettiga och sansade om man jämför med ett stort antal skrikiga och rabiata antifeminister som härjar här och ryggdunkar varandra.

Det som har påverkat mig är att jag förstått att det verkligen finns män som har en helt sjuk människosyn och att det på allvar finns män som vill förbjuda abort och kvinnlig rösträtt. Detta i Sverige år 2014. Nu vet jag visserligen att det är en väldigt liten grupp, men då finns ändå och de är väldigt högljudda och aggressiva.
2014-01-03, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Det som har påverkat mig är att jag förstått att det verkligen finns män som har en helt sjuk människosyn och att det på allvar finns män som vill förbjuda abort och kvinnlig rösträtt. Detta i Sverige år 2014.
Så att vara abortmotståndare, vilket ett fåtal anti-feminister är, är värre än att anse sig ha rätten att mörda 8 månader gamla foster, vilket flera av forumets tongivande feminister försvarat?
2014-01-03, 19:14
Bannlyst
Citat:
Det finns väldigt få feminister här. De få som finns känns väldigt vettiga och sansade om man jämför med ett stort antal skrikiga och rabiata antifeminister som härjar här och ryggdunkar varandra.

Det som har påverkat mig är att jag förstått att det verkligen finns män som har en helt sjuk människosyn och att det på allvar finns män som vill förbjuda abort och kvinnlig rösträtt. Detta i Sverige år 2014. Nu vet jag visserligen att det är en väldigt liten grupp, men då finns ändå och de är väldigt högljudda och aggressiva.

Det finns starka logiska argument till att ta bort kvinnlig rösträtt, precis som att barn ej bör rösta. Studier visar att kvinnor är mycket mer påtagliga för media/reklam och auktoritet, studier visar att kvinnor röstar mer med hjärtat (Empati) än med vad som är bäst för nationen, studier visar att kvinnor baserar många fler av sina beslut på känslor än rationalitet.

10-20år så skulle det anses normalt att kvinnor ej röstar och vi skulle utan tvekan gå mot en bättre tid. Just nu är vi och vårat and påväg rätt ner i skiten tack vare massinvandring, feminism, curlingmentalitet, genusförskolor och fan och hans moster, detta mycket tack vare en feminin svag värdegrund.

Det handlar inte om vad som är orättvist eller inte här, det handlar om vad som långsiktigt är bäst för ett samhälles utveckling - Vi ser tydligt att kvinnor, sedan dom fick mer inflytande i samhället, varje år mår sämre och sämre, knaprar mer och mer depressionspiller. Det finns en ANLEDNING till detta.
2014-01-03, 19:15
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
Så att vara abortmotståndare, vilket ett fåtal anti-feminister är, är värre än att anse sig ha rätten att mörda 8 månader gamla foster, vilket flera av forumets tongivande feminister försvarat?

Den lag vi har idag gäller 18 veckor. Och då handlar det knappast om mord.
2014-01-03, 19:16
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gymfaggot
Det finns starka logiska argument till att ta bort kvinnlig rösträtt, precis som att barn ej bör rösta. Studier visar att kvinnor är mycket mer påtagliga för media/reklam och auktoritet, studier visar att kvinnor röstar mer med hjärtat (Empati) än med vad som är bäst för nationen, studier visar att kvinnor baserar många fler av sina beslut på känslor än rationalitet.

10-20år så skulle det anses normalt att kvinnor ej röstar och vi skulle utan tvekan gå mot en bättre tid. Just nu är vi och vårat and påväg rätt ner i skiten tack vare massinvandring, feminism, curlingmentalitet, genusförskolor och fan och hans moster, detta mycket tack vare en feminin svag värdegrund.

Det handlar inte om vad som är orättvist eller inte här, det handlar om vad som långsiktigt är bäst för ett samhälles utveckling - Vi ser tydligt att kvinnor, sedan dom fick mer inflytande i samhället, varje år mår sämre och sämre, knaprar mer och mer depressionspiller. Det finns en ANLEDNING till detta.

Haha det fetade skulle jag vilja se den seriösa studie som hävdar. Har svårt att tänka mig en vetenskaplig studie som samtidigt undersöker empati/logik och har bestämda uppfattningar om "vad som är bäst för nationen".
2014-01-03, 19:16
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:

Synd att känslan är, bara här på FB kan frågor diskuteras fritt...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in