2014-10-05, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Bägge dessa inlägg du länkat är ju bifrågor off topic saker man mynnat ut i. Den sista skriver jag ju också god natt till dig, ett rätt tydligt tecken på att jag kommer avsluta. Så förstår faktiskt inte vad du vill säga med dem?

Angående min kommentar om den dåliga kvaliten, så vidhåller jag, jag har suttit här nu rätt länge och rätt intensivt och försökt mjölka ut nått konkret och hållbart ur "antifeminister".
Sitter igen med rätt lite måste jag säga. Därav denna tråd, för jag inser jag måste söka mer på andra platser.

Jag upplever det som att ca 50% av alla inlägg på detta forum är från fullt vettiga individer som vill diskutera sakfrågor, halva dessa är kvinnor.
Sen existerar det 25% som är "luddiga" dvs de hänger sig ibland till rent trams och personpåhopp men ibland så slår gnistan ner och de kan föra sig någorlunda vettigt. Där är merparten män några få kvinnor. Övriga 25% inlägg är rent trams och elakheter enbart till för att förstöra diskussioner och trådar och så gott som enbart riktat mot feminister, kvinnorna på forumet, och de bakom är enbart unga killar. Säkert igenkänningstecken är gott om smilys.

Min analys av detta forum.

Jag skulle rekommendera dig ett litet test. Skaffa dig ett nytt feminint nick, gå ut och företräd feminism under en tid som kvinna, en moderat och saklig feminism. (det klarar du för du har så pass mycket insikt och på fötterna) notera den svärm av elakheter, påhopp, osaklig kritik, rent idioti du blir utsatt för rätt omgående.

Därför jag heter scottwalter, i början när folk trodde jag var man så ....tja vad ska jag säga, rent och fint lugnt och sakligt folk lämnade mig i fred. Ganska intressant fenomen så testa.
säger man idiotiska saker klart man får skit tillbaka det glömmer alla bloggare om du säger något nedlåtande till en person face to face klart att det är stor chans att du får en smäll
2014-10-05, 17:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Inte ett dugg sexigt att vara en klimakteriekossa med grava attitydproblem. Tycker inte jag i alla fall
Aj fan, och jag som verkligen ansträngt mig så för att du skulle tycka det. ...
2014-10-08, 01:13
Medlem
Hur länge tror ni att "Verksamhetschefen" orkar fortsätta och skapa nya tramstrådar? Jag gissar på en vecka till...

Verksamhetschefen kan också vara på riktigt jag har inte bestämt mig det finns flera nya signaturer som har liknande åsikter som han och som är påverkade av "rights for men"
2014-10-09, 20:18
Medlem
nötallergikers avatar
Tycker det finns en tydlig röd tråd i de trådar jag läst igenom. Micro och SW (mfl) argumenterar med logik och underbyggda, bevisbara fakta medan resten kör den gamla grabbiga jargongen "jag har rätt därför att jag säger att jag har rätt". Med typiskt manlig frustration och personangrepp som följd, när insikten att man inte är världens centrum börjar sjunka in.

Ibland tycker jag det är riktigt pinsamt att vara man.
2014-10-10, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nötallergiker
Tycker det finns en tydlig röd tråd i de trådar jag läst igenom. Micro och SW (mfl) argumenterar med logik och underbyggda, bevisbara fakta medan resten kör den gamla grabbiga jargongen "jag har rätt därför att jag säger att jag har rätt". Med typiskt manlig frustration och personangrepp som följd, när insikten att man inte är världens centrum börjar sjunka in.

Och vi män skäms över att du kallar dig för man, för uppenbarligen är du verklighetsfrånvänd och sinnesförvirrad nog att se någon sorts logik i micros och Cirkus Scotts dravel.
Där finns nämligen ingen.
Inte heller någon faktauppbyggnad, vidkommande bevisstöd eller en argumentation i dess rätta bemärkelse.
De ägnar sig däremot åt förnekelse av fakta, logik och underbyggda argument, samt åt att kasta rök och bygga halmgubbar.

Både micro och Cirkus Scott ägnar sig desutom mer än gärna åt personangrepp, som du själv tar upp som något oseriöst, så du kan ju avfärdas som ett nöt(pun intended) du också.

Have a Snickers...
Senast redigerad av Thyrsos2 2014-10-10 kl. 09:16.
2014-10-11, 01:50
Medlem
Citat:
Väldigt enkelt, därför att dessa skillnader existerar oavsett hur man definierar "löneskillander mellan könen".

Ni tror att ni har motbevisat detta för att det står så på avpixlat, genusnytt eller Billing, men sorry det har ni inte och det anser heller inte de större institutionerna som sysslar med dessa saker professinellt dagarna i ända. Drför dyker frågan upp stup i kvarten, eftersom det ÄR en fråga.

frågan är väl snarare att man inte kan bestämma sig. ena stunden säger hillary clinton, toppfeminist, att kvinnor tjänar mindre. andra stunden, säger romson, toppfeministakademiker, att kvinnor tjänar mindre. tredje stunden, säger gudrun schyman att kvinnor tjänar mindre. fjärde stunden, säger reinfeldt att vi måste sluta förtrycka kvinnor. femte stunden, säger du att det existerar löneskillnader.

vi sparkar på en död häst tror jag!
2014-10-11, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
frågan är väl snarare att man inte kan bestämma sig. ena stunden säger hillary clinton, toppfeminist, att kvinnor tjänar mindre. andra stunden, säger romson, toppfeministakademiker, att kvinnor tjänar mindre. tredje stunden, säger gudrun schyman att kvinnor tjänar mindre. fjärde stunden, säger reinfeldt att vi måste sluta förtrycka kvinnor. femte stunden, säger du att det existerar löneskillnader.

Ursäkta men vad försöker du säga med detta inlägget?
2014-10-11, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman

Citat:

oj jag skrev fel. såhär ska det stå. ena stunden säger hillary att kvinnor tjänar mindre, sen säger romson, att kvinnor tjänar MER, sen säger gudrun att kvinnor tjänar mindre, sen säger feministerna på flashback att kvinnor tjänar mer.

ena stunden är det på ett vis, andra stunden är det på ett annat vis.
2014-10-11, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nötallergiker
Sluta skäms för vad andra gör din idiot.
2014-10-11, 19:32
Medlem
BaldEagles avatar
Citat:

Försökte svara på ditt PM, men står att din inkorg är full.
2014-10-15, 23:36
Medlem
WiktorKranz, ManyMen och MGTWOW är exempelt på några signaturer som har väldigt enkla åsikter, det finns även flera som är extremt tydligt påverkad av "Mens Right".

Man kan gissa att de personerna har ungefär samma profil vit man ca 20-30 år och singel bor i en liten stad eller samhälle? Troligtvis en Volvo som bil

Javisst de har rätt att uttala sina åsikter det håller jag med om annars skulle det inte bli någon diskussion eller hur. Men det är väldigt lätt att förutsäga deras nästa kommentar

Tror ni att jag har fel?
2014-10-20, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Jag tycker ju i och för sig du har fått väldigt mycket påhopp när folk trodde du var man, nästan mer och att vissa snarare var mer arga för att du så att säga sågs som något slags könsförrädare.

I övrigt kan jag ju rekommendera dig att som mannen Scott Walker och gå ut och företräda en moderat och saklig och mer nyanserad, vill inte säga antifeminism, men kanske antiextremfeminism/manshat på exempelvis fanny åströms eller Lady Dhamers blog elller i den exremfeministiska twittersfären så kan jag lova dig att du kommer att få ganska ordentligt med med skitm näthat, personangrepp och andra påhopp.

Jag har ju också ett relativt feminint nick och tycker jag sällan blir påhoppad även om jag absolut ofta har väldigt olika åsikter från de du kallar idioter här.
Det är väl för att ni skriver en massa skit som ni blir påhoppad inte för att ni har ett visst nick

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in