2013-12-15, 21:39
Medlem
ruckaalis avatar
Hittade din träningsdagbok nu. Du är verkligen grym mannen. Kanske lite backträning uppför Alp d´huez i sommar?

Detta ska följas i fortsättningen, fortsätt jobba hårt så kommer det gå riktigt bra
Senast redigerad av ruckaali 2013-12-15 kl. 21:42.
Citera
2013-12-29, 16:33
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Hittade din träningsdagbok nu. Du är verkligen grym mannen. Kanske lite backträning uppför Alp d´huez i sommar?

Detta ska följas i fortsättningen, fortsätt jobba hårt så kommer det gå riktigt bra

Kul att du hittade hit, sorry att jag svara så sent. Haha det vore ett riktigt kul projekt, med tanke på hur kass jag är på cykel hade jag säkert "forscherat" alp d heuz snabbare till fots.

December blev en halvdan träningsmånad både vad gäller träning och dagboksskrivande med ca 20-30 km i veckan. Skärpning utlovas. Årsredovisning följer i nästa post.
Citera
2013-12-29, 16:46
Medlem
god.childs avatar
Årsrapport 2013

Drog igång min löpsatsning ordentligt i April efter enbart sporadiskt löpande tidigare. Min kapacitet låg då på 50 min på milen vilket idag förbättras rejält, slog pb på 42 min i höstas. Nästa mål är givetvis sub 40, hoppas nå detta i vår.
Sprang ett kanonvamt göteborgsvarv i maj på 1:50, det var en pers men är mycket nöjd med resultatet. Enbart två veckor senare tog jag mig vatten över huvudet och sprang stockholm marathon alldeles för otränad. Trodde aldrig jag skulle ta mig runt men gnetade in strax under 4 timmar. Ville ge upp de sista två milen men fick lära mig att jag är en envis jävel.

Vidare tränade jag på bra under sommar och höst med vissa skadebekymmer i knäna, som dock blivit bättre. Satsade stenhårt på havlmaran i stockholm som genomfördes på 1:40. Var smått missnöjd med resultatet men insåg att jag öppnat alldeles för hårt, första 3 km i 4:15 fart var knappast optimalt.

Sedan följde mitt första millopp, med mycket mjölksyra på en backig bana kom jag mycket nöjd in på 42:40. Öppnade lite hårt men stod pall denna gång. I oktober sprang jag också en spontan halvmara, där jag dock lyckades springa fel. 1:45 på 22km får anses som godkänt under rådande omständigheter.

Totalmängd 2013: 1243 km

Nästa år väntar i första hand Kungsholmen runt i maj, halvmara. Innan dess ska jag försöka springa något millopp. Sen till hösten kommer årets stora mål lidingöloppet där jag möjligtvis kommer sikta på medaljstid.

Mängd på 200-250 mil förväntas löpas nästa år.

Gott nytt år alla därute!
Citera
2014-01-02, 19:14
Medlem
god.childs avatar
Jäkla gehör man fick på årskrönikan .

Årets första pass

Löpning tröskel
7km
31:30
4:30/km

Blåste på rätt hårt på småbackig runda. Flåsigt men skön känsla.
Citera
2014-01-03, 16:09
Medlem
LabiSiffres avatar
Trodde medaljtid betydde att du skulle komma topp 3, vilket hade varit ganska ambitiöst. Men nu efter en googling är jag klokare. Lycka till iaf, du borde träna en del backträning och kuperad terräng.
Citera
2014-01-03, 16:22
Medlem
ruckaalis avatar
Tror du kan kapa rejält med tid i Göteborgsvarvet med bra väderforutsättningar nästa år om du vill springa det. Du kan nog hamna runt 1.40, för minns jag fel när jag påstår att de flesta hade sämre tider än vanligt förra året?
Citera
2014-01-03, 16:41
Medlem
Stiftpennas avatar
Skall börja följa mer, lovar.

Gott nytt år och god fortsättning!
Citera
2014-01-04, 16:38
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LabiSiffre
Trodde medaljtid betydde att du skulle komma topp 3, vilket hade varit ganska ambitiöst. Men nu efter en googling är jag klokare. Lycka till iaf, du borde träna en del backträning och kuperad terräng.

Haha hade varit lite väl ambitiöst kanske. Tackar, det blir att lägga in mer och mer backträning framöver. Kör redan ganska mycket terräng.

Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Tror du kan kapa rejält med tid i Göteborgsvarvet med bra väderforutsättningar nästa år om du vill springa det. Du kan nog hamna runt 1.40, för minns jag fel när jag påstår att de flesta hade sämre tider än vanligt förra året?

Ja värmen drog nog i väg några minuter för det flesta, tror inte jag påverkades så mycket av det dock hade nog varit nästan lika trött ändå. Blir inget GBG-varv nästa år men andra halvmaror väntar, en drömtid vore 1:30 men jag har en bit kvar dit.

Citat:
Ursprungligen postat av Stiftpenna
Skall börja följa mer, lovar.

Gott nytt år och god fortsättning!

Härligt, god fortsättning du med!
Citera
2014-01-05, 01:20
Medlem
LabiSiffres avatar
Vill bara bena ut det här. Lidingöloppet är 30 km, right? Medaljtid betyder att du springer under 2:15? Så då ska du alltså hålla 4:30-fart bland en hel del backar? Fan fixar du det blir jag riktigt imponerad, jag hade varit stolt om jag bara tog mig runt på vilken tid som helst
Citera
2014-01-05, 19:10
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LabiSiffre
Vill bara bena ut det här. Lidingöloppet är 30 km, right? Medaljtid betyder att du springer under 2:15? Så då ska du alltså hålla 4:30-fart bland en hel del backar? Fan fixar du det blir jag riktigt imponerad, jag hade varit stolt om jag bara tog mig runt på vilken tid som helst

Japp du har fattat det rätt. Det är ett högt satt mål men jag ska göra mitt bästa. Gissar att jag idag skulle tagit mig i mål runt 2:30 så lång väg återstår.
Citera
2014-01-05, 19:13
Medlem
god.childs avatar
Söndag

Löpning distans
10km

Körde utan klocka idag men gissar jag höll dryga 5.00 fart. Ätit mycket i helgen så kände mig tung. Sista 3km var magen orolig så det blev småstel löpning.
Citera
2014-01-14, 16:03
Medlem
Inget tips om man har ont i ljumsken / höftböjaren?

Ont i ljumsken ett bra tag nu.
Fick tips om en naprapat som även är bra på löpning. Ska dit på torsdag så vi får se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in