2014-01-02, 17:32
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Har du nån länk till det? Kanske kan man känna igen formuleringar
https://anonfiles.com/file/8dbf97e1c139e461397bd1b8c13941e7
Citera
2014-01-02, 17:35
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Hade det inte varit enklare för FS att ta MJs kort eller kontanter utan att mörda henne ?
Då hade han inte hunnit få med sig allt han ville ha + polisanmälts. Han förstod att MJ inom kort skulle komma att upptäcka sina stora kontantuttag och han skulle då inte ha en chans att kunna agera fritt i huset.
Citera
2014-01-02, 17:41
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tycker det skrivsättet ser ut som en kvinnas. Maskroos?
Några manliga vänner har han väl inte?
Senast redigerad av klokastiklassen 2014-01-02 kl. 17:45. Anledning: felstavat
Citera
2014-01-02, 17:47
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Då hade han inte hunnit få med sig allt han ville ha + polisanmälts. Han förstod att MJ inom kort skulle komma att upptäcka sina stora kontantuttag och han skulle då inte ha en chans att kunna agera fritt i huset.
Onekligen väldigt graverande omständigheter som även dem talar för att FS är skyldig.
MJ som alltid haft ordnad ekonomi skulle aldrig låta kreditkortskulder växa på det sättet, eller låta sina besparingar sjunka så kraftigt.
Citera
2014-01-02, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag funderar på brevet som kom in till Tingsrätten handskrivet och jag tycker mig känna igen denna texten. Är det en kamrat till Fredrik som på hans vägnar skriver om hur huset tillföll Marina efter hon försvann? Och ifrågasatte lagfarten och dess undertecknade.

Jag tror bestämt att man borde utrett detta från polisens håll det hade varit högst intressant att se vem som skriver brev på det viset.

Citat:

Stämmer uppgifterna i brevet? Jag har fått för mig att allt detta var klart kort innan Marina försvann?

Agendan, oavsett författare, kan man dock vara säker på.
Citera
2014-01-02, 18:01
Bannlyst
Citat:
[b]Mordmotivet

Det finns ingenting som talar för några större summor vad gäller svarta sidoinkomster.

Översiktligt kan sägas att MJ:s saldo (efter div. kända utbetalningar) den 17/7 var 4.106 kr, innan hennes lön den 23/7 inflöt på hennes konto varefter saldot är 22.289 kr. Dessförinnan hade hon från ett av sina kapitalkonton gjort en överföring till sitt Nordeakonto på 10.000 kr.
Saldot den 4/8 är 15.016 kr (och räkningar + VISA-skuld väntade).

Betr. MJ:s olika kapitalkontot ser det betr. saldot ut så här:
Kapitalkonto 1
Saldo 4/1: 44.244
Saldo 4/8: 18.244 [b](- 26 000)

Kapitalkonto 2
Automatisk överföring varje månad: 1.500 kr från personkontot till detta kapitalkonto
Saldo 4/1: 38 713
Saldo 4/8: 20.501 [b](- 18 212)

Kapitalkonto 3
Saldo 1/4: 24 080
Saldo 4/8: 3 000[b] (- 21 080)

Kontoställning Visa Gold + 550
Autogiroinbetalning aut. + 550
[b]Skuld 19 975 ./. 1 100 = - 18 875
[b]Beloppet dras den 28:e eller närmast följande bankdag

Kapitalkonton totalt: 41 745
Skuld Visa Gold: 18 875
Saldo totalt: 22 870

(Fem investeringsfonder totalt 332 556)

En jämförelse mellan saldot 4/1 och 4/8 ger vid handen att MJ på sju månader förbrukat 65 292 kr. Härutöver har hon också en VISA-skuld på 18.875 kr. – Eftersom hon ej har gjort någon mer överföring till sitt Nordea-konto talar detta för att hon är totalt ovetande om sin skuld (som Nordea-saldot ej förmår täcka).

Det fetade. Slutsats ?
Citera
2014-01-02, 18:07
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Fast nu är det ju så att utredningen inte varit "gärningsmannastyrd". Det är en bara en lögn som advokat Hansson vill få oss att tro på.

Det naturliga är självklart, enligt mitt tycke, att man utreder och kollar upp en sambo oavsett hur samboskapet sett ut i det här det första man gör. Det är ju oftast så att det är en närstående som är GM i sådana här fall. MEN.. sen tycker jag det är konstigt att när man inte hittar något som binder FS till brottet så tittar man inte kring andra alternativ utan man låste fast sig vid FS hela tiden i FU. Det är det som stör mig. Hade man uppvisat sådant i rätten hade kanske FS fällts JUST för att det var helt förutsättningslöst undersökt med alternativa GM, som det ju enligt underlag finns möjligheter till. Dom var inte utredda (det fick dom ju även bassning för).

Nu, tre år senare ca så ska man ha en resning. Hur väl har man kunnat undersöka alibin för människor för en dag tre år sedan? Kan man kräva att en människa ska veta vad dom gjorde ett speciellt datum för tre år sedan? Jag tror det blir svårt, men visst många skriver ju i almanackor vad dom gjort. Men många gör det faktiskt inte.
Citera
2014-01-02, 18:27
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det fetade. Slutsats ?
Med samma förbrukningstakt skulle de innestående medlen på hennes kapitalkonton vara helt slut i början av december - och hon skulle då tvingas börja avyttra andelar i sina investeringsfonder.
Citera
2014-01-02, 18:32
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Tycker det skrivsättet ser ut som en kvinnas. Maskroos?
Några manliga vänner har han väl inte?
Brevskrivaren synes göra ett karakteristiskt, lite större, mellanrum mellan slutet av meningarna och frågetecknen.
Citera
2014-01-02, 18:32
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Det fanns väl underlag på att lagfarten och att Marina långt tidigare fick överskrivet huset på sig.
Jag har för mig det har setts i någon av dokumenten här. Hon själv alltså skrev till lantmäteriet och begärde detta.

Så brevskrivaren ska inte bekymra sig över sånt som inte stämmer. Och oavsett så va huset Marinas inte Fredrik Svensson.

Det fanns tidigare många inlägg som handlade om hur han slängdes ut ur huset och att det inte va enligt lag eftersom han va inneboende osv. Det va väldigt mycket sånt ett tag, och som om det kom från Fredrik själv att han skulle haft rättigheter att bo kvar där. Vem fan vet om han ansåg sig berättigad till arv efter sambon. Men sambolagen är betydligt svårare än vad en sönderrökt IQ befriad nolla tror. Låset byttes på fastigheten och han blev utkastad, så han och hans nuvarande flickvän fick väl länsa det dom hann i efterhand.
Citera
2014-01-02, 18:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Onekligen väldigt graverande omständigheter som även dem talar för att FS är skyldig.
MJ som alltid haft ordnad ekonomi skulle aldrig låta kreditkortskulder växa på det sättet, eller låta sina besparingar sjunka så kraftigt.
Enligt sin personlige bankman har hon alltid varit väldigt ekonomiskt och - väl medveten om den 2%-iga avgiften på kontantuttag - undvikit att göra sådana.
Citera
2014-01-02, 18:42
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det fanns väl underlag på att lagfarten och att Marina långt tidigare fick överskrivet huset på sig.
Jag har för mig det har setts i någon av dokumenten här. Hon själv alltså skrev till lantmäteriet och begärde detta.

Så brevskrivaren ska inte bekymra sig över sånt som inte stämmer. Och oavsett så va huset Marinas inte Fredrik Svensson.

Det fanns tidigare många inlägg som handlade om hur han slängdes ut ur huset och att det inte va enligt lag eftersom han va inneboende osv. Det va väldigt mycket sånt ett tag, och som om det kom från Fredrik själv att han skulle haft rättigheter att bo kvar där. Vem fan vet om han ansåg sig berättigad till arv efter sambon. Men sambolagen är betydligt svårare än vad en sönderrökt IQ befriad nolla tror. Låset byttes på fastigheten och han blev utkastad, så han och hans nuvarande flickvän fick väl länsa det dom hann i efterhand.
I sammanhanget bör nämnas att FS i mars månad 2010 varit spekulant på ett hus som varit till salu alldeles i närheten av där MJ bodde. Han hade för en granne uppgett att han och MJ hade separerat men att han ville ha ett hus i närheten för att kunna jobba vidare tillsammans med henne. - FUP, s. 39f.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in