Citat:
Ursprungligen postat av
Pastakrydda
Nej det låter inte som ett sunt förhållande. Det var ju slut mellan dom dessutom. En destruktiv situation för de båda skulle jag vilja säga. Men det har hänt i de "bästa" familjerna att man blir oense och en del tar en promenad då (bäst) andra kanske kastar en tallrik i golvet (jävligt onödigt) och en del misshandlar sin partner (så långt ifrån okey). Men det händer.
Men ingen säger att Marina upplevt rädsla, att Marina dykt upp med blåmärken på jobbet eller familjeträffar. Jag tror inte FS har fysiskt skadat Marina. Men jag är säker på att de båda mått dåligt mentalt pga den då rådande situationen som varade länge (att bo ihop trots att man brutit sitt förhållande) var säkert påfrestande med jämna mellanrum för de båda.
Det var ju därför FS erbjudit sig att hålla sig borta.
Jag tror det är ganska vanligt i förhållanden där man går isär, men bostadsfrågan inte är löst ännu.
Man ger den andre "space".
FS valde att dra iväg till kyrkogården och röka på för att vara ifred från MJs åsikter om detta.
MJ fick sin egentid som hon skriver om i sitt brev.
Jag har svårt att förstå folk som drar på anklagandets högväxel i detta sammanhang.
Det är ju endast för MJ utsatts för ett brott FS misstänkliggörs för alla möjliga naturliga händelser:
- bankomatuttag m. fel kod (gjorts förut)
- sms som svar på telefonsamtal (gjorts förut)
- fordonsförfrågan (gjorts förut)
- ge MJ egen tid (har varit på tal förut)
- åka på dejt till Linköping (har gjorts förut)
- snorkla (har gjorts förut)
- köpa dragblock
Jag tror MJ levde den 28e på dagen, njöt av solen och planerade något trevligt för em-kväll.
Då utredningen varit gärningsmannastyrd, har vi ingen aning vad som kan ha skett 28/29e.