2013-12-17, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Deep Purple kommer till Göransson Arena (Sandviken) 2014-02-08!
Funderar på att se dom, men Gillan han tappat rösten nästan helt vilket gör att jag tvekar om det är värt det.
Citera
2013-12-19, 12:31
Medlem
Geomeisters avatar
Dagens inköp: http://www.progarchives.com/progressive_rock_discography_covers/1969/cover_932111192005.jpg

Shades of Deep Purple!
Citera
2013-12-28, 21:16
Medlem
Geomeisters avatar
Vilken är er favorit Purple-medlem?

Nick Semper?
Rod Evans?
Ian Gillan?
Jon Lord?
Ritchie Blackmore?
Ian Paice?
Roger Glover?
Glenn Hughes?
Don Airey?
Steve Morse?
David Coverdale?
Tommy Bolin?
Joe Satriani?
Joe Lynn Turner?
Citera
2013-12-28, 21:44
Medlem
Oakenshields avatar
Jag tar mig friheten att välja två.

Lord och Glover.
Citera
2013-12-30, 12:21
Medlem
preben12s avatar
Blackmore tätt följd av Gillan tätt följd av Lord.
Citera
2013-12-30, 20:34
Medlem
Bandoliers avatar
En person som egentligen är en riktigt bra sångare är Joe Lynn Turner.

Men både i Rainbow och Deep Purple bidrog han till att göra soundet mesigare på något sätt.. Hans sätt att sjunga passar bättre in i band som Foreigner, Survivor och liknande...
Citera
2013-12-31, 15:00
Medlem
Bra efter Deep Purple.

Ritchie Blackmoore - Både Rainbow och Blackmores Night är asgrymma. Bästa gitarristen i sin generation.

David Coverdale - Whitesnake. Bra grupp, speciellt tidiga upplagan, fantastisk sångare (alldeles för snygg dock för många avundsjuka garagerockare).

Omnämning - Glenn Hughes, en intressant musiker med bred talang.

Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
En person som egentligen är en riktigt bra sångare är Joe Lynn Turner.

Men både i Rainbow och Deep Purple bidrog han till att göra soundet mesigare på något sätt.. Hans sätt att sjunga passar bättre in i band som Foreigner, Survivor och liknande...

Tycker Joe Lynn Turner passade bättre i Rainbow. "Bent Out of Shape" - plattan, så bra att man blir tårögd.
Citera
2013-12-31, 15:13
Medlem
Oakenshields avatar
Jag har alltid tyckt Perfect Strangers har en hel del av samma känsla som Bent Out Of Shape. Är övertygad om att Blackmore och Glover tog med sig en del ideer från det soundet till Purples återförening.
Citera
2013-12-31, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Jag har alltid tyckt Perfect Strangers har en hel del av samma känsla som Bent Out Of Shape. Är övertygad om att Blackmore och Glover tog med sig en del ideer från det soundet till Purples återförening.

Tycker att Perfect Strangers är mycket tyngre än Bent out of shape som är lite mer åt AOR hållet. Båda plattorna är dock lysande!
Citera
2013-12-31, 16:37
Medlem
Oakenshields avatar
Absolut. Dock kunde både Knockin' At Your Back Door och Hungry Daze platsat väl på Bent..., båda har mycket Rainbow över uppläggen och jag kan absolut höra Turner sjunga den förstnämnda. Den har lite av samma musikaliska stuk, framför allt under verserna.
Citera
2013-12-31, 17:15
Medlem
1FFs avatar
Jag har just precis lyssnat på hela Bent out of shape plattan och det var ett riktigt bra stycke rock skiva .

Riffet i låt # 4 - Fire dance spelas även på Deep purple`s - The battle rages on 9 år senare , exakt samma , en skiva som jag för övrigt tycker är grovt underskattad .

Så som jag mycket väl skulle kunna tänka mig att Deep purple mk2 skulle kunna ha låtit om de hade fortsatt , lite nedtonat , lite åldrat och lite bluesigare , inte en helt ovanlig utveckling desto äldre ett rockband blir .
Citera
2014-01-02, 10:52
Medlem
Geomeisters avatar
Bra efter Deep Purple?

Rod Evans från Deep Purple Mark I åkte till U.S.A. för att snart vara med och forma bandet "Captain Beyond". Med Evans på sång spelade de in skivorna "Captain Beyond" (1972) och "Sufficiently Breathless" (1973). Därefter försvann han. Hur som helst är det två skivor värda att spana in!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in