2014-01-02, 01:36
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
En bilaga som inkom till TR tyder på att M haft enligt polis "sommardejter" och de var ett gäng som inte undersökts, vilket öppnar upp för aly g.m

Thats the fact!

Nej nu tror jag du spånar iväg. Dokument som lämnas in med personnamn öppnar inte för alternativa gm att undersökas. Det ska passa in också förstår du. Eller bestämmer du möjligen vad eller vilka som ska undersökas? Advokaten får väl jobba lite då anser jag och det har han ju inte gjort.

Sorry det finns inte ens minsta möjliga öppning för alternativ i dagsläget.
Citera
2014-01-02, 01:40
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej nu tror jag du spånar iväg. Dokument som lämnas in med personnamn öppnar inte för alternativa gm att undersökas. Det ska passa in också förstår du. Eller bestämmer du möjligen vad eller vilka som ska undersökas? Advokaten får väl jobba lite då anser jag och det har han ju inte gjort.

Sorry det finns inte ens minsta möjliga öppning för alternativ i dagsläget.
Du sitter inte med fakta ens utan utgår endast från dina vinklade spekulationer.
Hur kan du ha missat det underlag som framkom i TR om Ms "sexchattlista" (polisens formulering av bilagan)?
Citera
2014-01-02, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Du har rätt. MH beskriver den som delvis gärningsmannastyrd. Roligt att du tog till dig begreppet.

"delvis gärningsmannastyrd".
Nu blev det om möjligt ännu svårare att förstå.
Antingen är den väl (enligt den något oklara definitionen) gärningsmannastyrd eller inte?
Senast redigerad av Fin 2014-01-02 kl. 01:45.
Citera
2014-01-02, 01:48
Medlem
Citat:
Du sitter inte med fakta ens utan utgår endast från dina vinklade spekulationer.
Hur kan du ha missat det underlag som framkom i TR om Ms "sexchattlista" (polisens formulering av bilagan)?

Det är lätt hänt.
Själv missade jag i vilken av aktbilagorna det står att FS:s ex gaddat ihop sig.
Antar att du har fakta kring detta?
Citera
2014-01-02, 01:49
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Jag har listan och det finns liksom ingen där som passar in. Fakta är att en åtalad finns och under dom här tre åren så har man inte haft någon annan misstänkt pga att det är uppenbart.
Så några inlämnade bilagor med sexchattande personer får du ta med Hansson så han kan agera jag delar alltså inte din uppfattning.,

Ja, och det gör väl åklagarmyndigheten och lagexperten RÅ samt Högsta domstolen vinklar och spekulerar, samt polisen då.
Du har ingen som helst självkritik?
Citera
2014-01-02, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Du har rätt. MH beskriver den som delvis gärningsmannastyrd. Roligt att du tog till dig begreppet.

Hur skulle en förundersökning gå till om man helt ignorerade någon som kan tänkas vara gärningsman?
Citera
2014-01-02, 01:53
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Jag har listan och det finns liksom ingen där som passar in. Fakta är att en åtalad finns och under dom här tre åren så har man inte haft någon annan misstänkt pga att det är uppenbart.
Så några inlämnade bilagor med sexchattande personer får du ta med Hansson så han kan agera jag delar alltså inte din uppfattning.,

Ja, och det gör väl åklagarmyndigheten och lagexperten RÅ samt Högsta domstolen vinklar och spekulerar, samt polisen då.
Du har ingen som helst självkritik?
Vilken lista pratar du om nu?
Citera
2014-01-02, 01:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag påstod inte att Marina hade satt in svarta pengar på banken. Lägg inte ord i min mun.

Men, precis som Fnurra-pa-traden påpekade, kan Marina ha satt av av lönen till fonder och använt de svarta pengarna till att köpa falukorv mm. Jag förvånas över det lilla antalet kontantuttag i kontoutdragen.

Men just när det var läge att köpa flipperspelet så fanns inte kontanterna, de satt fast i en fond. Så då tog hon guldkortet. Otänkbart?
Nu tror jag att det har snurrat runt under tomteluvan. Du har ju precis kört en lång argumentation om att banker inte kollar insättningar på 10000 kr, därav att marina kunde satt in svarta pengar på banken. Och nu vill du inte kännas vid detta? Är det detta som kallas cannabisminne, eller?

Hur kan du förvånas av få kontantuttag? Enligt omgivningen avskydde marina att gå omkring med kontanter, hon betalade alltid med kort. Hade hon betalat cash för det mesta hade de väl sagt det? Undantaget är väl när hon ska köpa något av en privatperson, då måste hon ha kontanter. därav kontantuttagen som görs för att köpa flipperspelet. Det tycker jag låter bra mycket rimligare än en konstruerad teori som inte stämmer överens med fakta eller vittnesmål.
Citera
2014-01-02, 02:02
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Vilken lista pratar du om nu?
Smygmobils listan och chatt lista, så det är väl lite sent ute nu va?`

Är det i verklighetens spår vi diskuterar eller vill du vara helt utanför realiteten?
I så fall har vi inte samma uppfattning om sakförhållandet i detta fallet och definitivt inte vem som är misstänkt för mord. Jag förhåller mig som jag sa till vad åklagarhållet har presenterat i detta fallet som ett mycket sannolikt händelseförlopp. Jag ser ingen öppning för ett skit vad det gäller annan gm.
Citera
2014-01-02, 02:07
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Smygmobils listan och chatt lista, så det är väl lite sent ute nu va?`

Är det i verklighetens spår vi diskuterar eller vill du vara helt utanför realiteten?
I så fall har vi inte samma uppfattning om sakförhållandet i detta fallet och definitivt inte vem som är misstänkt för mord. Jag förhåller mig som jag sa till vad åklagarhållet har presenterat i detta fallet som ett mycket sannolikt händelseförlopp. Jag ser ingen öppning för ett skit vad det gäller annan gm.
Du har tydligen missat den bilagan som inkom till TR om Ms sommardejter.
Citera
2014-01-02, 02:10
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Du har tydligen missat den bilagan som inkom till TR om Ms sommardejter.

Snälla Tulpanen jag har sett det mesta i detta fallet, och jag är övertygad.
Jag har alltså en fast ståndpunkt att det handlar om ett dödligt våld i nära relation det är uppenbart för den typen av mord. Att försöka förklara det enkla i det resonemanget ser jag som utsiktslöst eftersom du inte tar till dig den informationen. Jag är alltså inte ett dugg intresserad av några flyktiga chattbekanta utan rent konkret är det ett klassiskt exempel på fd pojkvän mördar sitt x.
Citera
2014-01-02, 06:10
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Ingen regel utan undantag.
En del påstår att rökan förstör fyllan.Andra tycker tvärt om.
För andra spelar det ingen som helst roll.

Ta julbordet som exempel.
En del tar sillen med tillbehör först,andra tar köttet först såsom skinka,rulle mm.
Medan andra väljer att blanda friskt.

Men visst är det så att många blir lugna av att röka på.
Medan andra upplever det som precis tvärt om.

FS blev mer än kraftigt irriterad i samband med sin födelsedag.
Och Marina grät,Tycker inte du att han överreagerade kraftigt ?

Du kan ju verkligen inte jämföra att dra några öl före eller efter en joint med ett julbord?
Jointen förstör fyllan?
Så då omvänt skulle det betyda att fyllan förstör jointen? Nej du vet inte.

Det flesta som röker väljer bort alkoholen helt när dom rökt/ska röka.

OM det FS gjorde var att slå näven i en vägg, så tycker jag inte att det är kraftigt överreagerat. Det är bättre än att slå folk. Vi vet inte vad dom bråkat om. Det har väl hänt att man dragit en näve i en vägg/dörr, kastat något i väggen eller ngt när man blivit rejält förbannad. Har det aldrig hänt dig?
Marina grät efteråt ja. Det brukar ske när folk blir ovänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in