Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-01, 09:06
  #11989
Medlem
Det är nytt år. Tror inte dessa länkar har varit uppe förut.

http://folkvet.nu/tag/magnus-lundberg/

http://se.linkedin.com/pub/lundberg-magnus/5/666/55b

Är det någon som har haft Brasan? Rösta?

http://www.doktorsguiden.se/lakare/lundberg-magnus

Tanken slår mig apropå doktorsguiden. De verkar inte hänga med när deras kollegor blir fd kollegor. Finns det fler fd Dr på doktorsguiden?


MER:

http://substitut.swedishforum.net/t9...ad-fortjusning

Stämmer dessa synonymer`?

http://www.synonymer.se/?query=dr%E5sa


Är detta vår "Brasa"?

http://www.ica-historien.se/Om-Webbplatsen/
__________________
Senast redigerad av Televerket2 2014-01-01 kl. 09:33.
Citera
2014-01-01, 10:07
  #11990
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Det är nytt år. Tror inte dessa länkar har varit uppe förut.

......................................

Är detta vår "Brasa"?

http://www.ica-historien.se/Om-Webbplatsen/

Några länkar var inte direkt 'dagsfärska'.

ICA-länken:

Citat:
Research:
Per-Ola Karlsson, Dr Magnus Lundberg, Edward Blom m.fl.

Vi vet att Edward Blom blev 'Äcklad och inte kunde äta upp sin biff i Skåne, då en av grannarnas lägenhet i "hans" hus på Valhallavägen brann' enligt 'pålitliga' Löpsedlar. Att Grannarna fick föras till sjukhus för rökskador därför att deras lägenhet faktiskt brann. (Det var således inte Edwards lägenhet som brann), intresserade aldrig slaskpressen.

Vad vet Brasa om ICA-Hakon? Jag tror att detta är fel person.

Visserligen är Edward Blom Underhållande, och det är Brasa också. Att Brasa skulle jobbat med ICA seriöst känns fel. Brasa kommer från Helvetet/Västerbotten och inte från Västerås....
Citera
2014-01-01, 17:05
  #11991
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Som jag tolkar verkligheten, så finns det ett utrymme för SoS/IVO att begära att ML genomgår medicinsk/psykiatriska samtal och utredningar innan en legitimation "förnyas".

Det finns definitivt ingenting som förbjuder SoS/IVO att göra på det viset, så för mig och andra som har den egenheten att vi vill möta läkare som inte har en allvarlig personlighetsstörning, så är det ju inte för mycket begärt, att SoS/IVO gör vad de kan för att säkerställa "kvaliteten" på Sveriges läkare.
Oavsett om själva mötet sker när jag är patient eller arbetskamrat.

Tycker du annorlunda, så får du gärna argumentera för en sådan ståndpunkt.
Kvalificerat skitprat. Vad för verklighet är det du sitter och tolkar. Det finns definitivt något som hindrar SoS/IVO att genomföra aktuell typ av utredning. Skulle diagnosen dock ha fastställts i samband med t.ex. en dom är det givetvis något som går att ta hänsyn till.
Citera
2014-01-01, 17:28
  #11992
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Kvalificerat skitprat. Vad för verklighet är det du sitter och tolkar. Det finns definitivt något som hindrar SoS/IVO att genomföra aktuell typ av utredning. Skulle diagnosen dock ha fastställts i samband med t.ex. en dom är det givetvis något som går att ta hänsyn till.


Det gjorde dem med Troilius...han befanns inte vara redo.
Citera
2014-01-01, 18:14
  #11993
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Kvalificerat skitprat. Vad för verklighet är det du sitter och tolkar. Det finns definitivt något som hindrar SoS/IVO att genomföra aktuell typ av utredning. Skulle diagnosen dock ha fastställts i samband med t.ex. en dom är det givetvis något som går att ta hänsyn till.

(min fetning)

Du påstår det ja.

Du använder ju till och med förstärkningsordet 'definitivt'.
Då kvitterar jag med att påstå, att det definitivt nu är du som har bevisbördan, så därför lutar jag mig tillbaka i fåtöljen och ber vänligt, men mycket bestämt, dig att ange:

KÄLLA, tack!
Citera
2014-01-01, 20:31
  #11994
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
(min fetning)

Du påstår det ja.

Du använder ju till och med förstärkningsordet 'definitivt'.
Då kvitterar jag med att påstå, att det definitivt nu är du som har bevisbördan, så därför lutar jag mig tillbaka i fåtöljen och ber vänligt, men mycket bestämt, dig att ange:

KÄLLA, tack!
Idiot! Så här börjar regeringsformen, landets mest centrala grundlag.

Citat:
1 kap. Statsskickets grunder

1 § All offentlig makt i Sverige utgår från folket.

Den svenska folkstyrelsen bygger på fri åsiktsbildning och på allmän och lika rösträtt. Den förverkligas genom ett representativt och parlamentariskt statsskick och genom kommunal självstyrelse.

Den offentliga makten utövas under lagarna.

Det saknas lag som tillåter SoS/IVO att genomföra aktuell utredning. Om du är av annan uppfattning föreslår jag att du lyfter röven ur fåtöljen och själv anger en källa, d.v.s. en lag i det här fallet.
Citera
2014-01-01, 21:40
  #11995
Medlem
HerrVesslas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Idiot! Så här börjar regeringsformen, landets mest centrala grundlag.



Det saknas lag som tillåter SoS/IVO att genomföra aktuell utredning. Om du är av annan uppfattning föreslår jag att du lyfter röven ur fåtöljen och själv anger en källa, d.v.s. en lag i det här fallet.
Bohlwinkel, du är en av få användare på forumet som skulle kunna läsa en lagtext om brandskydd och lyckas blanda den med inslag av brottsbalken...

Om du tittar närmare på de lagar och förordningar som styr Socialstyrelsens tillsyn av legitimationer så skulle du se att det faktiskt inte finns specificerat vad Socialstyrelsen har rätt att kräva för legitimation annat än läkarexamen och godkänd AT-tjänstgöring. Socialstyrelsen kan naturligtvis inte tvinga Brasa till något men de kan enkelt avslå hans ansökan om legitimation med motiveringen att han inte förebringat något som visat att de omständigheter (läs kriminell och psykiskt abnorm personlighet) som fanns då brotten begicks inte kvarstår idag. Och nej, det står ingenting i lagen om att Socialstyrelsen har rätt att begära friskhetsintyg på kriminella dårar som Brasa. Och om Brasa inte gillar läget så kan han ju alltid överklaga en sådan motivering. Och förlora.
Citera
2014-01-01, 21:57
  #11996
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Skärp er för helvete, detta är inte er privata chattkanal. OT raderat.

/Moderator
Citera
2014-01-01, 22:10
  #11997
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrVessla
Bohlwinkel, du är en av få användare på forumet som skulle kunna läsa en lagtext om brandskydd och lyckas blanda den med inslag av brottsbalken...

Om du tittar närmare på de lagar och förordningar som styr Socialstyrelsens tillsyn av legitimationer så skulle du se att det faktiskt inte finns specificerat vad Socialstyrelsen har rätt att kräva för legitimation annat än läkarexamen och godkänd AT-tjänstgöring. Socialstyrelsen kan naturligtvis inte tvinga Brasa till något men de kan enkelt avslå hans ansökan om legitimation med motiveringen att han inte förebringat något som visat att de omständigheter (läs kriminell och psykiskt abnorm personlighet) som fanns då brotten begicks inte kvarstår idag. Och nej, det står ingenting i lagen om att Socialstyrelsen har rätt att begära friskhetsintyg på kriminella dårar som Brasa. Och om Brasa inte gillar läget så kan han ju alltid överklaga en sådan motivering. Och förlora.
Du verkar ha missat att han inte diagnostiserats med psykiskt abnorm personlighet (om man bortser från alla hobbypsykologer på Flashback) så det finns ingen sådan diagnos att hänvisa till för Sos/IVO. Det är liksom det hela diskussionen handlar om.

Som alla hobbypsykologer på Flashback påstår är ML säkert en fullblodspsykopat men det är ingen källa SoS/IVO kommer att hänvisa till, vilket de flesta inser.
Citera
2014-01-01, 22:24
  #11998
Medlem
HerrVesslas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Du verkar ha missat att han inte diagnostiserats med psykiskt abnorm personlighet (om man bortser från alla hobbypsykologer på Flashback) så det finns ingen sådan diagnos att hänvisa till för Sos/IVO. Det är liksom det hela diskussionen handlar om.

Som alla hobbypsykologer på Flashback påstår är ML säkert en fullblodspsykopat men det är ingen källa SoS/IVO kommer att hänvisa till, vilket de flesta inser.
Det har ingen som helst betydelse att han inte fått någon diagnos tidigare. För att han ska kunna legitimeras igen så krävs det att han visar att de omständigheter kring hans person som förelåg vid brottsligheten inte finns längre. Och hur ska han kunna visa det om han inte underkastar sig en psykiatrisk undersökning? Det finns mängder av exempel på hur systemet fungerar gällande detta, titta in i tråden om Carl Troilius så ser du vad jag menar.
Citera
2014-01-01, 23:12
  #11999
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrVessla
Det har ingen som helst betydelse att han inte fått någon diagnos tidigare. För att han ska kunna legitimeras igen så krävs det att han visar att de omständigheter kring hans person som förelåg vid brottsligheten inte finns längre. Och hur ska han kunna visa det om han inte underkastar sig en psykiatrisk undersökning? Det finns mängder av exempel på hur systemet fungerar gällande detta, titta in i tråden om Carl Troilius så ser du vad jag menar.
Troilius-fallet är av ett antal goda skäl inte särskilt tillämpligt här. Det är inte en undantagshändelse att läkare deslegitimeras pga begångna brott, och det finns en relativt väl etablerad praxis som följs. SocS kommer varken att försöka leda i juridiskt bevis att Brasa till sin disposition är en närig skitstövel med måttlig respekt för lagar och förordningar eller ålägga honom att bevisa att han inte är det.
Citera
2014-01-01, 23:54
  #12000
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrVessla
Det har ingen som helst betydelse att han inte fått någon diagnos tidigare. För att han ska kunna legitimeras igen så krävs det att han visar att de omständigheter kring hans person som förelåg vid brottsligheten inte finns längre. Och hur ska han kunna visa det om han inte underkastar sig en psykiatrisk undersökning? Det finns mängder av exempel på hur systemet fungerar gällande detta, titta in i tråden om Carl Troilius så ser du vad jag menar.
Har du inte begripit att han är dömd till fänglese, inte till sluten psykiatrisk vård? Domstolen har inte ansett honom psykiskt sjuk. Vad ska han bevisa i det läget menar du?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback