2022-05-23, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ua571c
Jodå. Osannolikt men sant. Idag har det faktiskt gått exakt tio år sedan det multikriminella psykopat-mongot och tillika anti-geniet Lundberg satte eld på Harry "Shines" (!) villa.

Kl 04.02 den 24 februari 2012 hör väktaren Thelaus plötsligt en lång ihållande ton.

Och resten är Flashback-historia.

Grattis på årsdagen. Eller nå't.
Sveriges mest inkompetente pyroman någonsin. Jag har skrattat så mycket åt hur han avslöjade sig själv utan att ens veta om det.

Visst var det Harry Scheins villa han köpte och brände ner?
Citera
2022-05-23, 17:44
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Sveriges mest inkompetente pyroman någonsin. Jag har skrattat så mycket åt hur han avslöjade sig själv utan att ens veta om det.

Visst var det Harry Scheins villa han köpte och brände ner?

Utan att blinka berättar han att han använde 10 flaskor tändvätska och 40 liter diesel för att få fjutt på brasan på tomten på Värmdö…
Citera
2022-05-23, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Utan att blinka berättar han att han använde 10 flaskor tändvätska och 40 liter diesel för att få fjutt på brasan på tomten på Värmdö…
Att han ringde larmcentralen och ropade att det brinner i villan, utan att ha kopplat ur GPS:en på vare sig sin telefon eller sin bil - varpå polisen snabbt kunde slå fast att han hade suttit precis utanför den brinnande byggnaden när han ringde (och att bilen dessutom hade stått parkerad där i någon timme!) - tycker jag är vansinnigt komiskt.
Citera
2022-05-23, 17:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Att han ringde larmcentralen och ropade att det brinner i villan, utan att ha kopplat ur GPS:en på vare sig sin telefon eller sin bil - varpå polisen snabbt kunde slå fast att han hade suttit precis utanför den brinnande byggnaden när han ringde (och att bilen dessutom hade stått parkerad där i någon timme!) - tycker jag är vansinnigt komiskt.

Jag har som sagt inte läst hela tråden eller FUP, men han verkar ha minst ett par skruvar lösa.
Citera
2022-05-23, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag har som sagt inte läst hela tråden eller FUP, men han verkar ha minst ett par skruvar lösa.
Jag tror att han maskade sitt telefonnummer i det där samtalet så att det inte skulle bli så genomskinligt, men polisen listade ju snabbt ut att det troligen var han och beslagtog mobilen för att titta på den, och då rullades det minsann upp...
Citera
2022-05-23, 18:02
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Jag tror att han maskade sitt telefonnummer i det där samtalet så att det inte skulle bli så genomskinligt, men polisen listade ju snabbt ut att det troligen var han och beslagtog mobilen för att titta på den, och då rullades det minsann upp...

Ja, herregud vilket snille.
Att han lånat ut bilen till vemsomhelst på studentboendet, och att denne vemsomhelst skulle ha haft ett trängande behov av att åka till Kevinge strand och köra samma runda som Dr Brasa gjort ett par ggr tidigare, det är så osannolikt så det finns inte.
Bara i hans egen lilla värld.
Citera
2022-05-24, 19:14
Medlem
…och jag som trodde att läkare var intelligenta
Citera
2022-05-24, 20:11
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vavadejasa
…och jag som trodde att läkare var intelligenta

…men så brann ju Dr Brasas leg upp oxå. Numera rufflar han ju med husaffärer…
Citera
2022-06-22, 13:15
Medlem
Fuskade in sig på läkarprogrammet, fuskade på tenta, ljög om att han gjort militärtjänst som fallskärmsjägare trots att han aldrig ens gjort en dag i lumpen. Mängder med stöldgods hemma.

Han är fascinerande utöver den där mordbranden.
Citera
2022-12-02, 17:58
Medlem
Schournalistens avatar
Vad är det här för mål där Magnus Lundberg inte är part men Åsa Wihlbeck är det?
Citera
2023-01-18, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Varför har ägaren/VD, Jonni Frisberg, ett telefonnummer till RandomMakingMovies registrerat på sig?

Den här personen säljer byggmaskiner en masse på Facebook och påstår sig bo o Haparanda eller Jokkmokk. Vad är det för fuffens egentligen? Står skriven i Stockholm
Citera
2023-01-18, 14:24
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikikarn
Den här personen säljer byggmaskiner en masse på Facebook och påstår sig bo o Haparanda eller Jokkmokk. Vad är det för fuffens egentligen? Står skriven i Stockholm
Vad använder han för namn, firmanamn och adress när han säljer? Säljer han till privatpersoner? Vad för produkter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in