2014-01-01, 14:07
Medlem
Min kille och jag bor en bit ifrån varandra och firade inte jul ihop. Jag köpte dock en julklapp till honom. Inget märkvärdigt alls då vi inte har varit tillsammans så länge (3 månader). Eller vi sågs första gången för tre månader sen men blev snabbt tillsammans.

I alla fall så sa jag till honom på telefon dagen innan julafton att jag hade köpt en julklapp till honom. Då sa han att han nog hade något till mig me. Inget mer med det. Dagen innan nyårsafton träffades vi igen, då sa jag att jag hade med mig julklappen varav han säger att han hade slängt min (han skojade) men sen när han hade fått sin julklapp så fick jag ingenting. Han hade inte köpt något på så många dagar det är inte saker jag vill ha och jag bryr mig inte vad jag får men principen och att han inte ger mig något alls sårade mig.

Jag skrev en tråd om honom förr att han är ego i sängen också eller att han tror att jag bara gillar "ut och in" eller vad man ska säga. Inget förspel alls eller att han ens tar i mig trots att jag har sagt att jag gillar det. Jag märker och känner att han ändå tycker om mig väldigt mycket men varför är det så här tror ni?

Jag skulle ha fått riktigt dåligt samvete om jag inte hade någon julklapp till den som ger mig när jag dessutom har vetat om nästan en vecka innan att jag ska få en.

En sak till. När vi träffar folk han känner så skämtar han med dom och presenterar mig som hans revisor (han har egen firma). Ska även tilläggas att han är 35 och inte 17.

Är det jag som är känslig? Jag var lite deppig/sur idag när vi skulle skiljas åt för att det är så mycket jag vill säga men då säger han "jag avskyr när folk går och är sura" men han skulle iväg och käka middag med hans släkt så vi hann inte prata om detta idag.

Hjälp, jag exploderar snart!
Citera
2014-01-01, 14:09
Medlem
du är inte känslig, du är kvinna
Citera
2014-01-01, 14:10
Medlem
Kanske var lite otydlig men jag är inte hans revisor och har inget med företaget att göra...
Citera
2014-01-01, 14:16
Medlem
Cubalibre77s avatar
Du "låter" väldigt ung? och han är 35?

Jag får en känsla av att du är kär i honom medan för
han är det mer som ett kk-förhållande...

Du skriver att han är egoistisk i sängen, och han kan
inte ens lägga ner lite tid på att köpa dig en julklapp?

Inget att satsa på skulle jag vilja säga.
Citera
2014-01-01, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakintebanana
du är inte känslig, du är kvinna

Citat:
Ursprungligen postat av Cubalibre77
Du "låter" väldigt ung? och han är 35?

Jag får en känsla av att du är kär i honom medan för
han är det mer som ett kk-förhållande...

Du skriver att han är egoistisk i sängen, och han kan
inte ens lägga ner lite tid på att köpa dig en julklapp?

Inget att satsa på skulle jag vilja säga.

Jag är 26 men jag är så frustrerad så det är nog därför jag låter yngre kanske. Men han säger att han vill ha mig men han visar det inte så bra. Vad ska jag göra? Ska jag ställa ultimatum att tar du inte i mig och berättar för folk vem jag är eller lägger ner ner tid på mig så är det slut?
Citera
2014-01-01, 14:25
Medlem
TheElizas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackwidow2014
Min kille och jag bor en bit ifrån varandra och firade inte jul ihop. Jag köpte dock en julklapp till honom. Inget märkvärdigt alls då vi inte har varit tillsammans så länge (3 månader). Eller vi sågs första gången för tre månader sen men blev snabbt tillsammans.

I alla fall så sa jag till honom på telefon dagen innan julafton att jag hade köpt en julklapp till honom. Då sa han att han nog hade något till mig me. Inget mer med det. Dagen innan nyårsafton träffades vi igen, då sa jag att jag hade med mig julklappen varav han säger att han hade slängt min (han skojade) men sen när han hade fått sin julklapp så fick jag ingenting. Han hade inte köpt något på så många dagar det är inte saker jag vill ha och jag bryr mig inte vad jag får men principen och att han inte ger mig något alls sårade mig.

Jag skrev en tråd om honom förr att han är ego i sängen också eller att han tror att jag bara gillar "ut och in" eller vad man ska säga. Inget förspel alls eller att han ens tar i mig trots att jag har sagt att jag gillar det. Jag märker och känner att han ändå tycker om mig väldigt mycket men varför är det så här tror ni?

Jag skulle ha fått riktigt dåligt samvete om jag inte hade någon julklapp till den som ger mig när jag dessutom har vetat om nästan en vecka innan att jag ska få en.

En sak till. När vi träffar folk han känner så skämtar han med dom och presenterar mig som hans revisor (han har egen firma). Ska även tilläggas att han är 35 och inte 17.

Är det jag som är känslig? Jag var lite deppig/sur idag när vi skulle skiljas åt för att det är så mycket jag vill säga men då säger han "jag avskyr när folk går och är sura" men han skulle iväg och käka middag med hans släkt så vi hann inte prata om detta idag.

Hjälp, jag exploderar snart!

Bad news (för dig alltså): Ni är inte ens ihop - åtm. tycker han inte det. Men han kanske säger till dig att ni är ihop så att han ska få kn***a. Han är ego i sängen och köper inte ens en julklapp. Hallå?! Lyd ett gott råd och dumpa honom.
Citera
2014-01-01, 14:32
Medlem
Katzyns avatar
Jag tycker det är helt okej att inte köpa en julklapp när man varit ihop så kort tid och han visste ju inte att du köpt en förrän strax innan.

Däremot ska han förstås inte ljuga och påstå att han ska ge dig en och sen inte göra det och inte ens kommentera det.
Citera
2014-01-01, 14:35
Medlem
Cubalibre77s avatar
Det känns helt klart som att det inte är något förhållande att satsa på, men visst kan jag ha fel.

Men det känns verkligen som att han spelar ett spel bara, och ett dåligt sådant. Om han nu bara är ute efter att få stoppa in den i dig och vill fortsätta göra det så borde han anstränga sig mer. Men han har tydligen inga problem med att visa vilket "svin" han är, och det är ju "tur" för dig! Dumpa honom!
Citera
2014-01-01, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheEliza
Bad news (för dig alltså): Ni är inte ens ihop - åtm. tycker han inte det. Men han kanske säger till dig att ni är ihop så att han ska få kn***a. Han är ego i sängen och köper inte ens en julklapp. Hallå?! Lyd ett gott råd och dumpa honom.

Grejen är den att jag har ju träffat hela hans familj och delar av hans släkt och dom skojar och så att vi kommer vara tillsammans jämt och så där. Har aldrig tänkt förr att han bara har mig som ett kk. Ska ta ett ordentligt snack med honom när tillfälle ges. Det kommer dock ske på telefon.

Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jag tycker det är helt okej att inte köpa en julklapp när man varit ihop så kort tid och han visste ju inte att du köpt en förrän strax innan.

Däremot ska han förstås inte ljuga och påstå att han ska ge dig en och sen inte göra det och inte ens kommentera det.

Fast det var ju inte strax innan? Jag köpte innan jul och berättade det då också. Sen gav jag honom den i förr går. Alltså visste han om det en vecka innan jag träffade honom.
Citera
2014-01-01, 14:37
Bannlyst
varför är du "tillsammans" med honom? varför dras du till idioter...? skyll inte på andra när det går fel, det är ju ditt liv och dina val.
Citera
2014-01-01, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubalibre77
Det känns helt klart som att det inte är något förhållande att satsa på, men visst kan jag ha fel.

Men det känns verkligen som att han spelar ett spel bara, och ett dåligt sådant. Om han nu bara är ute efter att få stoppa in den i dig och vill fortsätta göra det så borde han anstränga sig mer. Men han har tydligen inga problem med att visa vilket "svin" han är, och det är ju "tur" för dig! Dumpa honom!

Grejen är den att han är världens snällaste på alla andra plan. Han är så omtänksam mot sina medmänniskor och har själv blivit bedragen av hans ex och säger att han aldrig någonsin skulle kunna göra så mot någon som hon gjorde och det tror jag verkligen på.
Citera
2014-01-01, 14:40
Medlem
Lite trist scenario du målat upp.

Jag får känslan att han nog tycker om dig, men är långtifrån redo att öppet visa ni har en relation och att satsa på den. Därför han inte direkt presenterar dig och att ni är ett par.

Möjligen ser dig mer som nåt tillfälligt och som en älskarinna än som blivande fru.

Sedan har vi egot och bristen på att uppmärksamma dina behov. Det visar att han lever i en värld där hans behov är viktiga medan andras behov uppmärksammas bara när det gynnar honom om ens då.

Men svårt säga. Du får fråga dig själv vad du vill leva med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in