2014-01-01, 09:46
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men nu pratade vi om Marinas mobil. "De sista mobilrörelserna från hennes telefon är alla i närområdet från hemmet". Varför då söka i Brobacka? Det är säkert som du säger, att det var där FS mobil var. Men det är för att polisen bestämde sig från början att det var FS som var ansvarig, inte för att den koncentrerade sig kring där Marinas mobil var.
Jag förstår vad du menar men problemet är väl inte att man kollade fs först ? Det händer ju i alla de här fallen, i arbogafallet ex så kollades pappan och pojkvännen upp först.

Problemet för fs är att han har varit misstänkt sedan 2010, de andra fallen man ser där de tar den närmsta anhöriga brukar man släppa ganska fort om det inte finns någon anledning att hålla kvar personen.

T om du måste ju inse att fs har mycket emot sig och nu sitter häktad återigen...
Oavsett om man tror på fs eller ej har karln suttit länge i olika omgångar i detta fall nu.
Citera
2014-01-01, 09:48
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är ingen annan än FS som har kunnat sms:a detta - och han raderade därför också skyndsamt detta sms.
Pratar vi om smset fs påstod att han aldrig fick ?
Citera
2014-01-01, 09:48
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Om det är som du säger, varför skulle han då ha raderat sms;et? Ja, det är nyårsdagen så jag är lite extra trött...
Han glömde att han måste frigöra en natt till en alt. gm.
Citera
2014-01-01, 09:51
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Pratar vi om smset fs påstod att han aldrig fick ?
Ja, sms:et han aldrig fick - men nu har raderat.
Citera
2014-01-01, 09:52
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Jag förstår vad du menar men problemet är väl inte att man kollade fs först ? Det händer ju i alla de här fallen, i arbogafallet ex så kollades pappan och pojkvännen upp först.

Problemet för fs är att han har varit misstänkt sedan 2010, de andra fallen man ser där de tar den närmsta anhöriga brukar man släppa ganska fort om det inte finns någon anledning att hålla kvar personen.

T om du måste ju inse att fs har mycket emot sig och nu sitter häktad återigen...
Oavsett om man tror på fs eller ej har karln suttit länge i olika omgångar i detta fall nu.

Ja det ser mörkt ut för FS. Jag håller med dig. Han har suttit länge i olika omgångar med friande domar tidigare dock.

Problemet för FS är väl att det hela tiden sökts efter bevis just mot honom och att de inte innan iaf, har sökt runt Marinas övriga kontaktnät, som har visat sig varit större än vad jag iaf hade räknat med. Det i sin tur försvårar väl just det här med att utelsluta alt GM´s särskilt efter så lång tid. Det finns folk som byter telefonnr och har man då haft ett oreggat kontantkort kan det vara svårt att hitta människor som enbart är skrivna med nicknames i telefonen.

Det som då är svårigheten till det är dock en sak som kan tala för FS fördel i det här tror jag. Hittills har det varit det. Men visst, nu finns en kropp och vem vet, det framkommer kanske något i resningen nu.

Olidligt för alla berörda är det här iaf.
Citera
2014-01-01, 09:54
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Han glömde att han måste frigöra en natt till en alt. gm.

Aha du tänker så.. Jag måste läsa igen, det går lång tid mellan gångerna ibland när jag ska återgå till FUP, gällande datumen som är aktuella. Tack för att du förklarade hur du menade iaf.
Citera
2014-01-01, 10:00
Avslutad
Citat:
Det är intressanta upplysningar du kommer med här; då kan man kanske utgå från att polisen koncentrerat sitt arbete på att försöka få fast MJ:s mördare: han som sms:ade till sig själv: "Jag blir kvar tills i morgon." - tills han kom på att fleecefilten kanske inte var helt orubblig och strax därpå raderade sitt sms.
Visst är det intressant. Håller med om att de åtgärder man vidtagit tyder på att man jobbat för att sätta fast mördaren. Det förvånar en del, som inte förstår att polisarbetet bedrivs utifrån det faktaunderlag som finns och inte fritt associerande och vilda spekulationer. Det faktabaserade arbetet bar också frukt och snart får samhället ta över försörjninigsbördan för gm. Eller visst ja, den bördan har väl samhället redan idag och har väl nästan alltid haft för FS. Delat med den kvinna som han för närvarande parasiterat på och bestulit.
Citera
2014-01-01, 10:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rogerivar
Det erkänner han i det sista förhöret som var den 18 dec.

https://anonfiles.com/file/474b9ade4eafa12e148203b170485526

I slutet på detta förhör när Berry Nejding tar över blir han dessutom skickligt snärjd om de två fordonsförfrågningarna så det råder inget tvivel om att han gjort dessa också.
Som vanligt tappar han humöret ock avbryter förhöret, ett klart tecken på skuld.
Välkommen!

Ja det förhöret är väldigt intressant. När Smsen kommer på tal är det helt klart obekväma frågor för FS. Särskilt när han får frågan om smset som han raderat, och ifall det är från marina. Han svarar: Ja, det bör det väl vara. Och han får motfrågan: om hon levde vid det här tillfället, när togs hon då av daga? När han inser att han gick i fällan flippar han fullständigt.
Citera
2014-01-01, 10:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det beror på hur mycket som är kvar på det egna kontot - samt offrets saldo.
Nej, det gick att vänta tills Marina kom till en mer lättstädad plats.
Citat:
Det är ingen annan än FS som har kunnat sms:a detta - och han raderade därför också skyndsamt detta sms.
Jo, vem som helst som hade Marinas mobil i sin besittning kunde messa.
Citera
2014-01-01, 10:28
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Nej, det gick att vänta tills Marina kom till en mer lättstädad plats.

Jo, vem som helst som hade Marinas mobil i sin besittning kunde messa.

Det förutsätter att det är planerat. Det gäller ju såväl om FS är skyldig eller om en alt GM är skyldig. Har det skett i affekt så är det logiskt att Marina blivit dödad i sin säng.
Citera
2014-01-01, 10:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det förutsätter att det är planerat. Det gäller ju såväl om FS är skyldig eller om en alt GM är skyldig. Har det skett i affekt så är det logiskt att Marina blivit dödad i sin säng.
Diskussionen utgick från att brottet var planerat, vilket jag betvivlar.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
En till lös tråd:
Vad är det som säger att inte FS haft någon Flashbackmedlem som medhjälpare? Denne kanske inte bara träffat honom efter brottet utan även före. Nu är i så fall personens uppgift att fylla tråden med villospår med förhoppningen att åklagaren tror på dem. Jag tycker detta är mycket viktigare att utreda än 195 namn i en telefonbok.
Det förutsätter att brottet är planerat. Jag tror ingen planerar ett blodigt brott på den mest svårstädade platsen i bostaden, och städar efteråt.
Citera
2014-01-01, 10:32
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Diskussionen utgick från att brottet var planerat, vilket jag betvivlar.

My bad. Men nu är Smålandstintin alltså av åsikten att GM kan ha haft hjälp alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in