Citat:
Ursprungligen postat av
Konservatic
Jag förstår vad du menar men problemet är väl inte att man kollade fs först ? Det händer ju i alla de här fallen, i arbogafallet ex så kollades pappan och pojkvännen upp först.
Problemet för fs är att han har varit misstänkt sedan 2010, de andra fallen man ser där de tar den närmsta anhöriga brukar man släppa ganska fort om det inte finns någon anledning att hålla kvar personen.
T om du måste ju inse att fs har mycket emot sig och nu sitter häktad återigen...
Oavsett om man tror på fs eller ej har karln suttit länge i olika omgångar i detta fall nu.
Ja det ser mörkt ut för FS. Jag håller med dig. Han har suttit länge i olika omgångar med friande domar tidigare dock.
Problemet för FS är väl att det hela tiden sökts efter bevis just mot honom och att de inte innan iaf, har sökt runt Marinas övriga kontaktnät, som har visat sig varit större än vad jag iaf hade räknat med. Det i sin tur försvårar väl just det här med att utelsluta alt GM´s särskilt efter så lång tid. Det finns folk som byter telefonnr och har man då haft ett oreggat kontantkort kan det vara svårt att hitta människor som enbart är skrivna med nicknames i telefonen.
Det som då är svårigheten till det är dock en sak som kan tala för FS fördel i det här tror jag. Hittills har det varit det. Men visst, nu finns en kropp och vem vet, det framkommer kanske något i resningen nu.
Olidligt för alla berörda är det här iaf.