Citat:
Ursprungligen postat av
smålandtintin
För det första har vi inte talat daktning (fingeravtryckstagning, från latinets daktyloskopi) utan att frivilligt lämna ett DNA-prov.
För det andra har Maskroos ett mycket starkt motiv om det är så att hon var ihop med FS då brottet begicks. Ingen annan av era påstådda outredda personer har ett så tydligt motiv.
Vad skulle det motivet vara undrar jag? Marina höll inte fast FS i ett järngrepp, hon väntade tvärtom på att FS skulle hitta ett boende såvitt jag förstår?
Om jag får
spekulera fritt ur en massa andra mäns eventuella motiv skulle ju otrohet och hot om avslöjande till den gifta mannens fru kunna få en man att få frispel tex. En sådan situation skulle kunna spåra ur och leda till MJ´s död genom uppsåt eller olycka. Är det mindre troligt tycker du?
Det skulle jag iaf se som troligare motiv än att en ny bekantskap via internet skulle vara så angelägen att få träffa denna man första gången att hon med berått mod skulle vilja befinna sig på en mordplats. Jag finner det även märkligt att FS skulle ha litat på MR´s tystnad då kontakten, enligt underlag vi läst, enbart skett via telefon/internet. Jag tycker det låter lite väl långsökt.
Min bild av MR är inte att hon är en trasig själ utan socialt nätverk. Hon verkar ju ha bra kontakt med såväl föräldrar som syskon tex. Hon verkar inte, så vitt jag läst i tråden och i FUP inte besitta någon form av missbruksproblematik heller. MR studerar och har mål i livet. Hon lever inte på bidrag.
Skulle hon riskera allt detta på en man hon då aldrig tidigare träffat?
Sedan denna smutskastning på MR får mig att må illa. Hon kallas för det ena och det andra för att hon lever med en "sån jävla looser" som FS. Det gäller väl isåfall Marina med i mina ögon. Inte heller hon hade någon form av missbruksproblematik, umgicks flitigt med sin ena syster iaf men hon hade få vänner (kan vara självvalt såklart alla är olika) och en trasig relation till sin far. MEN hon valde denna "jävla looser" som pojkvän....
Och jag skulle vilja veta hur din teori kring kontakten skett då via FS och MR. Telefon? Dator?