2013-12-31, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Bra tänkt där.
Ja, vad vet man? Mycket rackarspel kanske. Tror polisen slänger ett öga hit då och då.
Själv utesluter jag ännu inte helt att vår man haft en viss hjälp i något skede.
Och jag har en viss uppfattning om var den hjälpen skulle komma ifrån.

Gott Nytt År förresten, bäste du!
Maskroosen är garanterat inblandad i avrättningen av MJ och det har jag trott länge.
Gott nytt år även till killergroupies gänget.
Citera
2013-12-31, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Maskroosen är garanterat inblandad i avrättningen av MJ och det har jag trott länge.

Vad säger polisen om den inblandningen då?
Citera
2013-12-31, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Ja, ett par timmar att dejta och komma på hur natten skall fortsätta.

Kläd & piskhämtning i ÖR för vidaretransport till hotell ?
MJ visar upp sin pistol, eller kanske urartar dejten åt det sämre hållet ?
MJ kanske vill att dejten skall avlägsna sig, men han tycker annat...
Var och när tankade hon bilen.
Citera
2014-01-01, 00:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Nokia 5100 har ett sk shared memory* eller dynamic memory vilket innebär att all info sparas på samma utrymme.
På ren svenska betyder det alltså att bilder, sms, mms, kontakter och samtalslistor sparas på ett och samma utrymme. Således, finns inte det ena kvar finns inte heller det andra. Eller för att tala klarspråk för dig, finns det några kontakter i telefonen så bör det även finnas samtalslistor. Så tolkar jag det som.

Nu skall jag iväg o fira nyår, återkom gärna i frågan då du har fakta

Gott nytt år till er alla
Alla datorer och mobiler har ett flyktigt arbetsminne och ett ickeflyktigt lagringsminne. Det förra förlorar data vid strömförlust, det senare behåller data vid strömförlust. I mobiler är arbetsminnet oftast ram och lagringsminnet flash. När det står i bruksanvisningen att data lagras hamnar det i lagringsminnet. Så det är skitsnack att all info sparas på samma utrymme.
Senast redigerad av Quarrel 2014-01-01 kl. 00:32.
Citera
2014-01-01, 00:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
En till lös tråd:
Vad är det som säger att inte FS haft någon Flashbackmedlem som medhjälpare? Denne kanske inte bara träffat honom efter brottet utan även före. Nu är i så fall personens uppgift att fylla tråden med villospår med förhoppningen att åklagaren tror på dem. Jag tycker detta är mycket viktigare att utreda än 195 namn i en telefonbok.
Det förutsätter att brottet är planerat. Jag tror ingen planerar ett blodigt brott på den mest svårstädade platsen i bostaden, och städar efteråt.
Citera
2014-01-01, 00:35
Medlem
Konservatics avatar
Äntligen är det 2014 och rättegången drar snart igång så att vi kan sätta punkt för de misstag som gjordes i tr o hr pga avsaknad av kropp.

Alla borde läsa obduktionsrapporten , även fup, någon måste dömmas för detta och mest sannolikt är det fs, ingen annan har haft tid och möjlighet till att genomföra avrättning och bortforsling.

Hur går det med rampen som det dryftats mycket om innan? Samt pressening som fattats enligt Laila
Citera
2014-01-01, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Äntligen är det 2014 och rättegången drar snart igång så att vi kan sätta punkt för de misstag som gjordes i tr o hr pga avsaknad av kropp.

Alla borde läsa obduktionsrapporten , även fup, någon måste dömmas för detta och mest sannolikt är det fs, ingen annan har haft tid och möjlighet till att genomföra avrättning och bortforsling.

Hur går det med rampen som det dryftats mycket om innan? Samt pressening som fattats enligt Laila

En fråga till er insatta, presenningen som kroppen hittades i är det säkert att den funnits på gården?

Och FS har berättat tidigare för polisen att han saknat en presenning som funnits på gården?
Citera
2014-01-01, 01:09
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic

Tja en sak är säker i alla fall och det vittne som drivit Hanssons försvar i hamn i de tidigare rättegångarna är numera ett avslutat kapitel. Hansson har väldigt stor fantasi och krav om trollande med knäna då det gäller bevis. Han ska hållas kort och ifrågasättas då han breder ut sina påståenden eftersom dom sällan har bärighet eller ens i närheten av verkligheten.

Åklagaren kommer mosa en hel del i kommande förhandling. Och svinet våldtäktsstryparen, mördaren Fredrik ska straffas för sitt vidriga brott han begått.

Tingsrättsfyllot är utskämd och ett stort skämt och han dömer nog aldrig ett fall till.
Citera
2014-01-01, 03:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Tja en sak är säker i alla fall och det vittne som drivit Hanssons försvar i hamn i de tidigare rättegångarna är numera ett avslutat kapitel. Hansson har väldigt stor fantasi och krav om trollande med knäna då det gäller bevis. Han ska hållas kort och ifrågasättas då han breder ut sina påståenden eftersom dom sällan har bärighet eller ens i närheten av verkligheten.

Åklagaren kommer mosa en hel del i kommande förhandling. Och svinet våldtäktsstryparen, mördaren Fredrik ska straffas för sitt vidriga brott han begått.

Tingsrättsfyllot är utskämd och ett stort skämt och han dömer nog aldrig ett fall till.

Det fetade. Källa på det ?
Citera
2014-01-01, 04:06
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42

Tänker du att MR då skulle varit inne i huset då MJ dödades? Eller menar du efter detta, dvs att MR hjälpt FS med paketering och städning?

Det jag tycker talar emot det är att jag har svårt att tro att man skulle hjälpa någon med ett sådant här brott, då man inte ens träffat personen i fråga utan enbart chattat på ett forum. Och hur skulle FS kontaktat MR? Telefon? Dator? Är det någons mobiler och datorer som blivit synade så är det ju FS. Det borde framkommit om dom haft en dialog om detta då? Då hade säkert saken varit avklarad i rond ett.
Citera
2014-01-01, 04:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Var och när tankade hon bilen.

Fråga polisen. Hon hade 10.000 i kontanter, det kan ju varit var som helst på vägen ?
Eller så har gm. betalt för soppan som tack för skjutsen.

En liten ledtråd om någon stackars utredare läser, är att om ni tar differensen mellan tanken vid FP och full tank, och räknar på medelförbrukningen => så kan man rita en cirkel vart hon kan tankat (fullt) utgående från ÖR (under förutsättning att man tankat fullt).

Är det gjort ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2014-01-01 kl. 04:15.
Citera
2014-01-01, 06:38
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
För det första har vi inte talat daktning (fingeravtryckstagning, från latinets daktyloskopi) utan att frivilligt lämna ett DNA-prov.
För det andra har Maskroos ett mycket starkt motiv om det är så att hon var ihop med FS då brottet begicks. Ingen annan av era påstådda outredda personer har ett så tydligt motiv.

Vad skulle det motivet vara undrar jag? Marina höll inte fast FS i ett järngrepp, hon väntade tvärtom på att FS skulle hitta ett boende såvitt jag förstår?

Om jag får spekulera fritt ur en massa andra mäns eventuella motiv skulle ju otrohet och hot om avslöjande till den gifta mannens fru kunna få en man att få frispel tex. En sådan situation skulle kunna spåra ur och leda till MJ´s död genom uppsåt eller olycka. Är det mindre troligt tycker du?
Det skulle jag iaf se som troligare motiv än att en ny bekantskap via internet skulle vara så angelägen att få träffa denna man första gången att hon med berått mod skulle vilja befinna sig på en mordplats. Jag finner det även märkligt att FS skulle ha litat på MR´s tystnad då kontakten, enligt underlag vi läst, enbart skett via telefon/internet. Jag tycker det låter lite väl långsökt.

Min bild av MR är inte att hon är en trasig själ utan socialt nätverk. Hon verkar ju ha bra kontakt med såväl föräldrar som syskon tex. Hon verkar inte, så vitt jag läst i tråden och i FUP inte besitta någon form av missbruksproblematik heller. MR studerar och har mål i livet. Hon lever inte på bidrag.
Skulle hon riskera allt detta på en man hon då aldrig tidigare träffat?

Sedan denna smutskastning på MR får mig att må illa. Hon kallas för det ena och det andra för att hon lever med en "sån jävla looser" som FS. Det gäller väl isåfall Marina med i mina ögon. Inte heller hon hade någon form av missbruksproblematik, umgicks flitigt med sin ena syster iaf men hon hade få vänner (kan vara självvalt såklart alla är olika) och en trasig relation till sin far. MEN hon valde denna "jävla looser" som pojkvän....

Och jag skulle vilja veta hur din teori kring kontakten skett då via FS och MR. Telefon? Dator?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in