2013-12-31, 18:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Är du yr i luvan?
Du skriver att hon varken kommer att få stöd eller frågor.
Det gäller om hon inte blir kallad, förstås. Märk inte ord.
Citera
2013-12-31, 18:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Det är 119 sidor, kan du specificera var denna info finns?
I hela. Eftersom det inte står att numren lagras, lagras de inte.
Citera
2013-12-31, 18:32
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Är du yr i luvan?
Du skriver att hon varken kommer att få stöd eller frågor.

Stöd har hon oavsett, och det har skrattats och gjorts narr av både EV och GB i denna tråden.
Det är alltså inte rimligt eller sannolikt att två kvinnor som är helt oberoende av varandra talar om hur svartsjuk och våldsam Fredrik är skulle ljuga.
Läser man sen Marinas brev är det mer cementerat.

Man har på ett osmakligt sätt förnedrat dom här kvinnorna i ämnet och följdfrågan om varför är en sak att fundera över. Det är nog så att dom trasiga tjejerna som kommit i Fredriks väg har råkat väldigt illa ut och han ska då fan inte framstå som någon sympatisk person och dom som våp eller lögnare.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-31 kl. 18:36.
Citera
2013-12-31, 18:39
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I hela. Eftersom det inte står att numren lagras, lagras de inte.

Vadå i hela, har du fullständigt tappat förståndet?
Det står att samtalslistor sparas. Telefonen har en kapacitet på att lagra 10 missade samtal, 10 mottagna och 20 slagna nummer.
Citera
2013-12-31, 19:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Vadå i hela, har du fullständigt tappat förståndet?
Det står att samtalslistor sparas. Telefonen har en kapacitet på att lagra 10 missade samtal, 10 mottagna och 20 slagna nummer.
Det är svårt att läsa bruksanvisningar ibland, jag förstår det.

Det står inte lagra (englska save) på missade och mottagna samtal, samt slagna nummer. Däremot står det lagra på meddelanden, telefonkontakter, anteckningar, radiostationsinställningar, e-brev mm. De finns kvar i telefonen även om batteriet tar slut.
Citera
2013-12-31, 19:34
Medlem
Grandiosos avatar
Och så friskar vi upp minnet lite:

Man känner riktigt av den laddade stämningen...

Senast redigerad av Grandioso 2013-12-31 kl. 19:45.
Citera
2013-12-31, 20:07
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Använda dem.

"Jag har tagit bilder som gjort vissa män mycket fogligare eftersom de vet att jag skulle använda dem om de gjorde mig(r) missnöjd".

(r) förmodligen en feltryck på tangentbordet.

Eller snarare en MSN-smiley.
Citera
2013-12-31, 20:11
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Hade ni läst tråden så hade ni redan haft svar på er fråga:

(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

Du får ursäkta men ditt ord är ungefär lika trovärdigt som FS:s egna.
Citera
2013-12-31, 20:39
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är svårt att läsa bruksanvisningar ibland, jag förstår det.

Det står inte lagra (englska save) på missade och mottagna samtal, samt slagna nummer. Däremot står det lagra på meddelanden, telefonkontakter, anteckningar, radiostationsinställningar, e-brev mm. De finns kvar i telefonen även om batteriet tar slut.

Nokia 5100 har ett sk shared memory* eller dynamic memory vilket innebär att all info sparas på samma utrymme.
På ren svenska betyder det alltså att bilder, sms, mms, kontakter och samtalslistor sparas på ett och samma utrymme. Således, finns inte det ena kvar finns inte heller det andra. Eller för att tala klarspråk för dig, finns det några kontakter i telefonen så bör det även finnas samtalslistor. Så tolkar jag det som.

Nu skall jag iväg o fira nyår, återkom gärna i frågan då du har fakta

Gott nytt år till er alla
Citera
2013-12-31, 20:56
Bannlyst
En till lös tråd:
Vad är det som säger att inte FS haft någon Flashbackmedlem som medhjälpare? Denne kanske inte bara träffat honom efter brottet utan även före. Nu är i så fall personens uppgift att fylla tråden med villospår med förhoppningen att åklagaren tror på dem. Jag tycker detta är mycket viktigare att utreda än 195 namn i en telefonbok.
Citera
2013-12-31, 21:40
Medlem
Citat:
En till lös tråd:
Vad är det som säger att inte FS haft någon Flashbackmedlem som medhjälpare? Denne kanske inte bara träffat honom efter brottet utan även före. Nu är i så fall personens uppgift att fylla tråden med villospår med förhoppningen att åklagaren tror på dem. Jag tycker detta är mycket viktigare att utreda än 195 namn i en telefonbok.

Medhjälpare alltså? Hur många tänker du då?

Och varför? Kärlek? Eller annat?
Citera
2013-12-31, 21:40
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
En till lös tråd:
Bra tänkt där.
Ja, vad vet man? Mycket rackarspel kanske. Tror polisen slänger ett öga hit då och då.
Själv utesluter jag ännu inte helt att vår man haft en viss hjälp i något skede.
Och jag har en viss uppfattning om var den hjälpen skulle komma ifrån.

Gott Nytt År förresten, bäste du!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in