2013-12-31, 04:55
Medlem
Vad händer för Man U i januarifönstret då?

Mina spekulationer (eller kanske rättare sagt förhoppningar):

In:
Powell (tillbaks från lån)

Ut:
Anderson (om det finns nån som vill ha honom)
Nani (ryktas om Juventus)
Buttner (lån eller såld)
Zaha (lån)
2013-12-31, 05:49
Medlem
gxflybabys avatar
Vad tror ni om Milan under januari fönstret?
2013-12-31, 06:00
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gxflybaby
Vad tror ni om Milan under januari fönstret?

Milan ska inte göra ett skit. I tre års tid har de plockat in mediokra truppspelare i något försök att förbättra sin felbalanserade trupp. Det är bättre att hålla ut den här säsongen, och verkligen tänka inför sommaren.

Det som istället behövs är en ordentlig utrensning i sommar, samtidigt som man verkligen eftersöker kvalitet i sina värvningar. Typ som Roma gjorde i år. Strootman, en världsklassmitffältare, en världsklassback i Benatia, och så fina spelare i Maicon, Gervinho och Ljajic. Märk väl att det är klasspelare som ändå inte går dyrt. Man plockar från rätt ligor och lag, samt under den absoluta hypen.

Det ska dock sägas att man får in Honda och Rami. Det räcker med råge för ett januari-fönster.
2013-12-31, 11:21
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Milan ska inte göra ett skit. I tre års tid har de plockat in mediokra truppspelare i något försök att förbättra sin felbalanserade trupp. Det är bättre att hålla ut den här säsongen, och verkligen tänka inför sommaren.

Det som istället behövs är en ordentlig utrensning i sommar, samtidigt som man verkligen eftersöker kvalitet i sina värvningar. Typ som Roma gjorde i år. Strootman, en världsklassmitffältare, en världsklassback i Benatia, och så fina spelare i Maicon, Gervinho och Ljajic. Märk väl att det är klasspelare som ändå inte går dyrt. Man plockar från rätt ligor och lag, samt under den absoluta hypen.

Det ska dock sägas att man får in Honda och Rami. Det räcker med råge för ett januari-fönster.

Helt rätt, Milan måste sluta arbeta efter devisen "kvantitet före kvalité". Självklart ett resultat av den ekonomiska situationen, men rensade man lite och slutade ta in medelmåttor skulle man kanske ha råd med någon spetsvärvning som faktiskt förbättrade startelvan.
2013-12-31, 13:50
Medlem
ojojros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getsperma
Vad händer för Man U i januarifönstret då?

Mina spekulationer (eller kanske rättare sagt förhoppningar):

In:
Powell (tillbaks från lån)

Ut:
Anderson (om det finns nån som vill ha honom)
Nani (ryktas om Juventus)
Buttner (lån eller såld)
Zaha (lån)

Vet inte om Powell kommer tillbaka nu i Januari han kan behöva lite mer tid i ett lag där han ändå får starta så han slipper ödsla tid på bänken i United. Själv hoppas jag att vi får in Koke eller Gundogan men man kan ju alltid drömma
2013-12-31, 13:56
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojojro
Vet inte om Powell kommer tillbaka nu i Januari han kan behöva lite mer tid i ett lag där han ändå får starta så han slipper ödsla tid på bänken i United. Själv hoppas jag att vi får in Koke eller Gundogan men man kan ju alltid drömma

Enligt mig är dock Powell redan en bättre mittfältare än Cleverley. För att inte tala om att han har enormt mycket större talang och potential. Men bäst av allt vore ju om man kunde plocka in någon helt ny också. Koke är ju en drömvärvning men även Herrera vore en enorm förstärkning.
2013-12-31, 14:09
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Enligt mig är dock Powell redan en bättre mittfältare än Cleverley. För att inte tala om att han har enormt mycket större talang och potential. Men bäst av allt vore ju om man kunde plocka in någon helt ny också. Koke är ju en drömvärvning men även Herrera vore en enorm förstärkning.

Vad grundar du det på? Powell har ju huvudsakligen spelat forward eller tia i Wigan, så väldigt svårt att veta hur han klarar av en position som en "åtta", även om han gjort det bra i Wigan. Att han har stor potential håller jag dock med om. Tror dock han mår bäst av att stanna kvar där resten av säsongen. Sen har han väl ett säsongslångt lån, så är det någon som ens vet om det går att avbryta?
2013-12-31, 15:13
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Vad grundar du det på? Powell har ju huvudsakligen spelat forward eller tia i Wigan, så väldigt svårt att veta hur han klarar av en position som en "åtta", även om han gjort det bra i Wigan. Att han har stor potential håller jag dock med om. Tror dock han mår bäst av att stanna kvar där resten av säsongen. Sen har han väl ett säsongslångt lån, så är det någon som ens vet om det går att avbryta?

Jag vet att han inte spelat så mycket som centralmittfältare i Wigan och jag kan ju inte med säkerhet säga att han skulle gå in i United och peta Cleverley på den positionen men bara om man ser till grundkvalité överlag så är han bättre än Cleverley. Sedan är han ung och ingen spelare som i dagsläget kommer styra upp Uniteds mittfält och rädda säsongen men det är i alla fall en spännande spelare med stor talang och utvecklingspotential som verkar förbannat hungrig.
Känner mig så less på Cleverley/Anderson som helt enkelt inte håller för United och som aldrig tycks utvecklas heller samtidigt som man har en spännande spelare på lån i Powell som gör det mycket bra.
2013-12-31, 15:54
Medlem
shitlists avatar
Wenger får se till att köpa t.ex Pato omgående, det duger inte att den fulle dansken ska vara toppforward nu när Giroud är skadad ..
2013-12-31, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Wenger får se till att köpa t.ex Pato omgående, det duger inte att den fulle dansken ska vara toppforward nu när Giroud är skadad ..

Hur har Pato sett ut sen han lämnade Milan? Både vad gäller poängproduktion och skador.
2013-12-31, 16:15
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist

Hellre Bendtner än Pato.
2013-12-31, 16:22
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasil
Hur har Pato sett ut sen han lämnade Milan? Både vad gäller poängproduktion och skador.

Skadefri men dålig målproduktion.

---

Napoli och Gonalons har det ju ryktats om sen i somras och nu har det blossat upp igen:

Citat:
The two also spoke recently since they are working on a deal for Gonalons for around 13 million euro. They have yet to complete the agreement, especially with the player on his wages, just as we reported yesterday. Today the Lyon president also downplayed the talk of the deal being completed on L’Equipe, he reiterated Gonalons is still his

http://www.gianlucadimarzio.com/calciomercato/lyon-president-aulas-denies-deal-with-napoli-has-been-reached-for-gonalons/

Någon som har koll på spelaren? Jag har sett honom några gånger men kan egentligen inte bedöma hans kvalité. Hoppas det är en lite spelskickligare typ än de man har...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in