2013-09-06, 19:34
Medlem
Fungerar IPL-system som man köper hem? Typ Philips Lumea?
Citera
2013-09-29, 23:34
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxirius
Fungerar IPL-system som man köper hem? Typ Philips Lumea?

Jag tvivlar.
Jag håller själv på att ta bort hår på bröst, mage och ben hos en hudvårdsklinik och deras laser är såpass stark att man knappt kan andas när laserstrålen kommer.

Och lasern måste vara stark, minst 25-35 joule och 70 graders hetta för att förstöra hårsäckarna helt. Svagare laser och hårsäckarna fortsätter producera igen efter ett tag.
Gissa varför el-giganten skriver att man behöver använda lumea ipl regelbundet..
Citera
2013-11-02, 11:52
Medlem
Kan man göra en behandling nu för att testa och sedan vänta och göra en ny om ett halvår/år eller behöver man göra det var 4-6v tills man är nöjd?

Tänker på Laser/IPL.. är student, så pengarna växer inte på träd..
Citera
2013-11-02, 15:42
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 690
Kan man göra en behandling nu för att testa och sedan vänta och göra en ny om ett halvår/år eller behöver man göra det var 4-6v tills man är nöjd?

Eftersom håret växer i flera faser så kommer du ha dödat några strån av en enda fas om du bara lasrar en gång. Därför lasrar man flera gånger och dödar varje ny fas som växer ut. Själv märktes stort resultat först efter andra gången, fast beror på hur ens hårväxt är också.
Citera
2013-11-07, 23:15
Medlem
r3dstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 690

Vissa ser resultat redan efter första gången, men när det gäller IPL så är det individuellt. Det bästa du kan göra för att vara säker på om laser är din typ av hårborttagningsmetod är att gå på en konsultation, då kan de bedöma om det funkar på dig (man utgår från hudtonen och hårtstråna).
Att göra en behandling efter 4 veckor är för tidigt, vi brukar säga 6-8 veckor men sen beror det självklart på personen och behandlingsområdet.
Citera
2013-11-15, 13:55
Medlem
Va har laser för negativa effekter i kroppen då?
Citera
2013-11-22, 23:02
Medlem
Någon som gjort hårborttagning hos hairfree? Är det ett bra företag? Kommer huden bli len när området är färdigbehandlat eller kommer den kännas stubbig?
Citera
2013-12-02, 19:04
Medlem
Obscurites avatar
Jag vet inte om min fråga passar in här men jag provar ändå då jag känner att en egen tråd inte riktigt känns nödvändigt. To the point.

Jag är en kille med skägg då som har en ovana att sitta och rycka ut strån ur mitt face och nu har jag lyckats dra av så många strån på ett och samma ställe att jag fått en tydlig kal fläck i mitt annars heltäckande ansiktsskägg så nu är min fråga hur lång tid kommer det ta innan håret börjar växa ut normalt där igen?

Har som sagt gått en tid nu och fortfarande har jag en kal fläck där, är det bara ge upp och raka av hela skägget eller kommer det växa där någon gång igen?
Citera
2013-12-05, 15:44
Medlem
Obscurites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurite
Jag vet inte om min fråga passar in här men jag provar ändå då jag känner att en egen tråd inte riktigt känns nödvändigt. To the point.

Jag är en kille med skägg då som har en ovana att sitta och rycka ut strån ur mitt face och nu har jag lyckats dra av så många strån på ett och samma ställe att jag fått en tydlig kal fläck i mitt annars heltäckande ansiktsskägg så nu är min fråga hur lång tid kommer det ta innan håret börjar växa ut normalt där igen?

Har som sagt gått en tid nu och fortfarande har jag en kal fläck där, är det bara ge upp och raka av hela skägget eller kommer det växa där någon gång igen?

Bumpar
Citera
2013-12-25, 23:15
Medlem
Har du fått ärr så kan det bli svårt beroende på om det bara är ytligt ärr eller om hårsäckarna även förstörts..
Citera
2013-12-31, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow
Jag tvivlar.
Jag håller själv på att ta bort hår på bröst, mage och ben hos en hudvårdsklinik och deras laser är såpass stark att man knappt kan andas när laserstrålen kommer.

Och lasern måste vara stark, minst 25-35 joule och 70 graders hetta för att förstöra hårsäckarna helt. Svagare laser och hårsäckarna fortsätter producera igen efter ett tag.
Gissa varför el-giganten skriver att man behöver använda lumea ipl regelbundet..

vad betalar du per gång?
Citera
2014-01-01, 23:38
Medlem
Akta er vad det gäller IPL tekniken, lästa för någon vecka sen om någon som gjort 2 treatments på en klinik med IPL metoden och det slutade med att denna person fick cancer som ska ha orsakats av ljusstrålarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in