2009-07-31, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elliot
Är lite nyfiken på varför du väljer att ta bort håret på armarna? Det låter överkurs på gränsen till fixering, i mina öron..

Jag har riktigt håriga armar också. Har aldrig känt mig bekväm med att vara hårig så det var väl bara att ta bort.
Citera
2009-08-04, 23:18
Medlem
Murviss avatar
Rakat mage, armhålorna och "där nere" ett bra tag nu sedan jag skaffade tjej. Kan ta en del tid ibland så jag funderar på att börja vaxa mig nu. Dock bara på magen. Vad ska man använda för produkt? Kan man använda sig av klassiska vaxningsprodukter som tjejer använder? Eller ska man köpa något speciellt. Vill ha bort, raggarsträng och håret på bröstet primärt.

Tacksam för svar
Citera
2009-08-07, 04:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slader
jag är en kille som har ganska mycket hår på bröstet och magen.Ganska tjockt.Då jag inte gillar håret,så brukar jag ta bort det. Har tidigare vaxat, men har nu tröttnat då det gör så jävla ont samt att jag får sjuka inflammationer som sitter i ca 1,5 veckor Jag har nu fått nog av vaxningen så jag har börjat raka mig med rakapparaten. Den blir ganska bra men ändå stickigt,samt får lite utslag dan efter. Det trista är iallafall att man har duktig stubb redan dan efter och det kanske inte är så kul för tjejen man dragit hem natten innan från krogen. Från att vart nästan slät till att vara igelkott Nu till min fråga! Finns det nå bättre alternativ till rakapparaten om man vill slippa undan stubben iallafall ett dygn??

Väldigt tacksam för hjälp!!

Mvh

Han som vill kunna vara slät när han raggar

Tjohoho

Först så måste jag säga att det värsta man kan vaxa är brösten. Du har väldigt tunn skin just där runt om brösten vilket kan hända att skinn åker bort också . Rakhyvlar med. Men att du använder Rakappparaten är 10000000000 gånger bättre. vill du bli av med stubben så ska du först köra bort allt med apparaten sedan tar du helst engångshyvlar och använd tvål istället för rakgele.

Alltså tvåla in magen, bröst efter du har trimmat och sedan tar du helst en engångs hyvel. Det funkar bra och man blir lite små röd men de är det bästa sättet enligt mig.
Citera
2009-08-07, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SuperVValle
Tjohoho

Först så måste jag säga att det värsta man kan vaxa är brösten. Du har väldigt tunn skin just där runt om brösten vilket kan hända att skinn åker bort också . Rakhyvlar med. Men att du använder Rakappparaten är 10000000000 gånger bättre. vill du bli av med stubben så ska du först köra bort allt med apparaten sedan tar du helst engångshyvlar och använd tvål istället för rakgele.

Alltså tvåla in magen, bröst efter du har trimmat och sedan tar du helst en engångs hyvel. Det funkar bra och man blir lite små röd men de är det bästa sättet enligt mig.

ok ska testa det=) tack
Citera
2009-08-13, 19:12
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Ärvt buskiga ögonbryn. Vem fixar detta för riksdaler i Stockholm?

Hej.

Jag är halvfinne och halvsvensk, så vi får "TURK, ARAB, JÄVLA NEGERHORA!!!" ur världen.

Jag är född med en jävla hårväxt på och kring ögonbrynen, jag har för fan knappt skägg!

Mina ögonbryn blir sk. "Unibrow" rätt snabbt, och växer så fort att jag måste ansa dom i alla fall minst en gång i veckan. Detta är inget jag orkar, då jag faktiskt inte har en jävla aning om hur man gör eller hur man bör noppa dessa. Vore enklare att "sköta" dom om det är rätt gjort.

Dom växer nära inpå ögonen, långt upp, ner mot sidorna/polisongerna och.. ja. Dom suger och jag hatar dom.

Var kan man få dessa "moderiktigt" om än inte riktigt GAY- Ansade i stockholmsregionen?
Citera
2009-08-14, 03:37
Medlem
Hack i ögonbrynet

Jag har ett hack i mitt ögonbryn.
Främst för att min flickvän gillar det. Men har fått frågan väldigt många gånger om jag har- eller ska ta hål i ögonbrynet.

Hittade några inlägg där vissa tror att det har med gäng eller liknande att göra.
Även ett rykte att det visar att man är homosexuell, vilket inte stämmer.

Läs
http://www.bukisa.com/articles/10197_why-guys-or-girls-cut-lines-into-their-eyebrows

Det visar sig inte att ha med gäng att göra, heller inte vissa grupper.
Utan, oavsett hudfärg/härkomst så gör (främst killar) det för att det är snyggt och för att damerna gillar det.
Citera
2009-08-14, 09:27
Medlem
Raka armarna

Hej!

Jag är kille och rakar armarna varje/varannan morgon i duschen. Jag undrar vad folket här på FB tycker om detta? Har egentligen ingen bra förklaring till varför jag gör det, förutom att jag tycker att det är osnyggt med hår på armarna!

Jag är alltid solbrun och det är inget som syns från avstånd. Och nej, jag är inte gay heller! Nå, vad tycker ni?
Citera
2009-08-14, 09:39
Medlem
janZZon86s avatar
Jag tycker att du är gay, varför ogillar du hår på armarna? Det är ju inte direkt mängder med hår?
Citera
2009-08-14, 10:53
Medlem
jag rakar också armarna, du är inte gay. Mkt fräscht och det framhäver dina muskler mkt mer vilket är trevligt!
Dock ogillar jag tjejer som har hår på armarna..
Citera
2009-08-14, 10:56
Medlem
Ser du inte ut som en turkbulgariskbrottare så är det bara fjolligt.
Citera
2009-08-14, 11:14
Medlem
ModeKungens avatar
Har många polare på gymmet som gör detta. Ser rätt bra ut, hade också gjort men känns onödigt då jag knappt har fjun.
Citera
2009-08-14, 11:31
Medlem
Afrokamels avatar
Känns onödigt att raka armarna, inte direkt mängder med hår som växer där ändå, och dessutom ser det jäkla fult ut att sedan få "stubb" om man missar att raka sig någon gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in