2013-07-15, 18:18
Medlem
KingKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extractor8
Jag bytte klonik och kör med lasersiod ny. Hjälper fortfarande inte.

Vad har du för färg på håret? Är din ljus mörk/ljus?
Citera
2013-07-15, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKhan
Vad har du för färg på håret? Är din ljus mörk/ljus?

väldigt ljus hy, med extramt grova svarta hår. Perfekt enligt kliniken för bästa resultat! Men tyvärr vart hårväxten betydligt värre.

Nu vågar man knappt lämna huset.
Citera
2013-07-25, 20:04
Medlem
Nån som har något tips på bra rakhyvlar samt raklödder?
Citera
2013-08-04, 12:13
Medlem
Grooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123ADHD
Elgigaten säljer maskiner för 5000:- som ska fungera, man ska till och med kunna lämna tillbaka den inom 120dagar tror jag om man inte är nöjd, jag är själv lite intresserad, det kanske vore nåt?

http://www.elgiganten.se/product/hem-hushall/rakning-och-harborttagning/BRA58298/braun-venus-naked-skin-ipl-harborttagning-med-ljus

http://www.elgiganten.se/product/hem-hushall/rakning-och-harborttagning/SC2003/philips-lumea-precision-plus-ipl-harborttagningssystem

http://www.youtube.com/watch?v=g7Y4B-wq6Ig

Frågan är dock om det fungerar på stora områden.

http://www.elgiganten.se/product/hem-hushall/rakning-och-harborttagning/SC2003/philips-lumea-precision-plus-ipl-harborttagningssystem

Fungerar den vid könshåret (pung och runt penis, etc)? Eller är det för känsligt (skulle det påverka negativt gällande framtida spermie produktionen)?
Senast redigerad av Groom 2013-08-04 kl. 12:22.
Citera
2013-08-08, 06:51
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groom

Fungerar den vid könshåret (pung och runt penis, etc)? Eller är det för känsligt (skulle det påverka negativt gällande framtida spermie produktionen)?
Just om det skulle påverka påsens funktion vet jag inte. Men jag vill minnas att jag läste någonstans att behandling på en kvinnas blygdläppar kan leda till missfärgning osv, därav rekommenderades inte det. Så det kanske finns liknande risk för mannen?
Citera
2013-08-09, 12:16
Medlem
CrilleKexs avatar
Är det någon som vet vilken hårborttagnings kräm som fungerar bäst till att använda på huvudet? Jag är grymt trött på att behöva raka det varje dag, och om jag kan hitta någon kräm el. dyl. som gör att jag bara behöver göra det t.ex. var 4:e el. var 5:e dag så skulle jag bli överlycklig.

Jag har hittat denna på nätet: Nair Tough Hair Coarse Hair Removal Cream. Är den fungerande tro? Och finns den i så fall att köpa någonstans här i Sverige? Lyckades bara hitta den på utländska web-sidor. :/
Citera
2013-08-20, 23:30
Medlem
Letar efter ett enkelt svar, om det finns.. Har lite oönskad hårväxt som jag helst vill få bort permanent, om det går? Jag verkar inte kunna hitta nått definitivt svar om detta är möjligt, ens med laser? Läste att det tydligen kommer tillbaka efter en viss tid med nya hårsäckar?

Har alla fall lite hår på mina överarmar som jag vill få bort eftersom de har blivit mörkt genom åren.. Har väl suttit å dragit i det någon gång ibland. Har dessutom lite hårväxt nedanför skulderbladen som jag vill få bort.
Citera
2013-08-26, 18:53
Medlem
NirvanAs avatar
Är det en skröna att man svettas mindre/luktar mindre om pungen är rakad istället för naturell?
Citera
2013-08-28, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latast85
Letar efter ett enkelt svar, om det finns.. Har lite oönskad hårväxt som jag helst vill få bort permanent, om det går? Jag verkar inte kunna hitta nått definitivt svar om detta är möjligt, ens med laser? Läste att det tydligen kommer tillbaka efter en viss tid med nya hårsäckar?

Har alla fall lite hår på mina överarmar som jag vill få bort eftersom de har blivit mörkt genom åren.. Har väl suttit å dragit i det någon gång ibland. Har dessutom lite hårväxt nedanför skulderbladen som jag vill få bort.

vissa säger att laser funkar, vissar säger att det inte alls funkar, jag tror seriöst inte att det finns något 100% som gör att det försvinner, sen beror det mycke på din kropp skulle jag tro, är själv ute efter lägga mycke pengar på att få bort skiten. Har inga problem att lägga 20 000, men då vill jag veta att skiten är borta för evigt oxå...

så jag skulle nog vänta några år till om jag vore du, om du orkar. finns en maskin på elgigaten som kostar 5000 där folk säger via recensioner att den har förändrat deras liv och att hårutväxten bara blir mindre och mindre och ljusare hår. heter philips ipl, och du har 60dagar att få tillbaka dina pengar iaf du är missnöjd.
Citera
2013-08-29, 15:27
Medlem
SFHDs avatar
Gör det väldigt ont att vaxa sig?
Senast redigerad av SFHD 2013-08-29 kl. 15:51.
Citera
2013-08-29, 17:02
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFHD

Första gången, ja. Då kan det göra rejält ont. Så ont att man nästan blir tårögd och tänker aldrig mer..Men det är en snabbt övergående smärta, det känns ju bara precis i ryckögonblicket. En duktig vaxare ser dessutom till att hålla emot ordentligt och jobbar snabbt. Sen kan vissa ställen på kroppen vara mer smärtkänsliga än andra. Att det tex känns mer att vaxa ljumskarna än vaderna. Fördelen med vaxning är att redan vid kanske andra besöket gör det betydligt mindre ont.
Citera
2013-08-29, 17:08
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFHD
Innan du redigerade ditt inlägg skrev du ju att du nyss hade gjort en vaxning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto