2013-12-31, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Försökte bara förklara att vad du säger inte per automatik är sanningen. Du behöver inte rycka av håret. Säg till åklagaren så kan du bli topsad i kinden, det hade jag gjort om jag inte haft något att dölja. (Å andra sidan hade jag inte blivit ihop med en mördare.)

Du får gärna förklara varför du anser hon skall frivilligt Daktas, men inte de 33 manliga kontakterna, trots att ett fingeravtryck på brottsplatsen inte är identifierat ? Men ID-bart...
Citera
2013-12-31, 13:24
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Källa på det.

Jag skulle vara tacksam om man identifierade Linköpingsdejten, Hollands-Allan, "en norsk man" mfl. som verkar var rena bdsm-kontakter, det vore en bra start. För att inte tala om Francois som var den sista MJ chattade med. Det kanske är Linköpingsdejten ?

Polisen har valt minsta motståndets lag och tagit upp de som hört av sig frivilligt, och mer eller mindre kastat chatloggar på, ringt och skrivit brev till utredarna. Då blir de tvungna att agera.

Hollandspåret vägrade man utreda i TR/HR. Ajjabajja så lagmännen...
Vad säger lagmännen tro om smygmobilen som RÅ far om osanning med ?
Sen finns det J.E som M chattade med natten den 28/7 och de bestämde att träffas.
Polis och åklagare har enögt bara tittat på Ms mobillogg och konstaterat att J.E sms:at, men de har inte återskapat vad J.E sms:at om.
Citera
2013-12-31, 13:27
Bannlyst
Citat:
Du får gärna förklara varför du anser hon skall frivilligt Daktas, men inte de 33 manliga kontakterna, trots att ett fingeravtryck på brottsplatsen inte är identifierat ? Men ID-bart...
För det första har vi inte talat daktning (fingeravtryckstagning, från latinets daktyloskopi) utan att frivilligt lämna ett DNA-prov.
För det andra har Maskroos ett mycket starkt motiv om det är så att hon var ihop med FS då brottet begicks. Ingen annan av era påstådda outredda personer har ett så tydligt motiv.
Citera
2013-12-31, 13:31
Bannlyst
Citat:
För det första har vi inte talat daktning (fingeravtryckstagning, från latinets daktyloskopi) utan att frivilligt lämna ett DNA-prov.
För det andra har Maskroos ett mycket starkt motiv om det är så att hon var ihop med FS då brottet begicks. Ingen annan av era påstådda outredda personer har ett så tydligt motiv.

Ok Sherlock, vad skall du jämföra hennes DNA mot ?
Citera
2013-12-31, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ok Sherlock, vad skall du jämföra hennes DNA mot ?
Annat som kan styrka att hon kände FS vid gärningstillfället. Det var för övrigt Maskroos själv som tog upp DNA-test. Det är helt ok att hon lämnar fingeravtryck också, det skulle kunna hjälpa till att avföra henne som gärningsman eller medhjälpare.
Citera
2013-12-31, 13:33
Medlem
maskrooss avatar
Citat:

Fetat: Vad skulle det hjälpa? Har de hittat okänt DNA någonstans? Fingeravtryck hade ju varit mer aktuellt kan jag tycka

EDIT: 2:a på den
Citera
2013-12-31, 13:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
I ett indiciemål är indiciekedjan den bindande bevisningen. De relevanta alternativen är redan uteslutna.

I Trollhättemålet utreddes väl två alternativa gm, och BOs mobil har inte kunnat öppnas så där kan ju finnas en uppsjö kontakter som inte utretts. Domstolen verkade nöjd ändå, eller hur? Så svaret på din fråga verkar vara - relevanta kontakter ska utredas, ytligt bekanta och kringpersoner ska man skita i. Frågor på det får du rikta till TR i Trollhättemålet.

Edit: Ett SMS som den åtalade förnekar att ha fått, är ett indicium som stärker indiciekedjan om det innehållsmässigt försvagar den åtalades sak. Och det är precis vad som är fallet här.
Vi är fortfarande överens, det är ett indiciemål.

I Trollhättan uteslöt TR alternativ GM därför att denne hade en tidslucka på 15 minuter och ytterdörren var låst. Jag vill se den domstol som utesluter en tidslucka på 12 timmar. Hur många alternativ GM ska uteslutas?
Citera
2013-12-31, 13:37
Bannlyst
Citat:
Annat som kan styrka att hon kände FS vid gärningstillfället. Det var för övrigt Maskroos själv som tog upp DNA-test. Det är helt ok att hon lämnar fingeravtryck också, det skulle kunna hjälpa till att avföra henne som gärningsman eller medhjälpare.

Du har ju ingen koll. Vad då, tandtråden i Övre Röra eller ?

Eftersom du nu har ändrat dig om fingeravtryck så aktualiserar jag samma fråga för dig att besvara:

Citera
2013-12-31, 13:39
Medlem
Citat:
Källa på det.

Jag skulle vara tacksam om man identifierade Linköpingsdejten, Hollands-Allan, "en norsk man" mfl. som verkar var rena bdsm-kontakter, det vore en bra start. För att inte tala om Francois som var den sista MJ chattade med. Det kanske är Linköpingsdejten ?

Polisen har valt minsta motståndets lag och tagit upp de som hört av sig frivilligt, och mer eller mindre kastat chatloggar på, ringt och skrivit brev till utredarna. Då blir de tvungna att agera.

Hollandspåret vägrade man utreda i TR/HR. Ajjabajja så lagmännen...
Vad säger lagmännen tro om smygmobilen som RÅ far om osanning med ?

Källa?
Jag utgår bl.a från din egna signatur, där du skriver att det finns 176 alt gm i Marinas telefon.
Men nu visar du att även du har en gräns för vad som är rimligt, även om den enligt mig är för hög.

Hur ska man utreda eller identifiera Francois? Berätta gärna hur utredande myndighet skall lyckas med det.
Enligt mig kräver du något som är totalt omöjligt.
Citera
2013-12-31, 13:42
Bannlyst
Citat:
Du har ju ingen koll. Vad då, tandtråden eller ?

Eftersom du nu har ändrat dig om fingeravtryck så aktualiserar jag samma fråga för dig att besvara:

Nej, jag har inte ändrat mig om fingeravtryck. Vi pratade om DNA och du drog in daktning. Uppenbarligen ytterligare en kunskapslucka.
Maskroos tog själv upp att hon borde DNA-testas och jag höll med. Om man hittar hennes DNA på något föremål som är äldre än två år kan man visa att hon ljugit. Om hennes fingeravtryck finns där så får hon en granncell till FS. Om hon har riktig tur blir hon häktad utan restriktioner, så att de kan umgås.
I hennes fall finns ett mycket starkt motiv, vilket är mer än man kan säga om de 33 manliga kontakterna.
Citera
2013-12-31, 13:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Ja. Hur många alternativ ska man utesluta?
I Ida-fallet räckte det att utesluta ett fåtal. Två trodde fnurran.
I Ölands-fallet räckte det att utesluta endast en.
Är det då för lite om man utesluter 33 i Marina-fallet?

Det är bl.a du som tycker att man måste utesluta upp mot 195 st för att du ska vara nöjd.
Det betyder dock inte att det är så. Det betyder inte att det är sant.
Det finns inte reglerat nånstans vart gränsen ska sättas.
Sunshinboy, Vitvargen, Marcus Toyboy L och Greath talar för att det fanns den typen av nätkontakter som TR nämnde, och som kunde ha begått mordet, i mobilen. Det talar för att mobilens kontakter bör utredas.
Citera
2013-12-31, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Källa?
Jag utgår bl.a från din egna signatur, där du skriver att det finns 176 alt gm i Marinas telefon.
Men nu visar du att även du har en gräns för vad som är rimligt, även om den enligt mig är för hög.

Hur ska man utreda eller identifiera Francois? Berätta gärna hur utredande myndighet skall lyckas med det.
Enligt mig kräver du något som är totalt omöjligt.

Har de frågat någon av de 33 manliga kontakterna om de är Francois ?
Det tycker inte jag är omöjligt.

Om Polisen inte klarar av att följa upp spår så har vi dessvärre rimligt tvivel, eller hur ?

Vad vi vet kan ju Francois och MJ kommit överens om vad som helst, tex. träffas i Linköping.
Vem vet, de kanske möttes halvvägs (från Stockholm) för färd tillbaka till ÖR när de insåg att det skulle bli en natt till. En lyckad dejt helt enkelt. Därav SMS från alt.gm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in