2013-12-31, 11:45
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Så din pappa skjuter inte till med pengar sim det står i FUP?
Vad tjänar F?
Har ni gemensam ekonomi?
Vem betalar för mat, cigg osv?

Du har hamnat i en jobbig situation och ingen klandrar dig om du gör slut nu
Om det är någon sorts lojalitet eller stolthet som gör att du försvarar honom så är det helt onödigt, du ger dina bästa år till den här losern.
Jag skulle i alla fall ha tagit chansen att lämna nu.

Fetat: I FUP står att jag har lånat pengar av min pappa, som jag har betalat tillbaka. Vill du få det till att min pappa "skjuter till med pengar" så visst. Du får tolka det hur du vill.

Ja, just nu tjänar han väl 90 spänn i veckan eller nåt. Vill du veta exakt får du ta reda på det själv
Citera
2013-12-31, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
du borde själv veta att kh saknar all trovärdighet när allt kommer omkring och detta kommer åklagaren att skriva i sten , krossen är nära nu

Som sagt, märkligt fall detta. Den som sett något skall misstroendeförklaras & manipuleras, de som inte varit i närheten av brottet skall bäras fram, trots att de har uppsåt att ljuga.

Finns det liknande fall ?
Eller skriver Sannerholm rättshistoria när man lägger till osanningen om smygmobilen och förhörsledarens upprepade lögner samt förtalet från Åklagaren mot MT.
Det måste vara första gången någon kallat en åtalad för parasit i rättegången.

En sparkad åklagare ligger nere, men vem bär ansvaret för allt det andra ?
RÅ står ytterst med osanning...
Citera
2013-12-31, 11:56
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Jag försörjer honom inte och har aldrig gjort. Det kommer inte ändras hur mycket du än visslar

Han var bostadslös när han var ute och raggade nånstans att bo och du svalde bettet på direkten, godtroget och naivt. Fullt förståeligt , du visste inte mycket om han, men det vet du nu och ändå håller du fast vid han, hur tänker du?
Citera
2013-12-31, 11:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror du har glömt vem som har bevisbördan, och att han saknar bevis. Det är vad jag kallar uppförsbacke.
Igår påstod du att åklagaren saknade bindande bevis för att det var mord i Trollhättefallet. Vi har facit på hur det gick där.

Och innan du invänder - ja, det är ett starkare fall bevismässigt. Tidsutrymmet är kortare, det finns fotspår efter gm som överensstämmer med fotspår i blod i lgt:en och det har hittats uppbrända kläder som överensstämmer med gms kläder. Men så kom också en fällande dom redan i TR.

Det här är knepigare och svagare, det är inget snack om saken. Men likafullt var Trollhättan ett indiciemål, precis som detta är. Precis som Arboga var. HD har redan uttalat att man tror att det blivit en fällande dom i HR, om de omständigheter som RÅ beskrev i resningsansökan hade varit kända för HR. Efter detta har det dessutom tillkommit ytterligare bevisning. Ett återskapat sms som är betungande för FS att förklara, eftersom han nekat till att ha fått det tidigare. Flashbackmaterialet, som också kom in sent och påverkade negativt för FS. Allt som har kommit fram talar till FS nackdel.
Citera
2013-12-31, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Han var bostadslös när han var ute och raggade nånstans att bo och du svalde bettet på direkten, godtroget och naivt. Fullt förståeligt , du visste inte mycket om han, men det vet du nu och ändå håller du fast vid han, hur tänker du?

Nu rågissar jag, men Maskroos tänker väl då som nu:
Citat:
vilken hunk och sexatlet, honom vill jag ha !

Maskroos fungerar nog som vilket fruntimmer som helst, varför skulle hon vara annorlunda, FS verkar ha en tilldragelse till många kvinnor i FUP ?
Ta och läs FUP, det finns flickvänner som vittnar om tämligen normala förhållanden ihop med FS.
Om det nu är Topic för tråden så skall väl båda sidor av myntet få höras ?

Med tanke på FS appeal så är det inte så konstigt att han hittar en partner och flyttar in, "är det inte 2000-tal" har det frågats om i tråden ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-31 kl. 12:12.
Citera
2013-12-31, 12:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Igår påstod du att åklagaren saknade bindande bevis för att det var mord i Trollhättefallet. Vi har facit på hur det gick där.

Och innan du invänder - ja, det är ett starkare fall bevismässigt. Tidsutrymmet är kortare, det finns fotspår efter gm som överensstämmer med fotspår i blod i lgt:en och det har hittats uppbrända kläder som överensstämmer med gms kläder. Men så kom också en fällande dom redan i TR.

Det här är knepigare och svagare, det är inget snack om saken. Men likafullt var Trollhättan ett indiciemål, precis som detta är. Precis som Arboga var. HD har redan uttalat att man tror att det blivit en fällande dom i HR, om de omständigheter som RÅ beskrev i resningsansökan hade varit kända för HR. Efter detta har det dessutom tillkommit ytterligare bevisning. Ett återskapat sms som är betungande för FS att förklara, eftersom han nekat till att ha fått det tidigare. Flashbackmaterialet, som också kom in sent och påverkade negativt för FS. Allt som har kommit fram talar till FS nackdel.
Nej, det påstod jag inte.

Ett bortglömt SMS är inte mordbevis.

Men jag håller med dig om att detta är ett indiciemål, bindande bevis saknas. Så det gäller bara att utesluta alternativen. Hur många alternativ ska man utesluta? 33? 50? 100? 195?
Citera
2013-12-31, 12:09
Bannlyst
Citat:

Men jag håller med dig om att detta är ett indiciemål, bindande bevis saknas. Så det gäller bara att utesluta alternativen. Hur många alternativ ska man utesluta? 33? 50? 100? 195?

Eller 1 ? Linköpingsspåret
Citera
2013-12-31, 12:16
Avslutad
Citat:

I ett indiciemål är indiciekedjan den bindande bevisningen. De relevanta alternativen är redan uteslutna.

I Trollhättemålet utreddes väl två alternativa gm, och BOs mobil har inte kunnat öppnas så där kan ju finnas en uppsjö kontakter som inte utretts. Domstolen verkade nöjd ändå, eller hur? Så svaret på din fråga verkar vara - relevanta kontakter ska utredas, ytligt bekanta och kringpersoner ska man skita i. Frågor på det får du rikta till TR i Trollhättemålet.

Edit: Ett SMS som den åtalade förnekar att ha fått, är ett indicium som stärker indiciekedjan om det innehållsmässigt försvagar den åtalades sak. Och det är precis vad som är fallet här.
Senast redigerad av Zurfarn08 2013-12-31 kl. 12:18.
Citera
2013-12-31, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja den skriver om FS också och om den 28 juli.-
Klart är att det finns en anledning att Saffys inlägg är med i en aktbilaga. Det ska väl tas upp i någon form. Postaren har ju ringt polisen skriver den i sina inlägg.

Hansson ställer bara en fråga till mamman också. Ett bra vittne och en nackdel för Fredrik.
Mycket tas upp i aktbilagor utan att tas upp i rättegången. Det kan lika gärna vara ett sätt för åklagaren att visa att vittnet är skit. Om advokaten anser likadant tas det inte upp.
Det kan helt enkelt vara ett sätt för åklagaren att slippa ha hysteriska idioter på sociala medier (FB!) som påstår att saker göms i slasken.
Citera
2013-12-31, 12:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Mycket tas upp i aktbilagor utan att tas upp i rättegången. Det kan lika gärna vara ett sätt för åklagaren att visa att vittnet är skit. Om advokaten anser likadant tas det inte upp.
Det kan helt enkelt vara ett sätt för åklagaren att slippa ha hysteriska idioter på sociala medier (FB!) som påstår att saker göms i slasken.

Men advokaten skulle väl inte kalla ett vittne som denne anser är skit? I så fall stryks väl vittnetsmålet?
Citera
2013-12-31, 12:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men advokaten skulle väl inte kalla ett vittne som denne anser är skit? I så fall stryks väl vittnetsmålet?
Det var så jag menade, lite nyårsotydlig, tydligen..
Citera
2013-12-31, 12:36
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Fredrik och Ma har vetat om varandra i ca 2 år. Internet. Anstalten.nu.
Träffades sedan i oktober 2010 här i Hagfors.
852
Förhörsdatum
2011-03-30

Du kanske vill utveckla?
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Det finns inget att utveckla, jag har dessutom sagt detta flera ggr förut. Vi hade som sagt vetat om varandra i ca 2 år, och detta pga att vi vistades på anstalten.nu båda två. Vi visste inte mycket om varandra, inte mycket mer än det nick vi hade på sidan.

Lärde som sagt känna varandra september 2010, träffades första gången 17 september, en fredag. Klockan var 15:55 när bussen stannade på Hagfors busstation.

Frågor på det?
Intressant hade ni börjat att lära känna varann via kontaktsidan och mötesplatsen anstalten ungefär mars 2009.En märklig sak är att det snabbt blev aktuellt med träff när Marina hade försvunnit.
Varför inte en träff betydligt tidigare?
Pratade ni om hur det skulle bli när hon kom tillbaka?Hon va väl enbart försvunnen enligt FS?

Antar att FS ältade en hel del om försvinnandet och om det kunde varit mord och vad han misstänkte hade hänt med Marina.
Det skulle vara intressant att höra hur snacket gick före och efter Marinas försvinnande.
Pratade FS om att det troligtvis var mord vilket det visade sig vara eller höll han sig fast vid att det bara var ett försvinnande eftersom pass och bilen var borta?

Känns det inte skrämmande och motbjudande att umgås med en misstänkt mördare?
Undra vad lockelsen att umgås med dessa består i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in