2013-12-31, 12:39
Bannlyst
FS-kramarna diskuterar ju i tråden om det varit två personer som fått bort Marinas kropp.
Det skulle inte kunna vara så att Maskroos, som outat sig som FS flickvän, känt honom längre än vad hon påstår? Har man utrett henne ordentligt och uteslutit henne som medgärningsperson och kumpan?
Det är ju av största vikt att undersöka alla lösa trådar!
Citera
2013-12-31, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det påstod jag inte.

Ett bortglömt SMS är inte mordbevis.

Men jag håller med dig om att detta är ett indiciemål, bindande bevis saknas. Så det gäller bara att utesluta alternativen. Hur många alternativ ska man utesluta? 33? 50? 100? 195?

Ja. Hur många alternativ ska man utesluta?
I Ida-fallet räckte det att utesluta ett fåtal. Två trodde fnurran.
I Ölands-fallet räckte det att utesluta endast en.
Är det då för lite om man utesluter 33 i Marina-fallet?

Det är bl.a du som tycker att man måste utesluta upp mot 195 st för att du ska vara nöjd.
Det betyder dock inte att det är så. Det betyder inte att det är sant.
Det finns inte reglerat nånstans vart gränsen ska sättas.
Citera
2013-12-31, 12:52
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Citat:

Intressant hade ni börjat att lära känna varann via kontaktsidan och mötesplatsen anstalten ungefär mars 2009.En märklig sak är att det snabbt blev aktuellt med träff när Marina hade försvunnit.
Varför inte en träff betydligt tidigare?
Pratade ni om hur det skulle bli när hon kom tillbaka?Hon va väl enbart försvunnen enligt FS?

Antar att FS ältade en hel del om försvinnandet och om det kunde varit mord och vad han misstänkte hade hänt med Marina.
Det skulle vara intressant att höra hur snacket gick före och efter Marinas försvinnande.
Pratade FS om att det troligtvis var mord vilket det visade sig vara eller höll han sig fast vid att det bara var ett försvinnande eftersom pass och bilen var borta?

Känns det inte skrämmande och motbjudande att umgås med en misstänkt mördare?
Undra vad lockelsen att umgås med dessa består i.

Fetat: Att ni aldrig ska fatta. Nej. Vi hade inte börjat lära känna varandra redan 2009. VI VISSTE OM VARANDRA! Vad är det ni inte förstår med den meningen?
Citera
2013-12-31, 12:52
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
FS-kramarna diskuterar ju i tråden om det varit två personer som fått bort Marinas kropp.
Det skulle inte kunna vara så att Maskroos, som outat sig som FS flickvän, känt honom längre än vad hon påstår? Har man utrett henne ordentligt och uteslutit henne som medgärningsperson och kumpan?
När du för det på tal låter det inte alls omöjligt.
Får knutbyvibbar.
Citera
2013-12-31, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Tja Saffy såg ju en kvinna lik Marina på ett kafe också med en resväska, så det verkar som just Saffy har sett allt möjligt om personerna i Marinafallet. Mycket fantasirikt om inte annat.
Jag var i Stenungsund, hade varit på Stenungsbaden och sett Kim Larsen, då jag senare var på en hamburgresurang där. Detta var långt efter att MJ försvunnit, hade följt tråden helt och hållet, då kom det in en kvinna och satte sig vid bordet bredvid och jag tänkte, jisses där är ju Marina de var lika dom två bär. Jag kom på mig att sitta och glo. Så visst kan man hitta liknande personer på samma trakt.
Citera
2013-12-31, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Fetat: Att ni aldrig ska fatta. Nej. Vi hade inte börjat lära känna varandra redan 2009. VI VISSTE OM VARANDRA! Vad är det ni inte förstår med den meningen?
Det handlar inte om förståelse utan tillit. Om du hjälpt till med mordet så är det sannolikt att du inte drar dig för att ljuga på FB. Jag tycker det är oerhört viktigt att alla lösa trådar utreds!
Citera
2013-12-31, 13:06
Bannlyst
Citat:

Hon är förhörd vid fler än ett tillfälle, vilket är mer än man kan säga om de manliga bekanta.
Vi vet lika lite om hur hon är avförd som de manliga bekanta, men vi får hoppas att Polisen gjort ett grundligt arbete för alla scenarion.

PÅK-klubben litar ju blint på att så skett så varför du är orolig för henne har jag svårt att förstå.
Citera
2013-12-31, 13:08
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Det handlar inte om förståelse utan tillit. Om du hjälpt till med mordet så är det sannolikt att du inte drar dig för att ljuga på FB. Jag tycker det är oerhört viktigt att alla lösa trådar utreds!

Varför säger du det till mig när det är polis/åklagare du ska prata med? Jag är ingen utredare. Eller menar du att jag ska rycka av mig håret och skicka iväg till Svenkvist?
Citera
2013-12-31, 13:09
Medlem
Citat:

Enligt fnurran och Q räcker det inte med Maskroos. Även syskon och föräldrar samt alla deras kontakter i mobiltelefonen måste utredas och uteslutas. Hoppas de har alibi, annars är det kört.
Citera
2013-12-31, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Varför säger du det till mig när det är polis/åklagare du ska prata med? Jag är ingen utredare. Eller menar du att jag ska rycka av mig håret och skicka iväg till Svenkvist?
Försökte bara förklara att vad du säger inte per automatik är sanningen. Du behöver inte rycka av håret. Säg till åklagaren så kan du bli topsad i kinden, det hade jag gjort om jag inte haft något att dölja. (Å andra sidan hade jag inte blivit ihop med en mördare.)
Citera
2013-12-31, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Enligt fnurran och Q räcker det inte med Maskroos. Även syskon och föräldrar samt alla deras kontakter i mobiltelefonen måste utredas och uteslutas. Hoppas de har alibi, annars är det kört.

Källa på det.

Jag skulle vara tacksam om man identifierade Linköpingsdejten, Hollands-Allan, "en norsk man" mfl. som verkar var rena bdsm-kontakter, det vore en bra start. För att inte tala om Francois som var den sista MJ chattade med. Det kanske är Linköpingsdejten ?

Polisen har valt minsta motståndets lag och tagit upp de som hört av sig frivilligt, och mer eller mindre kastat chatloggar på, ringt och skrivit brev till utredarna. Då blir de tvungna att agera.

Hollandspåret vägrade man utreda i TR/HR. Ajjabajja så lagmännen...
Vad säger lagmännen tro om smygmobilen som RÅ far om osanning med ?
Citera
2013-12-31, 13:19
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Försökte bara förklara att vad du säger inte per automatik är sanningen. Du behöver inte rycka av håret. Säg till åklagaren så kan du bli topsad i kinden, det hade jag gjort om jag inte haft något att dölja. (Å andra sidan hade jag inte blivit ihop med en mördare.)

Varför ska jag göra det? Jag är inte misstänkt för någonting. Vill han topsa så har han mitt nummer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in