Citat:
Ursprungligen postat av
EuropeanBloodlines
Inte för att jag tror att uteslutna SD-personer, vänder blicken åt SVP, då är nog ND ett bättre alternativ, då båda vilar på en demokratisk värdegrund. Men hade tex Gustav Kasselstrand blivit utesluten och gått med SVP så hade nog intresset för SVP ökat markant.
Vi har ett antal gamla Sverigedemokrater i partiet, även om jag är osäker på om någon faktiskt uteslutits eller om samtliga lämnat frivilligt. Det kan förstås uppstå ideologiska problem om dessa individer inte läst på ordentligt om SvP:s politik och inte vågar stå för den när de pressas av massmedia, men i övrigt går det ganska bra.
Det är nog ganska få nationalister som är fanatiska demokrater så till den milda grad att detta är den enskilt viktigaste frågan för dem, viktigare än folkets överlevnad. Att SD har "demokraterna" i namnet var ju från början dessutom mer ett skämt som handlade om att man ville tvinga massmedia att nämna ordet "demokrater" så fort man nämnde organisationen. Så har åtminstone jag förstått det, en liten ploj-grej sådär.
Så länge du är nationalist som förespråkar svenskarnas frihet, överlevnad och bevarande så kan man självklart göra nytta i och stödja SvP. Att folk sedan har olika åsikter i andra frågor är naturligtvis enbart sunt, även om det kanske skulle bli problematiskt om någon företrädare blint och villkorslöst hyllade den parlamentariska demokratin som den ser ut i Sverige idag och dyrkade den som någon slags helig ko - då den ju bevisligen är korrupt, ineffektiv och skadlig.