Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-12-30, 06:26
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnis
Det handlar helt enkelt om genomförbarhet, Sverigedemokraterna kan påverka, de sitter redan i riksdagen, ökar stadigt och väljarna blir allt mer sympatiska. SvP däremot betraktas som nazister och har ingen chans att komma nära riksdagsspärren. Är det inte bättre att vi tar vad vi kan få? En minskning på 90% är 1 000 000x bättre än den ökning av invandringen som skulle ske om rödgröna fick majoritetsregering och Gustav Fridolin eller någon liknande pappskalle blir migrationsminister.
Detta har som sagt redan diskuterats i tråden och antingen blir svenskarna gaskammarnazister eller så försvinner vi själva från jordens yta för evig tid. Vad som är pest eller kolera mellan Fittolin och Kent Juderoth är fullkomligt irrelevant.
Citera
2013-12-30, 13:59
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnis
Vad tippar folk SvP kommer landa nu riksdagsvalet 2014?

Förstår inte varför grabbarna inte bara kan göra sin plikt och rösta SD. De kanske inte har lika hård ton men det är en del av de politiska spelet. De kan inte återgå till 1995 SD utan att begå politiskt självmord. Det finns bara ett parti i Sverige som vill minska invandringen och faktiskt har en chans att få inflytande, och det är Sverigedemokraterna. Alla som röstar på SvP gör det bara svårare för oss svenskar att uppnå våra gemensamma mål.
Ett SD på 9% och ett SvP på 1% är bättre än ett SD på 10% och ett SvP på 0%, tycker du inte? Några få procent gör ingen skillnad för SD, men det gör väldigt stor skillnad för SvP och sänder tydliga signaler till samhället.

Alla vet att SD bara är en bromskloss som inte kan åstadkomma nödvändiga förändringar på lång sikt, därför måste man redan nu bygga en stark radikal rörelse. Även SD vinner på på att SvP växer, då de inte framstår som särskilt radikala eller rasistiska i jämförelse. Och det är väl det ni syltryggar vill?
Citera
2013-12-30, 17:54
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind

Då kanske man inte borde ställa sig bakom fiendemedias verklighetsbeskrivning?

Daniel har snarare ställt sig bakom Nordfronts verklighetsbeskrivning, det kan ju vara så enkelt att han missat intervjun med dig.
Citera
2013-12-30, 17:58
Medlem
Själv så tycker jag att SvPs kritik var befogat.. SMR agerade helt enklet inte strategiskt. Men grejen är ju den att kritiken fortsatte en tid framöver. En grej som jag har svårt att förstå. Ni kritisera SMR en gång, visst. Men varför skriva flera artiklar etc.
Citera
2013-12-30, 18:00
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Själv så tycker jag att SvPs kritik var befogat.. SMR agerade helt enklet inte strategiskt. Men grejen är ju den att kritiken fortsatte en tid framöver. En grej som jag har svårt att förstå. Ni kritisera SMR en gång, visst. Men varför skriva flera artiklar etc.

Bara tre artiklar har skrivits varav två är krönikor där Dan Eriksson och Daniel Höglund analyserat det som hänt. Jag tycker inte det varit särskilt mycket faktiskt och någon krigsförklaring är det självfallet inte oavsett vad du inbillar dig.
Citera
2013-12-30, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Bara tre artiklar har skrivits varav två är krönikor där Dan Eriksson och Daniel Höglund analyserat det som hänt. Jag tycker inte det varit särskilt mycket faktiskt och någon krigsförklaring är det självfallet inte oavsett vad du inbillar dig.

Menar jag att varför man ens behöver skriva tre krönikor? Ta grejen internt och sköt det där. Nu är det bara så att SMR har blivit totalt isolerad av alla aktörer.
Citera
2013-12-30, 18:41
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Menar jag att varför man ens behöver skriva tre krönikor? Ta grejen internt och sköt det där. Nu är det bara så att SMR har blivit totalt isolerad av alla aktörer.
Jag tycker inte det är nåt problem att vuxna människor skriver om och diskuterar uppmärksammade händelser och att man har olika syn på olika saker.

Att SvP har utgångspunkten att i möjligaste mån helt undvika våld är inget konstigt. Hur Motståndsrörelsen betraktar våld som metod är jag inte helt insatt i men jag kan inte säga att jag fäller några tårar över att rödingar och våldsbabbar får på käften när dom själva bjuder upp till dans. Det var väl lite fotbollsfirmaslagsmål över Kärrtorpsgrejen och jag hejade på SMR. Allt i samhället handlar om våld, mestadels demokratisk-statligt våld och även om dom flesta människor inte tycker om våld så är det en naturlig och ofrånkomlig del av det mänskliga livet.
Citat:
"There's no such thing as life without bloodshed. I think the notion that the species can be improved in some way, that everyone could live in harmony, is a really dangerous idea. Those who are afflicted with this notion are the first ones to give up their souls, their freedom. Your desire that it be that way will enslave you and make your life vacuous." /Cormac McCarthy
Citera
2013-12-30, 19:56
Medlem
En intressant frågeställning: Vilka SD-uteslutna skulle man inom SvP vara intresserade av att få in? Har någon funderat kring de taktiska konsekvenserna av om någon SD-utesluten gick med i och kandiderade för SvP?

Spontant tänker jag att om tunga namn bland de uteslutna gick över, så skulle det säkerligen ge SvP en hel del uppmärksamhet, vilket i sig är positivt. Samtidigt, som motargument, så är jag osäker på om de är radikala nog. Något annat som jag inte riktigt vet om det är positivt eller negativt är att om före detta SD:are kandiderar till riksdagsvalet för SvP så kunde de i riksdagsdebatter potentiellt komma att möta dem som uteslöt dem, något som eventuellt kunde ge personliga och bittra undertoner till hur debatter förs mellan dem.
Citera
2013-12-30, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truth1337
En intressant frågeställning: Vilka SD-uteslutna skulle man inom SvP vara intresserade av att få in? Har någon funderat kring de taktiska konsekvenserna av om någon SD-utesluten gick med i och kandiderade för SvP?

Spontant tänker jag att om tunga namn bland de uteslutna gick över, så skulle det säkerligen ge SvP en hel del uppmärksamhet, vilket i sig är positivt. Samtidigt, som motargument, så är jag osäker på om de är radikala nog. Något annat som jag inte riktigt vet om det är positivt eller negativt är att om före detta SD:are kandiderar till riksdagsvalet för SvP så kunde de i riksdagsdebatter potentiellt komma att möta dem som uteslöt dem, något som eventuellt kunde ge personliga och bittra undertoner till hur debatter förs mellan dem.

Inte för att jag tror att uteslutna SD-personer, vänder blicken åt SVP, då är nog ND ett bättre alternativ, då båda vilar på en demokratisk värdegrund. Men hade tex Gustav Kasselstrand blivit utesluten och gått med SVP så hade nog intresset för SVP ökat markant.
Citera
2013-12-30, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EuropeanBloodlines
Inte för att jag tror att uteslutna SD-personer, vänder blicken åt SVP, då är nog ND ett bättre alternativ, då båda vilar på en demokratisk värdegrund. Men hade tex Gustav Kasselstrand blivit utesluten och gått med SVP så hade nog intresset för SVP ökat markant.
Alltså, ND finns i stort sett inte längre. Det är inte ett alternativ för någon.
Citera
2013-12-30, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EuropeanBloodlines
Vi har ett antal gamla Sverigedemokrater i partiet, även om jag är osäker på om någon faktiskt uteslutits eller om samtliga lämnat frivilligt. Det kan förstås uppstå ideologiska problem om dessa individer inte läst på ordentligt om SvP:s politik och inte vågar stå för den när de pressas av massmedia, men i övrigt går det ganska bra.

Det är nog ganska få nationalister som är fanatiska demokrater så till den milda grad att detta är den enskilt viktigaste frågan för dem, viktigare än folkets överlevnad. Att SD har "demokraterna" i namnet var ju från början dessutom mer ett skämt som handlade om att man ville tvinga massmedia att nämna ordet "demokrater" så fort man nämnde organisationen. Så har åtminstone jag förstått det, en liten ploj-grej sådär.

Så länge du är nationalist som förespråkar svenskarnas frihet, överlevnad och bevarande så kan man självklart göra nytta i och stödja SvP. Att folk sedan har olika åsikter i andra frågor är naturligtvis enbart sunt, även om det kanske skulle bli problematiskt om någon företrädare blint och villkorslöst hyllade den parlamentariska demokratin som den ser ut i Sverige idag och dyrkade den som någon slags helig ko - då den ju bevisligen är korrupt, ineffektiv och skadlig.
Senast redigerad av Straybullet 2013-12-30 kl. 22:40.
Citera
2013-12-30, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Vi har ett antal gamla Sverigedemokrater i partiet, även om jag är osäker på om någon faktiskt uteslutits eller om samtliga lämnat frivilligt. Det kan förstås uppstå ideologiska problem om dessa individer inte läst på ordentligt om SvP:s politik och inte vågar stå för den när de pressas av massmedia, men i övrigt går det ganska bra.

Det är nog ganska få nationalister som är fanatiska demokrater så till den milda grad att detta är den enskilt viktigaste frågan för dem, viktigare än folkets överlevnad. Att SD har "demokraterna" i namnet var ju från början dessutom mer ett skämt som handlade om att man ville tvinga massmedia att nämna ordet "demokrater" så fort man nämnde organisationen. Så har åtminstone jag förstått det, en liten ploj-grej sådär.

Så länge du är nationalist som förespråkar svenskarnas frihet, överlevnad och bevarande så kan man självklart göra nytta i och stödja SvP. Att folk sedan har olika åsikter i andra frågor är naturligtvis enbart sunt, även om det kanske skulle bli problematiskt om någon företrädare blint och villkorslöst hyllade den parlamentariska demokratin som den ser ut i Sverige idag och dyrkade den som någon slags helig ko - då den ju bevisligen är korrupt, ineffektiv och skadlig.

Bra svar. De flesta sd:are som lämnat för SvP är väl oftast "gräsrötter"? Jag kan iaf inte komma på något "tungt" Sd-namn som gått över till SvP...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in