Citat:
Ursprungligen postat av
Straybullet
Men precis som SvP tar de avstånd från politiskt våld.
Så kanske det är, men då är de också betydligt större än er. Till och med SD var betydligt mer "militanta" och "våldsamma" när de var lika små som SvP är idag, ni viker och säljer er för snabbt och billigt på alla fronter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Straybullet
Tja, antingen tar man kritiken till sig, eller så gör man det inte och finner den istället befängd.
Ja, och antingen framför man kritik till berörd part, eller så föredrar man offentligt pajkastande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Straybullet
Jovisst, det var såklart ett extremt exempel för att göra en poäng där resultatet måste vara det viktigaste. Hjältemod och ära kan förvisso också vara trevligt, men helst då om det leder till det andra.
Själv är jag dessvärre ganska dåligt bevandrad i det dödliga våldets ädla konst, så jag är nog fel man tyvärr.
Jo, men jag tycker i alla fall att alla som här har uttalat sig om diverse våldsdåd man tycker hade varit rimliga att genomföra borde tänka några varv extra innan de uttalar sig. Med väldigt enkel logik kan åtminstone jag (som inte heller är något vidare bevandrad i "det dödliga våldets ädla konst") se att förslagen är jäkligt efterblivna på så vis att insatserna skulle bli så extremt höga att allt (som vanligt...) skulle stanna på ritbordet eftersom för få skulle våga gå från teori till praktik.
Citat:
Ursprungligen postat av
Straybullet
Ja, det är mycket tråkigt att unga män som du själv eventuellt kommer att få spendera tid i fängelse på grund av detta. Det tycker vi nog alla.
Då kanske man inte borde ställa sig bakom fiendemedias verklighetsbeskrivning?
Citat:
Ursprungligen postat av
Straybullet
Fast du och jag har ju pratat om detta, efter att du blev frisläppt

Nästan exakt samma frågor som de som lades upp på Nordfront för övrigt.
Jag har inget minne av att vi diskuterade huruvida det var ett angrepp eller en motdemonstration, vilka som inledde våldet, hur planeringen av aktionen (som jag inte varit inblandad i) sett ut eller liknande. Det var inte heller mig jag menade att de som vill förstå aktionen borde ha kontaktat, då jag bara kan ge min subjektiva beskrivning av händelseförloppet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Straybullet
Självklart är förstahandsuppgifter optimala, samtidigt har man väl utgått från er egen rapportering på er hemsida som ändå måste anses betraktas som just sådan. Alla kan ju inte ha en så fin och gemytlig relation som du och jag

Vem som har pratat med vem i övrigt kan jag inte uttala mig om.
Jag måste säga att det är jävligt kass research i så fall om SvP-ledningen missade den enda artikeln som hyfsat detaljerat beskriver vad som hände och istället märker ord i tidiga krönikor som skrevs innan all information fanns på bordet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Straybullet
Det stämmer nog att både NSF, Folkfronten och SvP tagit avstånd från politiskt våld sedan grundandet, eller nästan åtminstone. Huruvida SvP:s ledning är att betrakta som pacifister beror nog också på vem man frågar. I somras i Halmstad, med Stefan som fotades med något verktyg i näven och den där rödingen som råkade snubbla på sin kniv så var väl tongångarna närmast de motsatta vill jag minnas.
Mhm, Stefan har väl förövrigt pendlat lika mycket i synen på politiskt våld som Magnus har pendlat religiöst...
Citat:
Ursprungligen postat av
Straybullet
Jag har personligen heller inget större intresse av att älta detta mer, gjort är gjort liksom. Jag kände mest att jag ville besvara lite inlägg och funderingar eftersom jag inte kunnat följa debatten den senaste veckan. Vi får se vad det större utfallet blir helt enkelt.
Ja, jag tycker att det här är inställningen alla borde ha tillsvidare:
Citat:
Ursprungligen postat av
truth1337
Själv önskar jag inget annat än att de som bråkar internt om huruvida Kärrtorp var bra eller dåligt för rörelsen håller tyst och avvaktar resultatet. Vad konsekvenserna av Kärrtorp verkligen blir, kommer vi först på allvar veta om några månader.
Innan dess lägger i alla fall jag hellre energin till 100% på att ta debatten mot våra motståndare i sociala medier och forum, där vi kan fokusera på medians hyckleri, på de 15000 som lämnade 16000-demonstrationen, på hur man utnyttjat konserter för att locka till sig fattiga (som normalt inte har råd med konsertbiljetter) för att framföra ett svenskfientligt budskap, på hur vänstern gjort samma sak i 20 år utan att media reagerat som de gjorde nu, på Ex-pressens uthängningar av meningsmotståndare, och allt annat ruttet som skett ungefär vid samma period.