Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-12-30, 00:02
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Av allt du citerade och hänvisade till är det enda som är förstahandsuppgifter mina uppgifter. Trots det väljer du att haka upp dig på några kanske inte så genomtänkta formuleringar som personer som inte var på plats använde i ett tidigt skede när alla som var på plats satt anhållna.

Fast någon inom organisationen borde väl ha vetat att syftet var att genomföra en fredlig motdemonstration? Om så var fallet, varför klargjordes aldrig detta innan intervjun med dig publicerades?

Citat:
din fullständigt ointressanta tolkning av händelserna förmodligen är juridiskt ogynnsam för mig och mina kamrater.

Jag har utgått från saker som skrivits på Nordfront, gnäll på dina kollegor där istället för på mig.

Citat:
partiledningen verkar ju vara principiella pacifister.

Nej, det finns överhuvudtaget inga pacifister i styrelsen.
Senast redigerad av MrSkargard 2013-12-30 kl. 00:04.
Citera
2013-12-30, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Men precis som SvP tar de avstånd från politiskt våld.
Så kanske det är, men då är de också betydligt större än er. Till och med SD var betydligt mer "militanta" och "våldsamma" när de var lika små som SvP är idag, ni viker och säljer er för snabbt och billigt på alla fronter.
Citat:
Tja, antingen tar man kritiken till sig, eller så gör man det inte och finner den istället befängd.
Ja, och antingen framför man kritik till berörd part, eller så föredrar man offentligt pajkastande.
Citat:
Jovisst, det var såklart ett extremt exempel för att göra en poäng där resultatet måste vara det viktigaste. Hjältemod och ära kan förvisso också vara trevligt, men helst då om det leder till det andra.

Själv är jag dessvärre ganska dåligt bevandrad i det dödliga våldets ädla konst, så jag är nog fel man tyvärr.
Jo, men jag tycker i alla fall att alla som här har uttalat sig om diverse våldsdåd man tycker hade varit rimliga att genomföra borde tänka några varv extra innan de uttalar sig. Med väldigt enkel logik kan åtminstone jag (som inte heller är något vidare bevandrad i "det dödliga våldets ädla konst") se att förslagen är jäkligt efterblivna på så vis att insatserna skulle bli så extremt höga att allt (som vanligt...) skulle stanna på ritbordet eftersom för få skulle våga gå från teori till praktik.
Citat:
Ja, det är mycket tråkigt att unga män som du själv eventuellt kommer att få spendera tid i fängelse på grund av detta. Det tycker vi nog alla.
Då kanske man inte borde ställa sig bakom fiendemedias verklighetsbeskrivning?
Citat:
Fast du och jag har ju pratat om detta, efter att du blev frisläppt Nästan exakt samma frågor som de som lades upp på Nordfront för övrigt.
Jag har inget minne av att vi diskuterade huruvida det var ett angrepp eller en motdemonstration, vilka som inledde våldet, hur planeringen av aktionen (som jag inte varit inblandad i) sett ut eller liknande. Det var inte heller mig jag menade att de som vill förstå aktionen borde ha kontaktat, då jag bara kan ge min subjektiva beskrivning av händelseförloppet.
Citat:
Självklart är förstahandsuppgifter optimala, samtidigt har man väl utgått från er egen rapportering på er hemsida som ändå måste anses betraktas som just sådan. Alla kan ju inte ha en så fin och gemytlig relation som du och jag Vem som har pratat med vem i övrigt kan jag inte uttala mig om.
Jag måste säga att det är jävligt kass research i så fall om SvP-ledningen missade den enda artikeln som hyfsat detaljerat beskriver vad som hände och istället märker ord i tidiga krönikor som skrevs innan all information fanns på bordet.
Citat:
Det stämmer nog att både NSF, Folkfronten och SvP tagit avstånd från politiskt våld sedan grundandet, eller nästan åtminstone. Huruvida SvP:s ledning är att betrakta som pacifister beror nog också på vem man frågar. I somras i Halmstad, med Stefan som fotades med något verktyg i näven och den där rödingen som råkade snubbla på sin kniv så var väl tongångarna närmast de motsatta vill jag minnas.
Mhm, Stefan har väl förövrigt pendlat lika mycket i synen på politiskt våld som Magnus har pendlat religiöst...
Citat:
Jag har personligen heller inget större intresse av att älta detta mer, gjort är gjort liksom. Jag kände mest att jag ville besvara lite inlägg och funderingar eftersom jag inte kunnat följa debatten den senaste veckan. Vi får se vad det större utfallet blir helt enkelt.
Ja, jag tycker att det här är inställningen alla borde ha tillsvidare:
Citat:
Ursprungligen postat av truth1337
Själv önskar jag inget annat än att de som bråkar internt om huruvida Kärrtorp var bra eller dåligt för rörelsen håller tyst och avvaktar resultatet. Vad konsekvenserna av Kärrtorp verkligen blir, kommer vi först på allvar veta om några månader.

Innan dess lägger i alla fall jag hellre energin till 100% på att ta debatten mot våra motståndare i sociala medier och forum, där vi kan fokusera på medians hyckleri, på de 15000 som lämnade 16000-demonstrationen, på hur man utnyttjat konserter för att locka till sig fattiga (som normalt inte har råd med konsertbiljetter) för att framföra ett svenskfientligt budskap, på hur vänstern gjort samma sak i 20 år utan att media reagerat som de gjorde nu, på Ex-pressens uthängningar av meningsmotståndare, och allt annat ruttet som skett ungefär vid samma period.
Citera
2013-12-30, 00:08
Medlem
SMR är i grunden en organisation med vissa sekteristiska drag och har vuxit ytterst marginellt de senaste tjugo åren. SvP har vuxit med flera hundra procent de senaste två-tre åren. De SMRare som inbillar sig att man "vinner" någon slags organisationell kamp är bara komisk.
Citera
2013-12-30, 00:36
Medlem
Vad röstar en motståndsman på om inte SvP?
Citera
2013-12-30, 00:43
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suomiperkele
Vad röstar en motståndsman på om inte SvP?
Inget antagligen, då man inte tror på parlamentarism.
Citera
2013-12-30, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Inget antagligen, då man inte tror på parlamentarism.
Måste säga att de har jäkligt bra aktiviteter för sig och viljestarka.
MEN jag förstår inte varifrån de får viljan att kränga tidningar och kasta upp klibbor, de verkar vänta på ett gäng som startar ett parti som prickar in deras åsikter(som jag kan tänka mig ändå skiljer sig åt rejält mellan medlemmar) till punkt och pricka.
Eller är det en(sekellång) kraftsamling av en utomparlamentarisk aktion för att störta staten?
Citera
2013-12-30, 01:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Så kanske det är, men då är de också betydligt större än er. Till och med SD var betydligt mer "militanta" och "våldsamma" när de var lika små som SvP är idag, ni viker och säljer er för snabbt och billigt på alla fronter.
Fast om hållningen i dessa frågor är den samma nu som för 15 år sedan går det väl inte att tala om att "vika sig" eller "sälja sig"? Jag har aldrig riktigt förstått den märkliga och till synes bristfälliga argumentationen som dyker upp med jämna mellanrum.

För att bevisa sin tes om att SvP har blivit köpta av juhuhuhuden så tar man ett nyligt citat för att peka på detta (som att SvP tar avstånd från politiskt våld) men ignorerar samtidigt att partiet har haft samma hållning hela tiden, en hållning som delats av dess föregångare, officiellt åtminstone. Det blir jättekonstigt.

Är det militant och våldsam man vill vara så är det nog hemliga The-Orderinspirerade nätverk som gäller och inte mer eller mindre öppna organisationer som förstås lär punktmarkeras av säkerhetspolisen. SvP som parti ska hur som helst inte stödja eller omfamna något våld som inte är i direkt självförsvar och det av helt uppenbara skäl och inte enbart principiella diton.

Nej SvP bör fokusera på att föra ut sin politik och inspireras av de framgångsrika organisationer som verkar i modern tid snarare än att titta på Tyskland 1920 och tro att man kan applicera dåtidens strategier på dagens högteknologiska samhälle. Det är åtminstone min förhoppning.
Citera
2013-12-30, 02:29
Medlem
Rickard-SvPs avatar
Lokaltidningen uppmärksammar partiet och jag vill bara passa på att säga bra jobbat smålänningar!
Tack för ett aktivt och spännande 2013. Nästa år tar vi ett par kommunala mandat i distriktet hoppas jag!

"I Nybro, Kalmar, Emmaboda och Mönsterås, sker de flesta aktiviteterna från de nazistinspirerade partierna. Störst och mest aktiva är just Svenskarnas Parti. Av de fem senast rapporterade aktiviteterna på partiets hemsida berör tre Kalmar län."

"Här finns dessutom mycket aktiva medlemmar som mer än fördubblat sina aktioner på ett år. Antalet medlemmar är inte så stort, men de som finns satsar mycket på utåtriktad verksamhet."

http://www.ostran.se/NYHETER/Kalmar/Nazister-paa-frammarsch/(comment)/view#view
Citera
2013-12-30, 04:58
Medlem
trtrtrtrs avatar
Eftersom jag inte orkar upprepa mig igen, Straybullet och andra, kan jag bara konstatera att det inte fullt ut går att se effekterna ännu av vad som hände i Kärrtorp och att det därför är svårt att svara på frågor kopplade till det. Jag antar att syftet nån gång framöver kommer att gås in lite närmare på av SMR. Om inte räcker det med att konstatera att Kärrtorp gynnade SMR i helhet ändå. Naturligtvis är det möjligt att media med flera försöker, och kommer att försöka, smutskasta SvP på grund av detta men det lär inte vara nån större fara då SvP inte hade något med Kärrtorp att göra.
Citera
2013-12-30, 05:44
Medlem
Vad tippar folk SvP kommer landa nu riksdagsvalet 2014?

Förstår inte varför grabbarna inte bara kan göra sin plikt och rösta SD. De kanske inte har lika hård ton men det är en del av de politiska spelet. De kan inte återgå till 1995 SD utan att begå politiskt självmord. Det finns bara ett parti i Sverige som vill minska invandringen och faktiskt har en chans att få inflytande, och det är Sverigedemokraterna. Alla som röstar på SvP gör det bara svårare för oss svenskar att uppnå våra gemensamma mål.
Citera
2013-12-30, 05:56
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnis
Vad tippar folk SvP kommer landa nu riksdagsvalet 2014?

Förstår inte varför grabbarna inte bara kan göra sin plikt och rösta SD. De kanske inte har lika hård ton men det är en del av de politiska spelet. De kan inte återgå till 1995 SD utan att begå politiskt självmord. Det finns bara ett parti i Sverige som vill minska invandringen och faktiskt har en chans att få inflytande, och det är Sverigedemokraterna. Alla som röstar på SvP gör det bara svårare för oss svenskar att uppnå våra gemensamma mål.
Du orkade inte läsa nån av dom tusen sidorna i tråden där man bemött det här söndertjatade resonemanget? För att det svenska folket ska kunna överleva så kan man inte minska invandringen. Den måste stoppas. Lika viktigt är att repatriera dom rasfrämlingar som befinner sig på svensk mark. SD förespråkar inte någon av dessa två livsavgörande frågor. Vilket jävla mål har du egentligen, att gifta dig med en somalier och halalslakta fittan på din dotter till tonerna av Jussi Björling och assimilera fram nåt kreolsamhälle?
Citera
2013-12-30, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Du orkade inte läsa nån av dom tusen sidorna i tråden där man bemött det här söndertjatade resonemanget? För att det svenska folket ska kunna överleva så kan man inte minska invandringen. Den måste stoppas. Lika viktigt är att repatriera dom rasfrämlingar som befinner sig på svensk mark. SD förespråkar inte någon av dessa två livsavgörande frågor. Vilket jävla mål har du egentligen, att gifta dig med en somalier och halalslakta fittan på din dotter till tonerna av Jussi Björling och assimilera fram nåt kreolsamhälle?
Det handlar helt enkelt om genomförbarhet, Sverigedemokraterna kan påverka, de sitter redan i riksdagen, ökar stadigt och väljarna blir allt mer sympatiska. SvP däremot betraktas som nazister och har ingen chans att komma nära riksdagsspärren. Är det inte bättre att vi tar vad vi kan få? En minskning på 90% är 1 000 000x bättre än den ökning av invandringen som skulle ske om rödgröna fick majoritetsregering och Gustav Fridolin eller någon liknande pappskalle blir migrationsminister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in